• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403052013275
  • خبرنگار : 50490

استاندار مازندران:

شهرداران طرح و برنامه توسعه شهری داشته باشند

شهرداران طرح و برنامه توسعه شهری داشته باشند

ایسنا/مازندران استاندار مازندران در همایش شهرداران استان مازندران با بیان اینکه شهرداران طرح و برنامه توسعه شهری داشته باشند، خاطرنشان کرد: شهرداران در نوک پیکان تغییرات شهری قرار دارند.

یوسف نوری امروز در همایش شهرداران مازندران با تسلیت ایام اربعین حسینی و سالروز شهادت حصرت رقیه (س) و همچنین با تسلیت شهادت شهدای خدمت و شهادت اسماعیل هنیه، با اشاره به اینکه کار شهرداران کار سختی است و شهرداران خط مقدم خدمترسانی هستند، تصریح کرد: مردم ولی نعمت ما بوده و ما بواسطه مردم در محل خدمت حاضریم.

نوری با بیان اینکه مردم شورای شهر را انتخاب می‌کنند و شورای شهر شهرداران را، پس شهرداران باید در خدمت مردم باشند، ارکان حکمرانی امیرالمومنین بعد از باور و اعتقادات را، مردم ‌پایه بودن برشمرد و یادآور شد: علم پایه بودن و نقدپذیری براساس چارچوب باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرداران برای ایجاد تغییر در شهر باید شوراها را قانع کنند و این قانع کردن به معنای امتیاز غیرقانونی نیست، افزود: بعضی از شهرداران در شهر خود تغییرات زیادی ایجاد کردند، در واقع شهرداران در نوک پیکان تغییرات شهری قرار دارند.

استاندار مازندران اخلاق مداری، ایجاد تحولات، صداقت و مسئولیت پذیری، عدالت و انصاف، ایجاد تعامل و انگیزه و مدیریت بحران را از شاخصه‌های شهردار موفق برشمرد و افزود: جذب اعتماد مردم نقش مهمی در مشارکت مردم در اجرای پروژه های عمرانی دارد،

نوری با اشاره به اینکه ایران ما کشوری ممتاز از لحاظ منابع است، گفت: چرا باید این همه قطعی و تنش برق داشته باشیم در حالی که با استفاده از فراخوان طرح سرمایه‌گذاری می‌توانیم این مشکل را حل کنیم. در بحث مشارکت توانستیم مشارکت را از ۲۳۰۰ میلیارد به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه یک شهردار باید برنامه‌ریزی شهری داشته باشد، ادامه داد: چرا بسیاری از شهرهای ما بافت‌های فرسوده دارند و برخی پروژه‌ها معطل رها شده هستند. بسیاری از شهرداران طرح و برنامه ندارند و استان مازندران با وجود منابع زیاد از بسیاری امکانات محروم است.

استاندار مازندران با اشاره به حل نشدن بحث پسماند و مجوز ساخت و ساز در کنار دریا، شهرداری را موفق دانست که الگوی راهبردی شهرداری مبتنی بر پایه دانش روز داشته باشد و ادامه داد: شهرهایی موفق شدند که توانستند از منابع خود استفاده کنند، برنامه جامع شهری داشته باشند و از تجارب استان‌های دیگر استفاده کنند حیف است مازندران با وجود برخورداری از منابع فراوان با کمبود آب و برق مواجه و مشکل پسماند داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha