• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403052012927
  • خبرنگار : 50177

مسئول امور مطبوعات ارشاد استان خبرداد:

بازدید از ۱۴۹ دفتر روزنامه سراسری و مطبوعات محلی لرستان

بازدید از ۱۴۹ دفتر روزنامه سراسری و مطبوعات محلی لرستان

ایسنا/لرستان مسئول امور مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: تاکنون از ۱۴۹ دفتر روزنامه سراسری و مطبوعات محلی بازدید شده است.

پرویز نور محمدی امروز ۲۰ مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته بدون توجه به دستورالعمل نحوه فعالیت دفاتر نمایندگی و سرپرستی نشریات در استان‎‌ها، مجوزهایی به افراد داده شده و هم‌اکنون با حجم زیادی از این رسانه‌ها در استان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: باید هر نمایندگی دارای شرایطی خاصی ازجمله دفتر مستقل و کد کارگاه بوده و یک نفر به صورت مستمر جهت پاسخگویی ارباب رجوع در محل دفتر مستقر باشد اما این مهم در استان خیلی رعایت نمی‌شود.

مسئول امور مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه دکه‌های مطبوعاتی و پیشخوان‌‎ها خالی از روزنامه هستند، افزود: این موضوع جای نقد دارد و مورد انتقاد است که چرا روزنامه‌‎ها طبق قانون، توزیع نمی‌شوند و از حداقل ۵۰ نسخه که باید در استان توزیع شود، خیلی کمتر از این تعداد شمارگان وارد می‌‎شود؟

وی لرستان را یکی از استان‎‌های کمتر برخوردار به لحاظ آگهی‌های دولتی عنوان کرد و گفت:  این استان شرکت خصوصی یا شهرک‌‎های صنعتی محدودی نیز دارد و تعداد آگهی‌‎های دولتی که شامل مزایده و مناقصه هستند انگشت شمارهستند، بنابراین با توجه به تعداد بالای نمایندگی‎‌های سراسری و نشریات محلی و محدود بودن آگهی‌‎ها، یک ناترازی در حوزه توزیع وجود دارد که همواره باعث نارضایتی‌‎هایی بین ارباب جراید بوده است.

نورمحمدی در ادامه با تاکید بر اینکه رویکرد کنونی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان توزیع عدالت فرهنگی در استان است، ادامه داد: در همین راستا طرح بازدید دفاتر نشریه‌های محلی و سرپرستی‌ روزنامه‌های سراسری به منظور ساماندهی حوزه مطبوعات استان در دستور کار قرار گرفته تا شفافیت در انجام امور رسانه‌ای صورت پذیرد و توزیع‌‎ها نیز به سمت عادلانه‎ شدن، سوق داده شوند.

وی با بیان اینکه این بازدیدها به صورت مستمر انجام می‌شوند، گفت: بعضی از افراد همزمان نمایندگی سراسری و نشریه محلی را با هم دارند و یک دفتر برای هر دو رسانه ثبت شده است که با توجه به اوضاع اقتصادی ضعیف نشریات استان با این افراد مماشات کرده و در بازدیدها، همان یک دفتر برای هر دو رسانه مورد تایید قرار می گیرد.

مسئول امور مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با یادآوری اینکه هر گونه حمایت این اداره کل صرفاً به سرپرست و کارکنان قراردادی دفاتر مورد تایید، تعلق خواهد گرفت، تصریح کرد: طبق قانون افراد واجد شرایط در استان‌های کم‌برخوردار مانند لرستان می‌توانند نمایندگی حداکثر ۵ رسانه را داشته باشند اما برای دریافت آگهی، هر شخص دو نشریه خود را به ارشاد معرفی کند. 

وی در ادامه با بیان اینکه علیرغم همکاری‎‌های زیادی که با ارباب جراید شده در بازدیدهای به عمل آمده مشخص شده که بعضی نمایندگی‎‌ها دفتر ندارند، اظهار کرد: هم اکنون ۷۲ نشریه محلی داریم که ۱۷ مورد دوهفته نامه و ۵۵ مورد به صورت هفته نامه چاپ و توزیع می‌شوند. همچنین ۹۷ نمایندگی نشریه سراسری داریم که با توجه به اینکه برخی افراد دارای چند نمایندگی سراسری و محلی هستند، مجموعا تاکنون حدود ۱۴۹ دفتر بازدید به عمل آمده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha