• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403052012839
  • خبرنگار : 50184

پویش «هر خانه، یک موکب» در کرمانشاه راه‌اندازی شد

پویش «هر خانه، یک موکب» در کرمانشاه راه‌اندازی شد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از راه‌اندازی پویش «هر خانه، یک موکب» به منظور تامین مراکز اقامتی مورد نیاز زائرین اربعین با کمک شهروندان خبر داد.

داریوش فرمانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به پیشینه مردم کرمانشاه در میزبانی از زوار عتبات عالیات، اظهار کرد: در گذشته مرز خسروی تنها مرز تردد به عتبات عالیات بود، برای همین زائران کربلای معلا از همه جای ایران برای رفتن به زیارت امام حسین(ع) از این استان عبور می‌کردند. 

وی افزود: مردم کرمانشاه نیز که افتخار نزدیکی به عتبات عالیات را داشتند، از زواری که به کربلای معلا می‌رفتند به خوبی میهمان نوازی کرده و از آنها در خانه‌هایشان پذیرایی می‌کردند، برای همین است که امروز در همه جای ایران مردم این دیار را با صفت میهمان نوازی می‌شناسند. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: طی سالهای اخیر نیز که مراسم پیاده روی اربعین رونق گرفته و به یکی از بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان تبدیل شده، بازهم مردم این دیار میزبان خیل عظیمی از زواری هستند که یا به سمت مرز خسروی می‌روند و یا اینکه از مسیر کرمانشاه به سمت دیگر مرزها عبور می‌کنند. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر ساله تردد میلیونی زائرین را از استان به سمت کربلای معلا داریم، به منظور میزبانی شایسته و تامین مراکز اقامتی مورد نیاز برای اسکان زائران از چند سال پیش طرح «هر خانه، یک موکب» در استان راه اندازی شد که طی آن شهروندانی که می‌خواهند به مانند گذشته میزبان زوار حسینی باشند، اعلام آمادگی می‌کنند. 

فرمانی با بیان اینکه امسال نیز این پویش مردمی در استان راه‌اندازی شده، عنوان کرد: براین اساس هر کدام از شهروندان که بخواهند در این پویش مشارکت داشته باشند، می‌توانند با سامانه امداد زائر به شماره 3138 -083 تماس بگیرند و در این پویش ثبت‌نام کنند. 

وی تاکید کرد: همچنین زائرین می‌توانند از طریق این سامانه، اطلاعات لازم را در مورد خدماتی مانند اسکان و پذیرایی و موکب‌ها دریافت کنند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha