• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052013303
  • خبرنگار : 50976

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

درد خلأ معنویت با قرآن شفا پیدا می‌کند

درد خلأ معنویت با قرآن شفا پیدا می‌کند

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس‌ بیان کرد: ما با زندگی در کشور اسلامی ایران، برکات قرآن را حس نمی‌کنیم چون غرق در معنویات هستیم. در اوج خراب شدن و رو به زوال بودن همه دنیا، ایران فریاد معنویت می‌زند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز ۲۰ مردادماه در مراسم افتتاحیه نخستین دوره حفظ یک ساله قرآن کریم ویژه کارکنان نیروی انتظامی کشور که در مجتمع فرهنگی آموزشی طلاییه شیراز برگزار شد، گفت: برای نیروی انتظامی مایه شرف است که این دوره حفظ قرآن در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شده است.

وی با استناد به آیات قرآن، اظهار کرد: اگر دقت کنید از آیات قرآن احکام فقه و ویژگی‌های بسیاری خارج می‌شود. ما از قرآن می‌آموزیم که چطور زندگی کنیم لذا خداوند متعال قرآن را مانند شفا نازل فرمود تا بیماری‌های معنوی انسان را درمان کند.

امام جمعه شیراز با اشاره به جایگاه معنویت در زندگی انسان‌ها، تصریح کرد: بهداشت جهانی اعلام کرده است که انسان سالم از نظر روحی، باید از معنویات بهره برده باشد.

وی با بیان اینکه تشنگی معنوی در دنیای امروز نشان می‌دهد که از نظر معنویات عقب هستیم، گفت: اروپاییان و آمریکایی‌ها متوجه شدند انسان برای اینکه سالم باشد باید معنویات را مدنظر داشته باشد. هزاران مقاله در این باب نوشته شده است. اما درد خلأ معنویت با قرآن شفا پیدا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همانند ماهی که در درون اقیانوس شنا می‌کند و متوجه ماهیت اقیانوس نیست، ما هم با زندگی در کشور اسلامی ایران، برکات قرآن را حس نمی‌کنیم چون غرق در معنویات هستیم. در اوج خراب شدن و رو به زوال بودن همه دنیا، ایران فریاد معنویت می‌زند. 

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه انقلاب ایران، انقلاب معنویت بود چنان که دین اسلام هم دنیا و هم آخرت را آباد می‌کند، افزود: قرآنی که می‌آموزیم، می‌خواهد خلأ معنوی جهان را جبران کند و همچون شفا و رحمت برای مومن است، اگر ایمان حذف شود هر چه قرآن حفظ کنیم بی فایده است. تنها به حفظ قرآن اکتفا نکنیم، آیات خداوند می‌خواهد شفا و معنویت را رشد دهد و برای این مهم باید ایمان داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه مومن از قرآن بهره‌مند می‌شود و برای ظالم چیزی جز خسران باقی نمی‌گذارد، اظهار کرد: به فکر دل‌هایمان باشیم، این دل به مهر و محبت اهل بیت(ع) ظرفیت پیدا می‌کند. با توجه به این که روزانه در نیروی انتظامی ۴۰۰ ختم قرآن شکل می‌گیرد، رشد معنوی کشور به گونه‌ای باشد که دیگران الگوبرداری کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha