• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052013100
  • خبرنگار : 71588

محکومیت بین‌المللی بمباران مدرسه التابعین توسط رژیم صهیونیستی

محکومیت بین‌المللی بمباران مدرسه التابعین توسط رژیم صهیونیستی

کشورهای عربی با الفاظی شدیداللحن بمباران مدرسه «التابعین» واقع در محله «الدرج» در شهر غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه مصر ضمن محکوم کردن جنایت جدید رژیم صهیونیستی در مدرسه «التابعین» در محله «الدرج» واقع در شهر غزه اعلام کرد کشتار عامدانه فلسطینیان گواه قطعی بر عدم اراده سیاسی طرف صهیونیستی برای خاتمه بخشیدن به جنگ است.

براساس گزارش اسکای نیوز عربی، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: ما بمباران مدرسه التابعین که به آوارگان محله الدرج در شهر غزه پناه داده است را به شدت محکوم می‌کنیم؛ تداوم ارتکاب جنایات علیه غیرنظامیان بی‌دفاع همزمان با افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه، نشان قطعی بر عدم وجود اراده سیاسی در طرف اسرائیلی برای پایان دادن به جنگ است.

محکومیت بمباران مدرسه التابعین توسط رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای عربی
شهدای بمباران مدرسه التابعین

از سوی دیگر، وزارت خارجه اردن نیز در واکنش به این جنایت رژیم صهیونیستی اعلام کرد کشتار در مدرسه التابعین به منزله نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تشدید هدف قرار دادن سیستماتیک غیرنظامیان و مراکز پناهگاهی است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد هدف قرار دادن مدرسه التابعین در زمانی انجام شد که میانجی‌ها به دنبال از سرگیری مذاکرات هستند و این امر بیانگر تلاش‌های کابینه رژیم صهیونیستی برای ممانعت از تلاش‌های آتش‌بس است.

از سوی دیگر، دفتر سیاسی انصارالله یمن نیز در واکنش به این جنایت رژیم صهیونیستی اعلام کرد کشتار جدید صهیونیست‌ها در مدرسه التابعین در محله الدرج در مرکز نوار غزه محکوم‌ است: «دولت‌های عربی و اسلامی در قبال ارتکاب کشتارهای رژیم اشغالگر همچنان به سکوت و درماندگی متوسل می‌شوند؛ گویی که نه می‌بینند، نه می‌شنوند و نه صحبت می‌کنند.»

دفتر سیاسی انصارالله یمن همچنین اعلام کرد رژیم صهیونیستی به کشتارهای خونین یکی پس از دیگری در نقض بی‌سابقه خون فلسطینیان ادامه می‌دهد.

محکومیت بمباران مدرسه التابعین توسط رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای عربی
بمباران مدرسه التابعین

دفتر سیاسی انصارالله در ادامه تاکید کرد این خون پاک و گرانبها پایه و اساس زوال رژیم صهیونیستی، پیروزی مسأله فلسطین و بازگرداندن حقوق فلسطینیان است.

از سوی دیگر، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق بمباران مدرسه التابعین غزه را محکوم و خاطرنشان کرد: منطقه با شرایط بسیار پیچیده‌ای مواجه است و ظلم و وحشی‌گری و اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها در غزه تشدید شده است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که در کشتار جدید رژیم صهیونیستی در مرکز شهر غزه در بامداد روز شنبه بیش از ۱۰۰ نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

در همین راستا، «انس الشریف»، خبرنگار الجزیره در غزه گزارش داد که اشغالگران مدرسه «التابعین» در محله الدرج را بعد از نماز صبح بمباران کردند که با توجه به حضور بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر در مدرسه واقع در خیابان النفق ممکن است تعداد تلفات افزایش یابد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه قطر نیز بمباران مدرسه التابعین در نوار غزه توسط اشغالگران صهیونیست را محکوم کرد و خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی و اعزام بازرسان برای روشن شدن حقایق درخصوص هدف قرار دادن مدارس توسط اشغالگران شد.

وزارت خارجه قطر تاکید کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم از آوارگان محافظت کند و از اجرای طرح‌های اشغالگران برای کوچاندن اجباری آنها جلوگیری کند.

در همین رابطه، وزارت خارجه لبنان اعلام کرد: بمباران و کشتار سیستماتیک کودکان و غیرنظامیان دال‌بر بی‌توجهی کابینه اسرائیل به قوانین بین‌المللی است.   

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد، ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان در زمان افزایش تلاش‌ها برای حصول آتش‌بس، قصد رژیم صهیونیستی برای طولانی کردن جنگ را ثابت می‌کند.

وزارت امور خارجه لبنان از جامعه جهانی خواست تا در راستای حمایت از فلسطینیان در غزه و پایان دادن به فاجعه انسانی موضعی واحد اتخاذ کند.

وزارت خارجه عربستان نیز در واکنش به این جنایت رژیم اشغالگر اعلام کرد: ما حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین را که آوارگان شرق غزه را در خود جای داده است، به شدت محکوم می‌کنیم.

این وزارتخانه بر لزوم توقف کشتارهای دسته جمعی در نوار غزه تاکید کرد که به دلیل نقض‌ها و تجاوزات رژیم اشغالگر با یک فاجعه انسانی بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کند.

محکومیت بین‌المللی بمباران مدرسه التابعین توسط رژیم صهیونیستی
مدرسه التابعین

وزارت خارجه عربستان در ادامه اعلام کرد: ما ناکامی جامعه جهانی در قبال بازخواست اسرائیل در نتیجه این نقض‌ها را محکوم می‌کنیم.

در همین راستا، سازمان همکاری اسلامی نیز دراین خصوص اعلام کرد: ما جنایت بمباران مدرسه التابعین را محکوم می‌کنیم و آن را امتداد جنایت نسل‌کشی در غزه توسط رژیم اشغالگر قلمداد می‌کنیم.

سازمان همکاری اسلامی در ادامه بر درخواست مجدد خود برای بازخواست رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب تمامی جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه و کرانه باختری تاکید کرد.

این سازمان از جامعه جهانی خواست که رژیم صهیونیستی را ملزم به انجام وظایف خود کند و از مردم فلسطین حمایت بین‌المللی شود.

الازهر مصر نیز کشتار مدرسه التابعین در غزه را محکوم و اعلام کرد اقدام جنایتکارانه‌ علیه بی‌گناهان غزه درحین اقامه نماز صبح جنایتی است که زبان از بیان میزان ظلم و وحشیگری آن قاصر است.

از سوی دیگر، فضل نعیم،‌ رئیس بیمارستان المعمدانی در شهر غزه نیز تصریح کرد، پس از هدف قرار دادن مدرسه‌ التابعین در شهر غزه که محل اسکان آوارگان بود، با مجروحانی در سنین و وضعیت جسمانی مختلف برخورد شد که بیشتر آن‌ها دچار قطعی عضو بدن و یا سوختگی شدید شده بودند.

وی در ادامه افزود: تعداد شهدا و مجروحان درپی این کشتار هولناک زیاد است و این روز یکی از سخت‌ترین روزهای جنگ است که تجربه کرده‌ایم. احتمال افزایش تعداد شهدا به دلیل وجود موارد بسیار خطرناک و بحرانی در اتاق‌های عمل وجود دارد که هر لحظه ممکن است فوت کنند. تاکنون 70 شهید در نتیجه این کشتار شناسایی شده‌اند و مابقی آنها اعضای بدنی است که صاحبان آنها شناسایی نشده‌اند.

مدیر بیمارستان المعمدانی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به واقعیت سخت و کمبود کادر درمان و تجهیزات پزشکی به‌ویژه با توجه به تعداد زیاد مجروحان، زخمی‌ها با توجه به اولویت و جدی بودن وضعیت آنها تحت درمان پزشکی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بیمارستان المعمدانی تنها بیمارستانی است که خدمات خود را در شهر غزه ارائه می‌دهد و وضعیت بهداشتی در شمال نوار غزه فاجعه‌بار است، به‌ویژه اینکه بیمارستان المعمدانی فاقد اولیه‌ترین قابلیت‌ها و تجهیزات پزشکی و واحدهای خون برای حفظ جان مجروحان است.

محکومیت بین‌المللی بمباران مدرسه التابعین توسط رژیم صهیونیستی
جنایت در التابعین

وزارت خارجه عراق نیز حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی را که مدرسه التابعین در شرق غزه را هدف قرار داد، محکوم و اعلام کرد: ما مجددا بر همبستگی خود با ملت فلسطین و نیز بر لزوم اتخاذ موضع قاطعانه از سوی جامعه جهانی و اسلامی تاکید می‌کنیم.

از سوی دیگر، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد کشتار مدرسه التابعین یک اقدام بزدلانه است.

ابوالغیط در ادامه افزود: اتحادیه عرب کشتار امروز صبح در غزه را محکوم می‌کند و تداوم جنگ نسل‌کشی علیه فلسطینیان در غزه مجوزی برای رژیم اشغالگر جهت ادامه دادن به کشتار و فرار کردن از مجازات است.

وی از جامعه جهانی خواست تا بر رژیم صهیونیستی برای انجام مذاکرات جدی از طریق میانجی‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه در مقابل معامله تبادل اسرا اعمال فشار کند.

از سوی دیگر، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: تصاویر منتشر شده از حمله اسرائیل به مدرسه التابعین ما را با حالت بیم و وحشت شدیدی مواجه کرده است.

بورل در ادامه افزود: بیش از ۱۰ مدرسه در هفته‌های اخیر هدف قرار گرفته‌اند و هیچ توجیهی برای این کشتار وجود ندارد.

وی همچنین تصریح کرد برقراری آتش‌بس تنها راه توقف کشتار غیرنظامیان و تضمین آزادی اسرا است.

وزارت خارجه ترکیه نیز جنایت جدید رژیم صهیونیستی در مدرسه التابعین در شهر غزه را محکوم کرد.

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جدیدی علیه بشریت و کشتار علیه غیرنظامیان در محله الدرج در شهر غزه شده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که هدف قرار دادن مدرسه التابعین بار دیگر نشان داد که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواهان مانع‌تراشی در روند مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه است.

حجه لحبیب، وزیر خارجه بلژیک نیز خاطرنشان کرد: ما حمله به مدرسه التابعین در شهر غزه را محکوم می‌کنیم.

وزارت امور خارجه امارات نیز تاکید کرد: ما هدف قرار دادن یک مدرسه اسکان آوارگان در شرق غزه را با الفاظ شدیداللحنی محکوم و بر مخالفت قاطعانه خود با هدف قرار دادن غیرنظامیان تاکید می‌کنیم.

در همین رابطه، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی بیش از ۱۰ ماه است که به جنایات نسل‌کشی علیه ملت بی‌دفاع فلسطین ادامه می‌دهد. این جنایات در برابر دیدگان جهانیان و در سایه ناتوانی بین‌المللی در انجام هرگونه اقدامی برای متوقف کردن ماشین کشتار انجام می‌شود و نتیجه چتر حمایتی غرب برای این رژیم جنایتکار است.

وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به این حمله اعلام کرد: ما از اسرائیل می‌خواهیم هدف قرار دادن تاسیسات غیرنظامی را متوقف کند.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد این فجایع تلاش‌ها برای حصول آتش‌بس و تبادل آزادی اسرا را تضعیف می‌کند.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: ما مجددا بر موضع اصولی و ثابت خود درخصوص پایبندی به قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه تاکید می‌کنیم.

کمیسر آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز اظهار کرد، روز دیگر وحشت در غزه پس از بمباران مدرسه‌ای دیگر و کشته شدن ده‌ها نفر از جمله زنان، کودکان و افراد مسن. مدارس، تأسیسات و زیرساخت‌های غیرنظامی نباید هدف قرار گرفته شوند و طرف‌های درگیر باید از آن‌ها محافظت کنند.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده به این جنایاتی که در مقابل چشمان ما رخ می‌دهد پایان دهیم.

مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز اعلام کرد کشتار در مدرسه التابعین جنایت جنگی به معنای واقعی کلمه است.

هیئت علمای بیروت نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد جنایت مدرسه التابعین باید وجدان جهانیان را برای پایان دادن به نسل‌کشی بیدار کند. تمام حامیان رژیم صهیونیستی که تشنه کشتار است مسؤول ارتکاب این جنایات هستند.

هیئت علمای بیروت تاکید کرد: هیچ راهی در برابر ما جز گزینه مقاومت و رویارویی با دشمن وجود ندارد.

وزارت امور خارجه عمان نیز اعلام کرد: بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی در مدرسه التابعین را که به آوارگان غزه پناه داده است، محکوم می‌کنیم.

این وزارتخانه مجدداً از جامعه بین‌المللی خواست تا حملات را متوقف کند، اشغالگران را بازخواست و تحریم‌های بین‌المللی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۱۴:۱۶

واقعا کسی نیست جلوی این ها رو بگیره موندم خدا چطور این همه وحشیگری و جنایت و قتل و عام رو می بینه چشماش رو بسته کی باید بسم الله بگه و اینارو ریشه کن کنه