• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403052012940
  • خبرنگار : 50136

طی ۴ ماهه امسال صورت گرفت

صدور و تمدید بیش از ۱۳هزار فقره کارت مرزنشینی در آذربایجان‌غربی

صدور و تمدید بیش از ۱۳هزار فقره کارت مرزنشینی در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به رشد ۴۴۵ درصدی در صدور کارت‌های مرزنشینی خاطرنشان کرد: طی ۴ماهه نخست سال جاری برای تسهیل صادرات و واردات در استان ۱۳هزار و ۲۲۸ فقره کارت مرزنشینی صادر و یا تمدید شده است.

فرهمند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در این بازه زمانی در بخش کارت‌های پیله‌وری ۱۵۸ فقره و کارت‌های بازرگانی یک‌هزار و ۵۷۹ فقره کارت جدید صادر و یا تمدید شده است، افزود: صدور کارت‌های بازرگانی و مرزنشینی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به ترتیب ۳.۱ و ۵.۴ برابر رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در طول چهار ماهه گذشته ۴هزار و ۳۲۳ فقره پروانه کسب صنفی در استان صادر شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است، گفت: در طول چهار ماهه گذشته بر اساس اشتغال ثبت شده در سامانه رصد، ۲هزار و ۲۵۲ نفر در حوزه اصناف استان آذربایجان غربی دارای شغل شدند که این میزان در مقایسه با عملکرد ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، رشد ۳۱ درصدی داشته است.

فرهمند با بیان اینکه در چهار ماهه گذشته تعداد ۱۰۴ فقره پروانه کسب صنفی ایثارگری در صمت استان صادر و تحویل متقاضیان شده است، افزود: از مجموع ۴ هزار و ۳۲۳ فقره پروانه کسب صادره، ۷۱۹ فقره در حوزه صنوف تولیدی، ۲ هزار و ۴۸۸ فقره در حوزه صنوف توزیعی، ۵۴۱ فقره در حوزه صنوف خدماتی و ۵۷۵ فقره نیز در حوزه خدمات فنی است.

وی اضافه کرد: از اول سال جاری تعداد ۱۰۳ فقره مجوز توزیع محصولات دخانی صادر و تحویل متقاضیان شده است.

فرهمند از برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی که مهلت قانونی آنها به پایان رسیده خبر داد و گفت: براساس قانون نظام صنفی و آیین‌نامه‌های اجرایی آن، برگزاری انتخابات هیات مدیره و بازرسان اتحادیه‌های صنفی به ریاست سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت به صورت الکترونیکی برگزار می شود که بر این اساس در چهارماهه سال ۱۴۰۳، انتخابات ۳۰ اتحادیه صنفی آذربایجان‌غربی برگزار، رییس و اعضای هیات مدیره آنها معرفی و پروانه فعالیت آنها صادر شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: در بازه زمانی یاد شده برای واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور ۲۹۵ فقره ارز تخصیص یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha