• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052012963
  • خبرنگار : 71516

گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونوت» از تعداد بالای کشته‌ها و مجروحان ارتش اشغالگر

گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونوت» از تعداد بالای کشته‌ها و مجروحان ارتش اشغالگر

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گزارشی را از تعداد بالای کشته‌ها و مجروحان ارتش اشغالگر در جبهه جنوبی (نوار غزه) و جبهه شمالی (لبنان) منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، «حن آرتسی سرور»، خبرنگار و تحلیلگر امور اجتماعی رژیم صهیونیستی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» از تعداد بالای کشته‌ها و جراحات شدید در میان ارتش اشغالگر در هفته‌های اخیر، چه در جبهه جنوبی (نوار غزه) و چه در جبهه شمالی (لبنان) صحبت کرد.

وی گفت: این هفته نیز مانند همه هفته‌ها، مجروحان جنگی بیشتری به لیست بی‌پایان قربانیان اضافه شده‌اند و باید در جامعه‌ای که آمادگی پذیرش هزاران معلول جسمی و روانی را ندارد و در سایه بی‌توجهی آشکار دولت با زندگی جدید خود دست و پنجه نرم کنند. در این هفته ۶ نفر به شدت مجروح شدند.

«یدیعوت آحارونوت» گزارش داد: در ارتش اسرائیل هم اکنون ۹۸۶۰ مجروح شامل ۵۰۵۳ جوان (۱۸ تا ۳۰ ساله) وجود دارد. بیش از ۲۶۰۰ نفر دچار اختلالات روانی شده‌اند، ۱۹۷ نفر دچار آسیب‌هایی از ناحیه سر، ۶۹۰ نفر در ناحیه ستون فقرات و بیش از ۶۰ نفر نیز قطع عضو شده‌اند.

اسحاق شوارتز، فرمانده یک گروهان ذخیره در تیپ نقب که در بیت حانون مجروح و نیمه فلج شده بود، گفت: پس از ۲ ماه و نیم توانبخشی، با ویلچر به زندگی بازگشتم و حالا یک کاشی که کمی از زمین بیرون زده باشد کافی است تا من نتوانم با این ویلچر حرکت کنم. در اسرائیل واقعا معنی این چیزها را نمی‌فهمند.

«سریت کیدرون»، رئیس بخش توانبخشی در وزارت جنگ نیز گفت: آسیب‌های روحی در میان سربازان مجروح زیاد است. آنها از مشکلات زیادی رنج می‌برند و ترس ما این است که مجروحانی را که وضعیتشان رو به وخامت است، پیدا نکنیم.

«عیدان کلیمان»، رئیس سازمان معلولین ارتش رژیم صهیونیستی گفت: هدف نهایی توانبخشی این است که مجروحان را به جایی برگرداند که آنها به عنوان یک شهروند عادی کار کنند و نقش خود را در جامعه ایفا کنند و من نگران هستم که برای بسیاری از آنها بازگشت به بازار کار دشوار خواهد بود. دولت در برخورد با مجروحان ارتش ناتوانی زیادی از خود نشان می‌دهد و این ناتوانی به منزله جنایت است. متأسفانه مجروحان نادیده گرفته می‌شوند و دولت کاری برای بهبود وضعیتشان نمی‌کند.

این بحران منجر به افزایش نارضایتی مجروحان از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر شده است. تعدادی از سربازان تحت درمان در بخش توانبخشی بیمارستان هداسا در قدس اشغالی، ماه‌ها پیش از ملاقات با نتانیاهو خودداری کردند.

در طول حدود ۱۰ ماه جنگ، تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ با مقاومت فلسطین در نوار غزه افزایش یافت. بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی تعداد این تلفات اندازه یک تیپ در ارتش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha