• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052012990
  • خبرنگار : 50037

دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان خبرداد

سهم ۲۳۸ میلیارد تومانی همدان از اعتبارات ۱۴۰۳

سهم ۲۳۸ میلیارد تومانی همدان از اعتبارات ۱۴۰۳

ایسنا/همدان دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان گفت: سهم امسال شهرستان همدان از اعتبارات ۱۴۰۳، اعتباری افزون‌بر ۲۸۳ میلیارد تومان بوده که این میزان اعتبار بین ۳۲۸ پروژه توزیع شد.

مرتضی حیدری شنبه ۲۰ مرداد در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان، اظهار کرد: ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کل اعتبار عمرانی امسال کشور بوده که از این میزان اعتبار ۱۵۷ هزار میلیارد آن بین استان‌های سطح کشور توزیع شده و از این میزان اعتبار سهم استان همدان اعتباری افزون‌بر ۳۳۶۹ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: از اعتبار ۳۳۶۹ میلیارد تومانی اختصاص داده شده به استان همدان تاکنون ۱۸۳۸ میلیارد تومان آن توزیع شده که سهم شهرستان همدان ۲۳۸ میلیارد تومان است.

حیدری با اشاره به اینکه این اعتبارات شامل اعتبارت در چهار بخش اعتبارات استانی، نفت و گاز، متوازن استانی و متوازن در اختیار نمایندگان می‌شود، تصریح کرد: اعتبارات استانی در کل کشور ۲۰درصد افزایش داشته است که در این رابطه ۱۰ درصد آن باید برای مشارکت بخش عمومی و خصوصی کنار گذاشته شود ضمن اینکه ۵۰ میلیارد تومان آن نیز برای کمک‌های فنی اعتباری و تسهیلات بخش خصوصی، گردشگری، صنعت معدن و جهاد خواهد بود و با چنین روندی اعتبارات استانی به اندازه سال گذشته رشدی نداشته و حتی کمتر هم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش  اعتبارات نفت و گاز کل اعتبار نفت و گاز باید به بخش محروم شهرستانها اختصاص یابد که در این رابطه اعتبارات ۶۴ میلیارد تومانی نفت و گاز سال گذشته استان در سال‌جاری  به ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کاهش داشته است.

حیدری با بیان اینکه اعتبارات متوازن در سال جاری ۱۰۵ درصد افزایش داشته است اما این اعتبار نیز به بخش های خاصی باید اختصاص پیدا کند، ادامه داد: در سال‌جاری ۷۴۰ میلیارد تومان  استان همدان دارای اعتبارات متوازن ملی بوده که در این رابطه پروژه‌ها به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام شده و شهرستان همدان نیز از این اعتبارات سهم خواهد برد.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان تصریح کرد: اعتباری افزون‌بر ۳۶۴ میلیارد تومان نیز به بحث محرومیت‌زدایی در سال‌جاری به استان همدان اختصاص داده شده که در یک یا دو هفته آینده این اعتبار بین بخش‌های مختلف مربوطه توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha