• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403051912735
  • خبرنگار : 50589

/روایت هفته/

از گردهمایی کروات‌ها تا پیروزی مس در آستانه ال‌کلاسیکو!

از گردهمایی کروات‌ها تا پیروزی مس در آستانه ال‌کلاسیکو!

ایسنا/آذربایجان شرقی ورزش آذربایجان‌شرقی در طول هفته‌ای که گذشت با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده‌ای از این وقایع و رویدادها در ادامه آمده است.

خانه تراکتور آماده برای لیگ بیست‌وچهارم

با اعلام دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ‌برتری، ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز مشکلی برای میزبانی از بازی های فصل جدید ندارد.

چند روز قبل ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌های های لیگ‌برتری، ۱۵ نقص مربوط به ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز را در سیاهه ایرادات قرار داد. اتفاقی که در آستانه آغاز فصل جدید لیگ‌برتر نگرانی را در چهره پرشورها نمایان ساخت. مهم‌تر اینکه نخستین دیدار خانگی برابر پرسپولیس به عنوان رقیب دیرینه، این نگرانی را دو چندان کرده بود.

جلسه کارگروه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ‌برتری صبح (چهارشنبه) با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و چند تن از مدیران باشگاه های لیگ‌برتر برگزار شد.

این جلسه حاوی خبر خوشی برای تی‌تی‌ها بود. طبق اعلام داود رفعتی، دبیر ستاد استانداردسازی، ورزشگاه یادگارامام (ره) در بین ۱۳ ورزشگاه آماده برای میزبانی از مسابقات فصل جدید لیگ‌برتر قرار گرفت.

بر این اساس ورزشگاه یادگارامام (ره) برای میزبانی از مسابقات فصل جدید لیگ‌برتر آماده است. ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز نیز به شرط عدم حضور تماشاگر آماده میزبانی از مسابقات لیگ بیست‌وچهارم است.

حضور مهاجم کروات در اردوی تراکتور

«تومیسلاو اشترکالی» مهاجم اهل کشور کرواسی به اردوی تراکتور ملحق شد.

با اعلام باشگاه تراکتور، با درخواست دراگان اسکوچیچ و موافقت سعید مظفری‌زاده سرپرست مدیرعاملی باشگاه، «تومیسلاو اشترکالی» به اردوی تراکتور در آنکارا اضافه شد.

این مهاجم ۲۸ ساله اهل کرواسی فصل گذشته پیراهن تیم اسلاون بلوپو را در کرواسی برتن داشت و آمار ۸ گل و ۸ پاس گل در ۳۲ مسابقه بر جای گذاشته است.

اشترکالی سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌هایی از لیگ کرواسی، پرتغال، ایتالیا و لتونی را در کارنامه دارد.

احیای ماشین‌سازی؟

حبیب ستوده‌نژاد، مدیرکل ورزش‌وجوانان آذربایجان‌شرقی در هفته گذشته نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار کرد و به تشریح مهم‌ترین اتفاقات ورزشی استان پرداخت.

ستوده نژاد، راجع به احیای باشگاه ماشین‌سازی تبریز اضافه کرد: «از زمان حضورم در ورزش و جوانان بیشترین پیگیری در رابطه با احیای باشگاه ماشین سازی بوده است. پیشنهاد ما در خصوص احیای این تیم ریشه دار و قدیمی وصل کردن به مس سونگون را دادیم و همین طور بازگشت به کارخانه ماشین‌سازی اما به دلیل اتفاق تلخ سقوط هلیکوپتر ریاست جمهوری شورای علی ورزش استان تشکیل نشد و در دولت جدید به دنبال تشکیل این این جلسه خواهیم‌ بود».

تشکیل تیم زنان تراکتور

مدیرکل ورزش‌وجوانان آذربایجان‌شرقی درباره تشکیل تیم زنان تراکتور گفت: «مجوز سهمیه تیم زنان تراکتور در لیگ دسته اول را چند ماه قبل و در زمان بلاتکلیفی این باشگاه گرفته‌ایم و الان که وضعیت این تیم مشخص شده فعالیت های مربوط به تیم بانوان را خود باشگاه پیگیری خواهد کرد».

برد سونگونی‌ها در آستانه ال‌کلاسیکو

مس‌سونگون ورزقان بر آلومینیوم اراک فائق آمد.

۲ تیم مس‌سونگون ورزقان و آلومینیوم اراک در جریان هفته پنجم لیگ‌برتر فوتسال از ساعت ۱۶ امروز (جمعه) به میزبانی سالن پورشریفی تبریز به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری چهار بر یک مسی‌ها به اتمام رسید.

مهدی جاوید، بهروز عظیمی، محمد نجف زنگی و مهدی مهدی خانی گل های میزبان را به ثمر رساندند. رحمان سارانی نیز برای آلومینیوم گلزنی کرد.

با این نتیجه سونگونی‌ها با ۱۳ امتیاز موقتاً به صدر تکیه زدند. ایرالکو نیز با ۴ امتیاز در جایگاه نهم باقی ماند.

مسی‌ها در جریان حساس ترین دیدار هفته ششم لیگ‌برتر فوتسال، جمعه ۲۶ مرداد، به خانه گیتی پسند خواهند رفت.

رونمایی غیر رسمی تراکتور از یک بازیکن

رسانه رسمی باشگاه تراکتور به صورت غیر رسمی از بازیکن جدید این تیم رونمایی کرد.

تراکتور در آخرین روز اردوی پیش فصل خود در دیداری تدارکاتی با چهار گل برگامای ترکیه را مغلوب کرد.

نکته جالب اینکه، پویا پورعلی چهارمین گل تراکتوری‌ها در این مسابقه را به ثمر رساند. بازیکن فصل گذشته ملوان اخیراً در تمرینات تراکتور حضور داشت اما تاکنون به صورت رسمی از او رونمایی نشده است.

به گزارش ایسنا، پویا پورعلی در دقیقه ۶۳ این دیدار تدارکاتی روی پاس مهدی ترابی موفق به گلزنی شد. رسانه رسمی تراکتور در خبر نتیجه این مسابقه با قید نام پویا پورعلی به گلزنی وی اشاره کرد تا به صورت غیر رسمی از این بازیکن رونمایی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha