• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052013053
  • خبرنگار : 50416

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی:

مبلمان منبت ملایر پس از دریافت برند ملی و جهانی، زنده شد

مبلمان منبت ملایر پس از دریافت برند ملی و جهانی، زنده شد

ایسنا/همدان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ایجاد یک برند ملی یا جهانی برای ملایر را دارای یک حسن ذاتی دانست و گفت: باید وضعیت حال حاضر بازار مبلمان یا شهرک صنعتی مبلمان حاجی‌آباد را با وضعیت قبل آنها مقایسه کنیم؛ مبلمان منبت ملایر پس از دریافت برند ملی و جهانی، زنده شد و امروز شاهدیم که به واسطه همین نشان‌های جهانی می‌تواند تبلیغات تلویزیونی بگیرد.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه شنبه ۲۰ مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز و هفته خبرنگار، خبرنگاران را محور وحدت در شهرستان خواند و بر حمایت از دولت چهاردهم و کمک به هیئت دولت تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی متشکل از دو فراکسیون مستقلین سیاسی دارای ۶۰ تا ۷۰ عضو و فراکسیون انقلاب دارای ۲۰۰ عضو است، اظهار کرد: طبق جلسه برگزار شده بین اعضا فراکسیون انقلاب، این فراکسیون حداکثر همکاری با دولت چهاردهم را خواهد داشت.

آزادی‌خواه، مسعود پزشکیان را فردی متدین و دغدغه‌مند دانست و تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری، موفقیت دولت مسعود پزشکیان، موفقیت همه ماست؛ وقتی رهبر معظم انقلاب با صراحت می‌فرمایند که باید برای موفقیت وی تلاش کنیم، پس باید عمل کنیم.

وی به ۱۲ معیاری که مقام معظم رهبری برای انتخاب وزرا در نظر گرفتند، اشاره و تاکید کرد: انتظار داریم وزرا پیشنهادی این معیارها را داشته باشند و پیش‌بینی می‌شود که این معیارها رعایت شود. 

وجود وفاق و همدلی بین دولت و مجلس در رأی اعتماد به وزرا

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از وفاق و همدلی بین دولت و مجلس در رای اعتماد به وزرا خبر داد و گفت: اعتقاد داریم انتصابات رئیس جمهور در هئیت وزیران نگاه جدیدی باشد.


انگور، مبلمان منبت و پوشاک و خیاطی؛ سه گزاره مهم برای ملایر

وی حضور یک نماینده برای چند دوره در مجلس را یک فرصت برای شهرستان خواند و تصریح کرد: این قدرت می‌تواند به‌عنوان یک فرصت طلایی، به نفع مردم هزینه شود به شرطی که اقشار مختلف مردم به یک فهم مشترک در این خصوص برسند.  

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به دیدار خود با رئیس جمهور اشاره و بیان کرد: در این دیدار درخواست بنده از دکتر پزشکیان این بود که سه گزاره انگور، مبلمان منبت و پوشاک و خیاطی را برای ملایر در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه هر یک از این سه گزاره به‌طور میانگین برای ۲۰ هزار نفر و در مجموع برای ۶۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کردند، تاکید کرد: در صورت رفع نیازمندی‌های هر یک از گزاره‌ها، تحولی در شهرستان رخ می‌دهد.

چرا سه نفر، برند جهانی مبلمان منبت ملایر را به یک برندیگ بزرگ کشور بفروشند؟

آزادی‌خواه با تاکید بر اهمیت وفاق و همدلی بین فعالان مبلمان منبت، گفت: اختلاف سلایق موجب شده به یک فهم مشترک در این حوزه نرسیم؛ چرا باید بدون در جریان قرار گرفتن انجمن یا تعاونی یا هر تشکلی در جهان شهر ملایر، سه نفر برند جهانی مبلمان منبت ملایر را به یک برندیگ بزرگ کشور بفروشند؟ 

وی با بیان اینکه با این قرارداد حق مردم ملایر ضایع شده است، افزود: سه نفر قراردادی را امضا کردند که موجب شده مشتری به جای ملایر، از یک فروشگاه بزرگ با خرید اقساطی مبلمان بخرد و بازار فروش مبلمان ملایر کساد شود.
آزادی‌خواه به عدم وجود صنایع تبدیلی در ملایر اشاره و بر جذب سرمایه‌گذار برای مدیریت صنایع تبدیلی انگور و آلبالو تاکید کرد و افزود: بهره‌برداری از پروژه شهرک گلخانه‌ای ۵۲ هکتاری و ایجاد زنجیره پوشاک در ملایر از ضروریاتی است که باید محقق شود.

تک نرخی شدن ارز یک ضرورت است

نماینده مردم ملایر در خانه ملت مهم‌ترین مشکل کشور را مشکلات معیشتی و اقتصادی خواند و بیان کرد:  امروز در حوزه تولید مشکل جدی داریم که باید مدیریت و تراز تجاری ما در ۱۵ کشور همسایه مهندسی شود. 

وی با تاکید بر اینکه افغانستان، پاکستان و عراق می‌توانند بهترین ارز آوری را برای کشور داشته باشند، صادرات و رسیدن به خودکفایی در تولید برخی محصولات از جمله گندم و خرید یک میلیون تن گندم اضافه‌تر از کشاورزان را شاهکار دولت دانست.

آزادی‌خواه تک نرخی شدن ارز از سوی بانک مرکزی را یک ضرورت خواند و بیان کرد: تک‌نرخی شدن ارز سبب مدیریت سوبسید و یارانه‌ها می شود؛ در حال حاضر دولت سالانه ۷۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه پیدا و پنهان پرداخت می‌کند اما اگر رئیس جمهور تک نرخی شدن ارز و یارانه را مدیریت کند، حتما مشکلات معیشتی برطرف خواهد شد. 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر تک نرخی شدن ارز درست مدیریت شود، آورده آن برای مردم عدالت اقتصادی است البته عرضه مدیریتی می‌خواهد و دست رانت و سو استفاده باید بسته شود.

وی با بیان اینکه ما تا سه سال پیش صادرکننده بنزین بودیم اما حالا وارد کننده بنزین هستیم، تک نرخی شدن ارز را به نفع مردم دانست به شرط اینکه به درستی انجام شود. 

استفاده از اقلیم برای تولید انرژی پاک و برق خورشیدی؛ راهکار کمبود برق

آزادی‌خواه اقدامات انجام شده در حوزه برق در دولت سیزدهم را کاری بزرگ ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه کماکان با چالش کمبود برق مواجه هستیم، افزود: ۷۸  هزار مگاوات برق در پیک امسال مصرف شده که ناترازی ۸ تا ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. 

وی کمبود برق را یک چالش جدی خواند و راهکار حل این چالش را استفاده از اقلیم برای تولید انرژی پاک و برق خورشیدی دانست و گفت: کمیته امداد امام (ره) برای اشتغال خانواده‌های بی سرپرست  اینکار را آغاز کرده است بنابراین ضروری است گروه‌های مختلف اجتماعی به سمت ایجاد پنل‌های خورشیدی بروند.

آزادی‌خواه با بیان اینکه ایجاد برق و انرژی پاک زحمات زیادی دارد، به ضرورت ایجاد نیروگاه‌های سیکل ترکیبی اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ملایر که قرار بود با هزینه وزارت نیرو و از محل تهاتر نفت ساخته شود، بدلیل اقتصادی کشور به تعویق افتاد اما در حال حاضر زمین آن تملک و دیوارکشی انجام شده  و امیدواریم در دولت جدید به نتیجه برسد. 

در مقام اجرا معدل پایینی داریم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اقدامات مجلس در حوزه یارانه، معیشت و تولید را شاهکار خواند و به تجلیل رهبر معظم انقلاب از مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون‌گذاری اشاره و تصریح کرد: اینکه قانون‌گذاری می‌کنیم اما در مقام اجرا معدل پایینی داریم، یکی از اشکالات است و باید نظارت دقیق‌تر داشته باشیم. 

آزادی‌خواه با بیان اینکه کمتر از ۲۵ درصد برنامه ششم توسعه اجرا می‌شود، از دولت خواست به سمت اجرایی شدن حداقل ۷۰ درصد قوانین تصویب شده از سوی مجلس بروند.

 وی در ادامه ایجاد یک برند ملی یا جهانی برای ملایر را دارای یک حسن ذاتی دانست و گفت: باید وضعیت حال حاضر بازار مبلمان یا شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد را با وضعیت قبل آن ها مقایسه کنیم؛ مبلمان منبت ملایر پس از دریافت برند ملی و جهانی، زنده شد و امروز شاهدیم که به واسطه همین نشان‌های جهانی می تواند تبلیغات تلویزیونی بگیرد.

آزادی‌خواه ضمن اعلام حمایت از طرح نهضت ملی مسکن در ملایر، آینده روشنی برای این شهرستان با اجرای این طرح پیش‌بینی کرد.

وی با تاکید بر اینکه برخی پروژه‌های فعال شهرستان از جمله احداث نیروگاه سیکل ترکیبی، شهرک گلخانه‌ای ۵۲ هکتاری، مرکز پرتودهی صنایع غذایی و دامداری ۶۰ هزار رأسی شستا را پیگیری می‌کنم، گفت:  این پروژه‌ها می‌توانند هزار شغل برای ملایر ایجاد کنند.

آزادی‌خواه با بیان اینکه امروز بنده از نظر برخی نگاه‌ها متهم به نشست و برخواست بیشتر با سرمایه گذاران هستم، حمایت از سرمایه‌گذاران به نفع مردم و ایجاد اشتغال برای مردم ملایر را مایه افتخار خود دانست. 

اما و اگرهای منتشر شده در انتصابات ملایر، کاملا غیرحرفه‌ای است

 آزادی‌خواه خبرنگاران را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست که با انتقال اخبار و تهیه خبر، ارتباط دو سویه‌ای بین مردم و مسئولان ایجاد می‌کنند و انتقال اخبار و تحلیل خبری توسط خبرنگاران سبب کنشگری بیشتر در جامعه می‌شود.
وی اما و اگرهای منتشر شده در انتصابات ملایر را کاملا غیرحرفه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: ما در انتصابات دخالت نکرده و نمی‌کنیم اما مشاوره می‌دهیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عملکرد فرماندار ملایر را خیلی خوب ارزیابی و پیش‌بینی کرد فضای سیاسی شهرستان در آینده نیز ملتهب نخواهد شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha