• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052013261
  • خبرنگار : 50642

رئیس شورای اسلامی شهر:

۳ هزار میلیارد تومان سرمایه برای اتمام خط دو قطار شهری مشهد لازم است

۳ هزار میلیارد تومان سرمایه برای اتمام خط دو قطار شهری مشهد لازم است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کل قرارداد خط دو قطارشهری مشهد، در سال ۱۳۹۳ ، ۸۷۰ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ، اما ۴درصد باقی مانده آن حدود ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه لازم دارد.

مهدی ناصحی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: شبکه خطوط ریلی و شبکه حمل‌و نقل ما به عنوان دو شبکه انبوه‌بر، با مشکلات متعددی مواجه است. زیرا در سالهای گذشته توجه لازم به این موضوعات صورت نگرفته و همین امر باعث پدید آمدن مشکلاتی شده است.

 وی افزود: به عنوان مثال قطارشهری مشهد که درحال ساخت است، با مشکلاتی مواجه است که یکی از آنها مربوط به این است که کل قرارداد خط دو قطارشهری در سال ۱۳۹۳ ۸۷۰ میلیارد تومان بوده است و ۱۴.۵ کیلومتر را شامل شده و تاکنون  ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 ناصحی تصریح کرد:  ۴درصد باقی مانده این خط، حدود ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه لازم دارد که نسبت به مبلغ کل آن، افزایش بسیار چشمگیری داشته است. 

 رییس شورای شهر مشهد تصریح کرد:  متاسفانه بودجه‌ای که در سال گذشته برای تکمیل خطوط ریلی در مشهد اختصاص داده شده است، حدود ۷۰ میلیارد تومان است که به لحاظ اندازه‌ای حدود ۲۳ سانت می‌شود.

وی افزود:  این امور در صورتی است که طبق قانون هوای پاک، ۵۰ درصد مبلغ لازم برای قطارشهری را دولت باید پرداخت کند؛ البته دولت برای این امر اوراق می‌دهد که با سودی حدود ۳۵ درصد باید آن را پرداخت کرد.

ناصحی ادامه داد: در قطارشهری مشهد قائل به عدم پرداخت و کمک دولت هستیم اما این امر را دلیلی برای تعطیلی این پروژه ندانسته‌ایم و با تلاش شبانه‌روزی در حال انجام آن هستیم. لذا باتوجه به این اوامر اولویت ما در این موضوع این است که تا پایان شهریور ماه خط سه قطارشهری را به طول ۶ کیلومتر در اختیار مردم قرار دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تلاش افرادی که برای احداث قطار شهری با تحمل سختی‌های زیاد، در  زیرزمین مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: ۴۰۰۰  نفر، ۸ ساعت در زیر زمین مشغول به کار هستند و به سختی برای ساخت قطارشهری مشهد تلاش می‌کنند به طوری که  اقدامات آنها مستلزم عملیات فنی تخصصی است که به صورت دقیق پشتیبانی می‌شود.

 ناصحی گفت: لازم به ذکر است که با هزینه لازم برای یک کیلومتر قطارشهری می‌توانیم ۶ تقاطع غیر همسطح در شهر ایجاد کنیم  اما بازهم ساخت قطارشهری اولویت دارد و در دستور کار قرار گرفته است.

وی در رابطه با خط ۳ قطار شهری نیز گفت: تست گرم فاز یک خط سه قطار شهری مشهد در اسفند ماه سال گذشته انجام شده است و تعهد  این است  که فاز یک این خط نیز تا شهریور ماه در اختیار مردم قرار گیرد که اتفاق بزرگی است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ابراز کرد: فرهنگ‌سازی پیاده‌محوری و استفاده از حمل و نقل عمومی برای تشرف به حرم مطهر رضوی نکته مهمی است که برای توسعه فرهنگ عمومی آن باید تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha