• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051912778
  • خبرنگار : 50201

معاون بسیج و امور استان‌ها سازمان پدافند غیر عامل کشور مطرح کرد

نقش موثر خبرنگاران در حفظ دارایی‌های معنوی و مادی جامعه

نقش موثر خبرنگاران در حفظ دارایی‌های معنوی و مادی جامعه

ایسنا/مازندران معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه رسالت خبرنگار امانتداری و صداقت و در نظر گرفتن مصالح کشور است، گفت: شغل خبرنگاری بسیار حساس است که می‌تواند دارایی های معنوی و مادی مردم را حفاظت کند.

سرتیپ دوم محمدعلی قمی اویلی شامگاه ۱۹ مرداد در آیین تجلیل از خبرنگاران انجمن صنفی غرب مازندران که به میزبانی شهرستان چالوس برگزار شد، با اشاره به اهمیت خبر و رساندن درست خبر، اظهار کرد: صداقت در خبر بسیار مهم است و موضوع راست گفتاری بارها در آموزه های دینی تاکید شده است.

وی بر رسالت مهم خبرنگاران تاکید کرد و گفت: شهید صارمی در زمان طالبان به شهادت رسید و این روزها نیز غزه ۱۶۷ شهید خبرنگار را تقدیم کرده است و همه اینها نشان دهنده نقش خبرنگاران است.

معاون بسیج و امور استان‌ها سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: آمریکایی‌ها در سال ۲۰۰۳ در زمان جنگ با عراق آنچه خود مدنظر داشتند مخابره می‌کردند و این باعث شد عراق را بدون هیچ مقاومتی بگیرند.

قمی اویلی با تاکید بر اینکه هرکاری باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد، افزود: اگر غیر از این باشد چگونگی اخبار زیر سوال می‌رود بنابراین باید پیوست رسانه‌ای آن رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: سه موضوع در استان مازندران به لحاظ اقتصادی بسیار حائز اهمیت است که اگر خبرنگاران به آن بپردازند و مطالبه گری داشته باشند می‌تواند آسیب کمتری را وارد کند.

معاون بسیج و امور استان‌ها سازمان پدافند غیرعامل کشور  در تکمیل سخنان خود گفت: مگس مدیریترانه ای از جمله نگرانی های بزرگ کشاورزان استان است که صادرات را با مشکل مواجه کرده است و حتی به درختان سیاه ریشه نیز آسیب وارد کرده است و خبرنگاران باید از مسئولان بخواهند که چه اقداماتی در راستای مبارزه با آن انجام شده است.

نقش موثر خبرنگاران در حفظ دارایی‌های معنوی و مادی جامعه

قمی اویلی با تاکید بر اینکه در کنار هر خبر باید مصلحت کشور نیز از سوی خبرنگاران مدنظر قرار گیرد، یادآور شد: «سنبل آبی» و «پشه آئدس» از دیگر تهدیدات استان مازندران وکشور است که در حوزه پدافند غیرعامل و مقابله با آن باید پرداخته شود.

وی خاطر شان کرد: هر سه موارد ذکر شده به اقتصاد و دارایی ‌های مردم آسیب وارد می‌کند.

معاون بسیج و امور استان‌ها سازمان پدافند غیر عامل کشور در ادامه با بیان اینکه رسالت خبرنگار، امانتداری، صداقت، دقت و در عین حال در نظر گرفتن مصالح کشور است، گفت: شغل خبرنگاری در عرصه ملی و بین المللی بسیار حساس است که می‌تواند دارایی‌های معنوی و مادی مردم را حفاظت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha