• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403051912704
  • خبرنگار : 71271

دزدگیر رایگان برای گوشی‌های همراه/ بهبود سلامت روده با ترکیب عسل و ماست

دزدگیر رایگان برای گوشی‌های همراه/ بهبود سلامت روده با ترکیب عسل و ماست

جهان علم و فناوری در روزی که گذشت، حامل اخبار قابل توجهی بود که در این بسته خبری به مرور آنها می پردازیم.

به گزارش ایسنا، امروز جمعه۱۹ مرداد ۱۴۰۳ دنیای علم و فناوری در ایران و جهان حامل اخبار مختلفی بود که در این بسته خبری به طور خلاصه آنها را از نظر می گذرانیم.

از عرضه دزدگیر رایگان برای گوشی‌های همراه تا خودروهای برقی که سریع‌تر از تلفن‌های همراه شارژ می‌شوند!، همگی عنوان خبرهایی هستند که امروز شاهد آنها بودیم.

گفتنی است که شما مخاطبان ارجمند می‌توانید با کلیک بر روی هر یک از تیترها که به رنگ آبی درآمده‌اند، به محتوای خبر مورد نظر خود دسترسی یابید.

دزدگیر رایگان برای گوشی‌های همراه عرضه شد

سامانه ردیابی گوشی‌های همراه دستاورد جدیدی است که از سوی یکی از شرکت‌های دانش بنیان توسعه داده شده و از طریق آن افراد می‌توانند گوشی‌های خود را ردیابی کنند.

خودروهای برقی سریع‌تر از تلفن‌های همراه شارژ می‌شوند!

عملکرد استثنایی باتری‌های لیتیومی شرکت فورج موجب شده است تا خودروهای برقی با فناوری شارژ سریع این شرکت تنها ظرف ۱۰ دقیقه شارژ شوند.

افزودن عسل به ماست سلامت روده را بهبود می‌بخشد

نتایج تحقیقات جدید نشان داده است که افزودن یک قاشق غذاخوری عسل به یک کاسه ماست به زنده ماندن پروبیوتیک‌های موجود در آن در روده کمک می‌کند.

پدیده لوله‌زایی در دشت یزد-اردکان؛ جلوه جدید فرونشست‌های کشور

داده‌های اخیر از دشت یزد- اردکان نشان می‌دهد در نقطه‌ای از این پهنه فرونشستی به طور تقریبی ۱۰۰ کیلومتر طولی ایجاد شده و این پهنه افت دو متری را تجربه کرده است.

حذف نیترات آب در ۱۵ ثانیه

محققان دانشگاه ییل موفق به ساخت غشایی از جنس نانولوله‌های کربنی شدند که می‌توان از آن برای از بین بردن نیترات آب آشامیدنی استفاده کرد.

اولین مقام کاروان ایران در لیگ ربات‌های پرنده مسابقات جهانی رباتیک برزیل

اولین مقام کاروان ایران در مسابقات جهانی رباتیک و هوش مصنوعی فیرا ۲۰۲۴ برزیل در لیگ ربات‌های پرنده این دوره از مسابقات حاصل شد.

فرصت‌های تعامل در حوزه نرم‌افزارهای موبایل را نداریم/به دلیل تحریم‌ها فرصت‌های بین‌المللی بسیاری را از دست داده‌ایم

قائم‌مقام ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست‌جمهوری با مروری بر وضعیت صنعت موبایل کشور و تاکید بر شناخت وضعیت فعلی آن، چالش‌های موجود در حوزه موبایل را تشریح کرد و گفت: کشور ما سالانه ۳ تا ۴ میلیارد دلار تخصیص ارز به حوزه موبایل دارد، اما به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی فرصت‌های بین‌المللی بسیاری را از دست داده‌ایم. ضمن اینکه چالش دیگر ما در صنعت موبایل این است که فرصت‌های تعامل در حوزه نرم افزارهای موبایل را نداریم.

رونمایی از جدیدترین خدمت مالی صندوق توسعه فناوری‌های نوین در نمایشگاه صنعت مالی

صندوق توسعه فناوری‌های نوین در نمایشگاه صنعت مالی امسال از جدیدترین خدمت مالی خود برای برای شرکت‌های دانش‌بنیان رونمایی می‌کند.

ساخت پنل‌هایی که هیدروژن سبز تولید می‌کنند، سرعت می‌یابد

ساخت پنل‌هایی که هیدروژن سبز تولید می‌کنند با توافق‌نامه همکاری شرکت سان‌هیدروژن (SunHydrogen) با مبتکر جهانی ماژول‌های سلول‌های خورشیدی نازک سرعت می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha