• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403052013092
  • خبرنگار : 50121

رئیس هلال‌احمر اردستان:

هلال‌احمر در مواقع بحران، ۸۰ درصد حوادث شهرستان را پوشش می‌دهد

هلال‌احمر در مواقع بحران، ۸۰ درصد حوادث شهرستان را پوشش می‌دهد

ایسنا/اصفهان رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اردستان گفت: هلال‌احمر اردستان با توجه به امکانات و تجهیزاتی که دارد می‌تواند ۸۰ درصد شهرستان را در دقایق ابتدایی یک بحران پوشش دهد ولی برای مابقی نیازمند کمک هستیم.

مجید زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ دوره آموزش امداد و کمک‌های اولیه، مخاطرات و پایگاه طلبی برگزار شده است و حدود ۳۰۰ نفر در این دوره‌ها شرکت و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

وی افزود: امسال با توجه به استقبال زیاد داوطلبان برای اولین بار در شهرستان اردستان دوره مهارت‌های اولیه در شرایط اضطرار شامل تزریقات و بخیه‌زنی برگزار شد و ۳۰ نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اردستان در خصوص آمادگی هلال‌احمر در شرایط مدیریت بحران گفت: هیچ‌کدام از شعب جمعیت هلال‌احمر استان و حتی کشور، آمادگی کامل و ۱۰۰ درصدی را ممکن است برای مقابله با شرایط بحرانی نداشته باشند و حتماً باید از شعبه‌های تابع و معین خود کمک بگیرند. هلال‌احمر اردستان با توجه به امکانات و تجهیزاتی که دارد می‌تواند ۸۰ درصد شهرستان را در دقایق ابتدایی یک بحران پوشش دهد، ولی برای مابقی نیازمند کمک هستیم.

وی با بیان اینکه هلال احمر شهرستان اردستان در حال حاضر یک تیم امدادی ۳۳ نفره برای مدیریت بحران دارد، ولی همین تعداد نیز برای هر وضعیتی ساماندهی و تقسیم می‌شوند، اضافه کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی هلال‌احمر اردستان کمبود نیروی اداری است.

زارعی با اشاره به اجرای طرح مرهم زائر در راستای جمع‌آوری داروهای اضافی برای کمک به موکب‌های اربعین، گفت: طرح ملی قدم به قدم در مسیر بهشت نیز در پیش داریم که یازدهم تا پانزدهم شهریور اجرا می‌شود و از اردستان سه نفر برای خدمت‌رسانی به زائران امام رئوف اعزام و خدمات ویلچیررانی و بشردوستانه انجام می‌دهند.

ششمین دوره انتخابات مجمع جمعیت هلال‌احمر در اردستان برگزار شد

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اردستان با اشاره به برگزاری ششمین دوره انتخابات مجامع هلال‌احمر در اردستان گفت: هم‌زمان با سراسر کشور روز جمعه ۱۹ مردادماه در دو حوزه اردستان و زواره انتخابات مجامع هلال احمر برگزار شد.

وی تعداد داوطلبان و اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان اردستان را ۴۳۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از تعداد ۱۱۴۴ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات مجمع هلال‌احمر در شهرستان، ۵۵۴ نفر در انتخابات شرکت کردند.

زارعی با بیان اینکه ۲۰ نفر به‌عنوان هیئت اجرایی این انتخابات را برگزار کردند، گفت: از تعداد هشت نفر کاندیدای شورای اجرایی مجمع هلال‌احمر پس از شمارش آراء، چهار نفر به عنوان اعضای شورای اصلی و دو نفر علی‌البدل انتخاب شدند. همچنین در انتخابات برگزار شده یک نفر به عنوان بازرس مجمع انتخاب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha