• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403052013170
  • منبع : بازار

ورق آهن سیاه چیست/ عوامل موثر بر قیمت ورق آهن سیاه چیست

ورق آهن سیاه چیست/ عوامل موثر بر قیمت ورق آهن سیاه چیست

در این مطلب به بررسی ویژگی ها، مشخصات فنی، وزن و کاربرد ورق آهن سیاه می پردازیم. همچنین نیم نگاهی به فاکتورهای مؤثر و بهترین روش استعلام قیمت ورق آهن سیاه خواهیم داشت. پس اگر به دنبال آشنایی و یا خرید این نوع ورق فولادی پرکاربرد هستید، این مطلب برای شماست.

به گزارش ایسنا به نقل از فولاد جهان مهر، به گزارش ایسنا به نقل از در این مطلب به بررسی ویژگی ها، مشخصات فنی، وزن و کاربرد ورق آهن سیاه می پردازیم. همچنین نیم نگاهی به فاکتورهای مؤثر و بهترین روش استعلام قیمت ورق آهن سیاه خواهیم داشت. پس اگر به دنبال آشنایی و یا خرید این نوع ورق فولادی پرکاربرد هستید، این مطلب برای شماست.

ورق آهن سیاه چیست؟

ورق آهن سیاه یا پلیت یا ورق کربن استیل ، صفحاتی فولادی با ابعاد مشخص هستند. صفحاتی که از ترکیب آهن و فلزات دیگر نظیر نیکل، کربن و… ساخته می شود. ورق آهن سیاه به روش نورد گرم در دمای بسیار بالا تولید می شود. این حرارت و دمای فوق‌العاده ظاهری تیره رنگ به این نوع ورق ها می بخشد. از این رو به ورق آهن سیاه یا ورق گرم شناخته می شود.

ویژگی ها و مزایای انواع ورق آهن سیاه

  • ورق سیاه به روش نورد گرم و در دمایی بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد تولید می شود. از این رو، از دوام و مقاومت خوبی برخوردارند.
  • ورق آهن سیاه، همان گونه که از نامش پیداست ظاهری تیره داشته و سطح هموار و براقی ندارد.
  • شکل پذیری بالا، در کنار سختی و استحکام مناسب از ویژگی‌های مهم ورق گرم است.
  • ورق کربن استیل به صورت رول و یا صفحه و در ضخامت های مختلفی به بازار عرضه می شوند. از ورق سیاه ۱.۵ میل گرفته تا ورق نسبتاً ضخیم چند سانتی متری. ورق آهن ۲ میل ، ۴ میل و ورق ۸ میل از جمله انواع پرکاربرد به شمار می رود.
  • ورق آهن سیاه معمولاً به صورت رول شده، فابریک یا شیت و برش خورده به فروش میرسد. هر کدام از تولید کنندگان ورق فولادی ایرانی عرض، طول و ضخامت مشخصی از ورق را تولید می کنند.

وورق گرم در آلیاژها و متریال مختلفی مانند ورق سیاه st۳۷ ، A283، ورق St52 و … تولید می شود.

محاسبه وزن ورق سیاه

وزن ورق سیاه باتوجه به فرمول زیر محاسبه می شود.

وزن ورق (کیلوگرم) = طول ورق (متر) * عرض ورق (متر) * ضخامت ورق (میلی متر) * چگالی فولاد

  • توجه داشته باشید چگالی ورق فولادی معادل حدودا ۷.۸۰ گرم بر سانتی متر مکعب (g/cm۳) می باشد.

ابعاد و اندازه ورق آهن سیاه
ورق سیاه معمولاً به صورت شیت و یا رول به بازار عرضه می شود. شیت ۱*۲ متر، شیت ۱.۲۵*۲.۵ متر، شیت ۱.۲۵*۶ متر و شیت ۱.۵ در ۶ متر، ۲*۶ متر از نمونه های رایج است. رول ورق به عرض ۱۰۰ سانتی متر، ۱۲۵ سانتی متر ، ۱۵۰ سانتی متر، ۲۰۰۰ سانتی متر و ۲۵۰۰ سانتی متر نیز از ابعاد ورق سیاه می باشد.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت مشاوره رایگان خرید و دریافت قیمت ورق آهن سیاه با تلفن ۸۸۶۵۴۲۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید یا به سایت شرکت فولاد جهان مهر به آدرس jamsteelco.com مراجعه نمایید.

ورق آهن سیاه چیست/ عوامل موثر بر قیمت ورق آهن سیاه چیست

عوامل موثر بر قیمت ورق آهن سیاه

  • قیمت یکی از عوامل مهم و کلیدی برای خرید ورق آهن سیاه به شمار می رود. در این خصوص پارامترهای متعددی نقش دارد.
  • آلیاژ ورق آهن سیاه یکی از اصلی ترین موارد مؤثر بر قیمت ورق است. مثلاً قیمت ورق آهن سیاه st37 با قیمت ورق آهن سیاه st۵۲ یا ورق a516 فرق دارد. علت آن نیز تفاوت در آلیاژ این ورق و مشخصات فنی و مکانیکی می باشد.
  • ضخامت و وزن ورق آهن سیاه از دیگر فاکتورهای مهم بر قیمت است. هر چه این مشخصات بالاتر باشد، فولاد مصرفی بیشتر است. بنابراین قیمت ورق سیاه افزایش می یابد.
  • نوسانات نرخ ارز و همچنین قیمت فلزات به ویژه نرخ جهانی فولاد نیز بر قیمت تمام شده ورق مؤثر است.
  • برند ورق آهن سیاه نظیر فولاد مبارکه اصفهان یا اکسین خوزستان می تواند بر هزینه های جانبی و قیمت خرید ورق اثرگذار باشد.
  • انبار ورق آهن سیاه برای مثال قیمت ورق سیاه انبار اصفهان با قیمت ورق انبار تهران متفاوت است.
  • هزینه های جانبی نظیر هزینه های بارگیری، ارسال و تخلیه نیز بر قیمت نهایی خرید ورق مؤثر است. کاهش دفعات بارگیری و تمرکز بر روی خرید متمرکز می تواند هزینه های جانبی را کاهش دهد.

انتخاب درست مرکز خرید ورق آهن سیاه نیز عامل تعیین کننده ای در خرید ارزان و مقرون به صرفه است. خرید حضوری از مراکز آهن آلات نظیر بازار شاد آباد، محدودیت مکان و زمان و حجم سفارش دارد. اما خرید از شرکت های تجاری و فروشگاه های آنلاین معتبر چنین محدودیت هایی ندارد.

مرکز فروش ورق آهن سیاه با تضمین کیفیت و قیمت

یک مرکز خرید تخصصی و با سابقه، گزینه ای هوشمندانه برای خرید ورق آهن سیاه با قیمت مناسب است.

مجموعه فولاد جهان مهر از سال ۱۳۵۰ فعالیت خود را از منطقه شاپور تهران ( خیابان قزوین فعلی) در زمینه تهیه و تامین انواع آهن آلات ساختمانی مانند تیرآهن معمولی ، میلگرد، ورق آهن سیاه و... آغاز کرد. پس از گذشت ۲۷ سال و تاسیس بازار آهن شادآباد تهران، ضمن استقرار در بازار آهن، حوزه کاری خود به سایر بخش ها مانند صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، و امکان تمامی اقلام فولادی نظیر ورق آلیاژی ، لوله مانیسمان و اتصالات، تیرآهن هاش، شیرآلات و … را برای مشتریان خود فراهم نمود.

این مجموعه به صورت رسمی در سال ۱۳۸۹ شرکت فولاد جهان مهر را ثبت نموده است و با ارائه فاکتور رسمی و واردات مستقیم از چین، ترکیه و اروپا سعی بر تامین نیازهای مشتریان معتبر خود نموده است.

در سال ۱۳۹۴ با توجه به گسترش اینترنت و نیاز مشتریان به دسترسی سریعتر قیمت، سایت شرکت فولاد جهان مهر به آدرس jamsteelco.com راه اندازی شد و ضمن ارتباط بهتر با مشتریان، به ارائه مشاوره فنی خرید رایگان توسط تیم مهندسی مجموعه از طریق تلفن ۸۸۶۵۴۲۰۰-۰۲۱ به مشتریان ارائه نموده است.

این شرکت با پشتوانه تجربه نیم قرنی خود در تامین انواع مقاطع فولادی، ورق سیاه و لوله فولادی مورد استفاده در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، ماشین سازی، کشتی سازی، ساختمانی و...، و تلاش برای تامین متریال مورد نیاز این صنایع در کوتاهترین زمان و با مناسبترین قیمت از کارخانجات و برند های معتبرایرانی و خارجی ، همچنین اخذ و ارائه گواهینامه بین المللی از این کارخانجات، هم‌اکنون یکی از مهمترین تامین کنندگان مقاطع آهن و فولاد کشور محسوب می‌گردد.

ورق آهن سیاه چیست/ عوامل موثر بر قیمت ورق آهن سیاه چیست

شما مخاطبان عزیز برای دریافت جدیدترین قیمت ورق آهن سیاه با تلفن ۸۸۶۵۴۲۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha