• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052013097
  • خبرنگار : 71516

خواسته‌های جدید رژیم صهیونیستی درباره محور فیلادلفیا و خروج حماس از گذرگاه رفح

خواسته‌های جدید رژیم صهیونیستی درباره محور فیلادلفیا و خروج حماس از گذرگاه رفح

منابع عبری گزارش دادند رژیم صهیونیستی قصد مطرح کردن خواسته‌هایی را در مذاکرات آتش‌بس غزه دارد که از جمله آن کنترل بر محور فیلادلفیا است.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی قصد دارد در جریان مذاکراتی که قرار است طی روزهای آینده با مشارکت مصر، قطر و ایالات متحده با هدف آتش‌بس در غزه و انعقاد قرارداد تبادل اسرا با حماس از سر گرفته شود، چندین خواسته را مطرح کند.

سازمان رادیو و تلویزیون این رژیم شامگاه جمعه گزارش داد قرار است مذاکرات پنجشنبه در دوحه از سر گرفته شود و تیم مذاکره کننده اسرائیلی به ریاست دیوید بارنیا، رئیس موساد در آن شرکت کند.

خواسته‌های رژیم صهیونیستی شامل کنترل بر محور فیلادلفیا و اطمینان از عدم باقی ماندن حماس در گذرگاه رفح است. عبارت «مکانیسم نظارتی» در متن خواسته‌های این رژیم گنجانده نشده است اما در آن آمده است که ممانعت از ورود نیروهای مسلح حماس به شمال نوار غزه به روشی که ۲ طرف درباره آن به توافق رسیده باشند، تضمین خواهد شد.

این رژیم همچنین خواستار افزایش تعداد اسرای زنده اسرائیلی خواهد شد که قرار است در راستای معامله تبادل اسرا آزاد شوند.

رژیم صهیونیستی خواستار تبعید اسرای فلسطینی با دوره‌های حبس طولانی به خارج از نوار غزه است.

یک منبع آگاه از مذاکرات تبادل اسرا، مذاکرات آتی را «آخرین فرصت» توصیف کرد و هشدار داد: اگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و یحیی السنوار، رئیس حماس انعطاف نشان ندهند، معامله‌ای در کار نخواهد بود. ما با این دور از مذاکرات به عنوان آخرین فرصت تعامل می‌کنیم.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات آگاه دیگر نوشت: این کاخ سفید بود که تاریخ مذاکرات را در روز پنج‌شنبه تعیین کرد، به این امید که تا آن روز انعطاف‌پذیری زیادی از سوی هر ۲ طرف وجود داشته باشد. همچنین ممکن است که پاسخ احتمالی حزب‌الله به اسرائیل بر تعیین این تاریخ تأثیر گذاشته باشد.

این گزارش حاکی از آن است که در روزهای آتی شاهد مذاکراتی با میانجی‌ها برای دستیابی به تفاهم با مصر در مورد محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح خواهد بود.

یک مقام اسرائیلی مطلع از محتوای این خواسته‌ها گفت: نباید خانواده‌ها و مردم را گمراه کرد. تاکنون پیشرفتی حاصل نشده است. یک مقام دیگر گفت: اگر شکاف‌ها بین ۲ طرف پر شود، امکان انعقاد این توافق ظرف چند روز پس از نشست روز پنجشنبه وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۱۴:۱۸

از یک طرف می کشند واز طرف دیگر مزاکره میکنند عجیب است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۱۷:۵۹

اگر اسرائیل تا اربعین حسینی به توافق آتش بس دائمی در غزه و خروج ارتش عمل نکرد ایران تا اربعین خویشتنداری کند ، بعد از آن زبان زور و پاسخ دردناک و محکم بدهد هم از لحاظ نظامی و هم عملیات ترور نتانیاهو انجام شود ، داد.اه لاهه و سازمان ملل و سازمان حقوق بشر و شورای امنیت سگ کثیف آمریکا و اسرائیل هستن ، اسرائیل فقط زبان زور و آتش جهنم را می‌فهمد، هیچ نهادی دلش برای فلسطین و مردم بیگناه غزه نمی‌سوزد، جهان پر شده از سگهای یاغی همچون آمریکا و اسرائیل که سردمداران و مقاماتشان حیوانات خون آشام و کثیف هستن. ناتو و کشورهای اروپایی و در راس آنها بایدن کثافت و نتانیاهو