• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403051912616
  • خبرنگار : 50649

امام جمعه شیراز:

تقویت قدرت بازدارندگی وظیفه عقلی و ملی است

تقویت قدرت بازدارندگی وظیفه عقلی و ملی است

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تلاش‌های دشمنان علیه امت اسلامی گفت: اگر بازدارندگی قوی ایجاد نکنیم طمع دشمن هر روز بیشتر می‌شود و این وظیفه ملی، میهنی، دینی، اسلامی، عقلی و انسانی ماست که در بحث بازدارندگی تلاش کنیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۱۹ مرداد ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوی الهی به سیاست‌های امنیتی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: معظم‌له در سیاست‌های کلی برنامه هفتم بند بیست و سوم تقویت بنیه دفاعی به منظور ارتقای بازدارندگی را هدف امنیتی در برنامه قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه آرام نخواهد نشست و این مسئله در قرآن کریم نیز تأکید شده است، افزود: دشمن دائم تلاش می‌کند تا اگر بتواند ما را از دین خود برگرداند و به کمتر از آن هم رضایت نمی‌دهد و اگر احساس کند نمی‌تواند ممکن است شعار دیگری دهد اما به تعبیر نظامیان این یک تاکتیک است.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه دستور دینی و قرآنی رهبر معظم انقلاب در برنامه هفتم توسعه آن است که آنقدر قوی شویم که دشمن هیچ کاری نتواند انجام دهند، گفت: بازدارندگی صرفا با داشتن سلاح و مهمات در انبارها محقق نمی‌شود. اینکه رهبر معظم انقلاب فرمود «دوره بزن در رو گذشته است و اگر بزنید می‌خورید» برای این است که بازدارندگی تکمیل شود و دشمنان بدانند که هم سلاح و هم جرأت مقابله را داریم.

امام جمعه شیراز، ملت ایران را طلایه‌دار این حرکت شجاعانه مقابل استکبار جهانی و آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و به تقدیم ۱۵ هزار شهید از استان فارس به انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این تعداد شهدا نشان دهنده آن است که این ملت از هیچ‌چیز و هیچ‌کس جز خداوند نمی‌ترسد.  این روحیه به سایر ملت‌های اسلامی هم صادر شده است و آن‌ها نیز همین‌گونه شده‌اند و همین مسئله باعث شده است که بتوانیم صفحه تاریخ را به نفع امت اسلامی تغییر دهیم.

وی در عین حال از سکوت برخی کشورها درباره جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه انتقاد کرد و افزود: تخاذل کاری است که برخی از کشورهای همسایه فلسطین اشغالی نسبت به حماس انجام دادند و کمک نمی‌دهند و واسطه شدند تا کمک‌های کشورهای غربی به صهیونیست‌ها برسد. صهیونیست‌ها، فلسطین را غصب کرده‌اند و کابینه خبیث آنان اعلام می‌کند که آنقدر می‌کشیم تا مردم از غزه فرار کنند.

آیت‌الله دژکام جنایت صهیونیست‌ها در ترور شهید هنیه در تهران را محکوم کرد و افزود: بی‌شرمی را به این حد رساندند که در تهران میهمان شجاعان و پیروان حضرت علی(ع) را می‌کشند و گمان می‌کنند که می‌توانند جان سالم به در برند. به همه غاصبان صهیونیست می‌گوییم که خط قرمزی را عبور کردید که تا سر جای خود نشانده نشوید، ایرانی‌ها دست برنخواهند داشت.

وی با بیان اینکه اگر بازدارندگی قوی ایجاد نکنیم طمع دشمن هر روز بیشتر می‌شود، گفت: وظیفه ملی، میهنی، دینی، اسلامی، عقلی و انسانی ماست که در بحث بازدارندگی تلاش کنیم و از هر جهت وظیفه داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به مناسبت‌های پیش‌رو اشاره کرد و گفت: در هفته آینده روز خانواده و تکریم بازنشستگان را داریم. بحث خانواده در اسلام از مسائل بسیار مهمی است که به نظر می‌رسد ما از اهمیت آن غافل می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در استان فارسدر موضوع اهمیت به خانواده گفت: کسی که در خانواده رشد نمی‌کند و در مورد او حلال و حرام مراعات نمی‌شود، رفتارش غیر قابل کنترل می‌شود.

وی تأکید کرد: باید بدانیم در جنگ بین تمدن اسلامی و تمدن غربی کجا درگیر می‌شویم، یکی از صحنه‌های مهم درگیری بین ما این است که خانواده برای ما مهم است و آن‌ها بیخیال خانواده شده‌اند و بر سر این دعواست. غرب متاسفانه کارهای افراطی می‌کند که به زودی خودشان به آن مبتلا می‌شوند اما ما باید خود را حفظ کنیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در خانواده دسته‌بندی و نقش‌های مختلفی داریم، نقش بزرگترهای فامیل را یادآور شد و افزود: این بزرگتر بودن برای ما معنا دارد و بسیار ارزشمند است و وقتی آن را از دست می‌دهیم متوجه این اهمیت می‌شویم. احترام و آداب این بزرگترها باید حفظ شود و این وظیفه همگانی مردم است.

امام جمعه شیراز افزود: در همین راستا یک وظیفه هم برای مجموعه دولت و مدیران تعریف کرده‌ایم که بحث بازنشستگی و تامین اجتماعی برای همین است. باید به جایی برسیم  که بزرگترها هم احساس کنند مورد احترام جوان‌ترها و خانواده هستند و شکر خدا این فرهنگ هنوز در جامعه ما بسیار وجود دارد. دولت و مجموعه‌های بیمه، تامین اجتماعی و بیمه سلامت هم به نحوی باشند که بزرگترها احساس کنند نیازهای اولیه آن‌ها به راحتی برآورده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha