• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403052012895
  • خبرنگار : 50177

رئیس کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران:

راه توسعه در کشورهای توسعه یافته کسب و کارهای خانوادگی است

راه توسعه در کشورهای توسعه یافته کسب و کارهای خانوادگی است

ایسنا/لرستان رئیس کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران گفت: راه توسعه در کشورهای توسعه یافته کسب و کارهای خانوادگی است.

حسن فروزان‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۶۰ سال است دنیا با دقت بیشتر پیگیر توسعه است و متوجه شده که در اغلب موارد پیشران توسعه در کسب و کار خانوادگی اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: نمونه‌های موفق بین‌المللی، کسب و کارهای خانوادگی هستند که توانستند از گرفتاری‌ها عبور کنند و با تجمیع اموال و ثروت زمینه توسعه را فراهم آوردند؛ در مواردی دو سه نسل کار کردند و پس از فراهم کردن و تجمیع منابع و ثروت، نسل چهارم توانسته به حوزه‌های جدید ورود پیدا کند و یا توسعه و به روزرسانی کسب و کارهای قبلی را انجام دهد تا بتوانند یک قدرت و سرمایه‌گذاری بالا داشته باشند.

رئیس کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران ادامه داد: امروز که داریم در مورد هشت درصد توسعه اقتصادی صحبت می‌کنیم آیا هدفگذاری در این راستا انجام شده؟ اگر از این منظر به کسب و کار خانوادگی نگاه کنیم که قرار است یک ریال در اختیار توسعه استان قرار گیرد کجا باشد؟ امکان بیشتر در کدام حوزه‌ها وجود دارد؟ و این منابع چگونه توزیع شود؟ آیا توزیع عادلانه به معنای توزیع برابر است؟ آیا هدف از توسعه را کاملا شفاف کرده‌ایم؟  

فروزان فرد گفت: امارات متحده عربی یک دهه است که روی کسب و کارهای خانوادگی کار می‌کند و خانواده‌های ارزنده و پرفروش را شناسایی و حتی برای آنان قوانینی همچون قانون کسب و کار را در نظر می‌گیرد تا ثبیت کننده این مشاغل باشد و همچنین در یک دوره ۱۰ ساله نیز قانون ارث ‌را به شکل مشخصی که زمینه فروپاشی منابع خانوادگی را منجر نشود فراهم می‌کنند و ما نیز باید از این تجربیات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی لرستان دغدغه توسعه استان را دارد و خود را نماینده بخش خصوصی می‌داند و وظیفه اتاق نگاه برابر با همه اعضا نیست بلکه وظیفه‌ این است که چکار کند لرستان به توسعه برسد و البته سرعت رشد این توسعه نیز حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران بیان کرد: توسعه لرستان از این جهت حائز اهمیت است که دغدغه اشتغال، بیکاری و سوء استفاده از منابع وجود دارد و باید بدانیم چگونه حرکت کنیم این توسعه بهبود پیدا کند.

فروزان فرد با بیان اینکه لرستان تجربه کشاورزی دارد، اضافه کرد: در سال ۴۰، کوچک شدن اراضی بدون هیچ تدبیری باعث شده کشاورزی اقتصادی در بسیاری از موقیعت‌ها فراهم نیست و متاسفانه در بسیاری از اراضی امکان کشت و کشاورزی اقتصادی وجود ندارد.

وی گفت: همین کوچک کردن اراضی باعث شده مزیت نسبی در حوزه کشاورزی از بین برود و آسیب زیادی به آب و خاک بزند؛ چون خیلی از مالکان حاضر به تجمیع نیستند.

رئیس کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران اضافه کرد: یک سری از منابع حوزه‌های صنعت و تجارت در خانواده‌ها تجمیع شده و چنانچه هوشیار باشیم و آنها را هدایت کنیم تا ابزار شرکتی برای اداره درست بهره‌مند شوند و به جای توزیع دارایی‌ها بین اعضای خانواده سهم شرکت را توزیع کنند می‌توان از فروپاشی خیلی از شرکت‌ها جلوگیری شود.

فروزان فرد بیان کرد: اتاق بازرگانی خرم‌آباد نیز به دنبال شناسایی کسب و کارهای خانوادگی با کیفیت و باسابقه است و نمونه های موفق را نشان می‌دهند تا یاد بگیرند و آموزش ببینند.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها نیز کمک کنند و در این تعاون اقتصادی، مزیت‌های ویژه‌ای برای این مدل کسب و کارها در نظر بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha