• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052013160
  • خبرنگار : 50093

شهردار مشهد:

رسانه‌ها در انعکاس صدای حماسه اربعین و دهه پایانی صفر نقش مهمی دارند

رسانه‌ها در انعکاس صدای حماسه اربعین و دهه پایانی صفر نقش مهمی دارند

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: اگر همراهی رسانه و خبرنگاران متعهد همراه با مدیران خادم در نظام جمهوری اسلامی نباشد، هیچ چیزی ثبت و منعکس نشده و مردم آگاه نخواهند شد.

محمدرضا قلندر شریف امروز، ۲۰ مرداد ماه در مراسم افتتاح موج اربعین رادیو زیارت که در سازمان صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه با آغاز ماه صفر همه چشم انتظار اربعین هستند، اظهار کرد: با درایت و بصیرت مقام معظم رهبری، پیاده‌روی اربعین مجدد احیا شد و هر سال به نحو مطلوبی اجرا می‌شود. ما ایرانی‌ها و شیعه‌ها انتظار می‌کشیم تا محرم و صفر آغاز شود؛ زیرا این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و پویایی و پیشرفت ما وابسته به این ۲ ماه است.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی شهرداری برای دهمین سال پیاپی به زائران اربعین افزود: امسال، دهمین سالی است که شهرداری مشهد در نجف و پایانه‌های مرزی برای حمل‌ونقل زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند. امسال حدود هزار نفر از پاکبانان، نیروهای خدمات شهری، نیروهای آتش‌نشانی و... برای خدمت‌رسانی عازم شهرهای مرزی و شهر نجف شده‌اند.

شهردار مشهد یادآور شد: همکاران ما خستگی‌ناپذیر هستند و ۲۴ ساعته کار می‌کنند. این کاری است که با عشق و دلدادگی انجام می‌شود و نیروهای شهرداری خودشان را خادم زائران و مجاوران می‌دانند. اگر عشق و دلدادگی نباشد این زحمات نه جایگاهی خواهد داشت و نه مقدر خواهد شد.

وی تصریح کرد: بلافاصله پس از اتمام حماسه پیاده‌روی اربعین، دهه آخر صفر را در مشهد را در پیش داریم که آغاز آن با پیاده‌روی جاماندگان اربعین از ۲۰ صفر در مشهد آغاز خواهد شد.

شهردار مشهد با اشاره به نقش و جایگاه رسانه‌ها در انعکاس اخبار و حماسه‌ پرشور پیاده‌روی اربعین در کشور عراق و دهه پایانی صفر در مشهد تاکید کرد: اگر همراهی رسانه و خبرنگاران متعهد همراه با مدیران خادم در نظام جمهوری اسلامی نباشد، هیچ چیزی ثبت و منعکس نشده و مردم آگاه نخواهند شد. رادیو زیارت در مشهد نیز برای ما مشهدی‌ها به صورت ویژه شناخته شده است. موج اربعین در راستای وظایف این رادیو محقق خواهد شد که حرف دل زائران پیاده همچنین جاماندگان را به گوش می‌رساند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی به موقع، آگاه کردن زائران و ایجاد شور و نشاط عاشقانه و دلدادگی از طریق رادیو زیارت بسیار تاثیرگذار است. افراد بسیاری دل‌شکسته هستند و نمی‌توانند به صورت پیاده عازم عراق شوند، اما این امواج عاشقانه می‌تواند دل آن‌ها را به کربلا و سیدالشهدا(ع) وصل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha