• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403052013191
  • خبرنگار : 71299

آغاز عملیات ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین در مرز مهران‌

آغاز عملیات ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین در مرز مهران‌

ایسنا/ایلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: امسال ۱۵۰ آمبولانس، ۲۱ اتوبوس‌آمبولانس، ۱۱ موتورلانس و ۶ بالگرد تجهیزات و خودروهای لجستیکی مستقر در مرز مهران خواهد بود و پیش‌بینی‌های لازم برای انتقال بیماران از طریق ۶ هلی‌کوپتر صورت گرفته است.

دکتر «هدایت حیدری‌زاده» با بیان اینکه سال گذشته مرکز فوریت‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی در پایانه مرزی مهران کمک شایانی به مدیریت بیماران مرزی کرد و از تجمع مراجعان در بیمارستان‌ها کاسته شد، افزود: ۴ گیت ورود و خروج برای داروخانه مرکز فوریت‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی در پایانه مرزی مهران طراحی شده است و امیدوارم مشکلات سال‌های گذشته رفع شود.

وی با اشاره به آمادگی کامل بیمارستان‌های سطح استان برای ارائه خدمات درمانی در ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: ۱۰ بیمارستان در سطح استان وظیفه ارائه خدمات درمانی در سطح شهرستان‌ها را بر عهده دارند که بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان مهران، بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، شهید مصطفی خمینی و رازی ایلام، امام علی (ع)‌ سرابله و امام رضا (ع) ایوان بیمارستان‌های اصلی در مسیر اربعین هستند که بیشترین مراجعات را در آن‌ها خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بخش‌های فراظرفیت در سه بیمارستان رازی، امام خمینی (ره) ایلام و امام حسین (ع) مهران راه اندازی شده و تجهیزات و تخت‌های بلااستفاده تعمیر، تجهیز و آماده شده‌اند و پرسنل درمانی مطلوب‌ترین خدمات را به مراجعین ارائه خواهند داد.

حیدری‌زاده با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴ میلیون زائر از مرز مهران تردد کنند، خاطرنشان کرد: دپو انواع سرم و داروهای حیاتی توسط داروخانه‌های بخش خصوصی انجام شده و وسایل استراتژیک برای جراحی و آنتی‌بیوتیک‌ها به مقدار لازم فراهم شده و همچنین داروخانه مستقر در مرکز فوریت‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی در پایانه مرزی مهران و در سطح شهرستان‌ها نیز داروخانه‌ها به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.

سرپرست دانشگاه با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی در پایانه مرزی مهران، تصریح کرد: ۲۳ نفر مراقب سلامت، ۶ نفر پزشک عمومی، ۲ نفر ماما، ۶ نفر بهداشت محیط و ۳ نفر کارشناسان روان و تغذیه در طول هر روز در مراکز بهداشتی به ازای هر کشیک در ایام اربعین در مرز مهران خواهیم داشت که این تعداد در روزهای پیک و همچنین روزهای نزدیک به اربعین حسینی افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، وی ادامه داد: عملیات ارائه خدمات سلامت تا پایان اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha