• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403051912589
  • خبرنگار : 50976

دبیر ستاد اربعین فارس:

هزینه ثبت‌نام گذرنامه زیارتی در کافی‌نت‌ها ۹۰ هزار تومان است

هزینه ثبت‌نام گذرنامه زیارتی در کافی‌نت‌ها ۹۰ هزار تومان است

ایسنا/فارس دبیر ستاد اربعین فارس با بیان اینکه هزینه ثبت‌نام گذرنامه زیارتی ۶۵۰۰۰ تومان است، گفت: کافی‌نت‌ها نهایتا می‌توانند بابت ثبت‌نام گذرنامه، ۹۰ هزار تومان دریافت کنند. دریافت مبلغ اضافی تخلف است و با متخلف برخورد خواهد شد.

سیدمجتبی علوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب گفت: هموطنان می‌توانند به راحتی با مراجعه به برنامه اینترنتی «پلیس من» و یا سایت «سخای پلیس» و فقط با پرداخت  مبلغ ۶۵ هزار تومان تقاضای گذرنامه زیارتی دهند. که این گذرنامه به فوریت صادر شده و ظرف ۳ الی ۵ روز به دست هموطنان خواهد رسید.

وی افزود: طبق توافقی که با اداره صمت و اتاق بازرگانی انجام دادیم، هزینه ثبت‌نام گذرنامه در کافی‌نت‌ها نهایتاً ۹۰ هزار تومان است که ۶۵ هزار تومان بابت هزینه گذرنامه و ۲۵ هزار تومان هزینه خدمات است و در صورتی که مبلغی بیشتر از این دریافت شود، با متخلفان برخورد خواهد شد.

علوی ادامه داد: در صورت درخواست هزینه بیشتر توسط کافی‌نت و یا مراکز ثبت نام، شهروندان می‌توانند با شماره ۱۲۴ تعزیرات یا شماره ۱۱۱ ، سامانه سامد کمیته بازرسی ستاد اربعین استان  و یا شماره ۳۲۳۴۰۰۰۰ رسیدگی به شکایات اتاق اصناف متخلفین را معرفی کنند که به فوریت برخورد قانونی لازم با متخلفین خواهد شد.

مدیرکل امور فرهنگی و زیارت استانداری فارس اظهار کرد: برای حضور در پیاده‌روی اربعین، داشتن گذرنامه و ثبت‌نام در سامانه سماح الزامی است بنابراین هموطنانی که دارای گذرنامه‌های عادی و بین‌المللی هستند و یا کسانی که دارای گذرنامه زیارتی هستند می‌توانند در پیاده روی اربعین شرکت کنند.

وی بیان کرد: طبق آخرین توافقات صورت گرفته بین دو کشور ایران و عراق و به گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین حتی کسانی که گذرنامه آن‌ها کمتر از ۶ ماه اعتبار دارد، نیز می‌توانند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.

گذرنامه‌های کمتر از ۶ ماه هم برای اربعین اعتبار دارند

علوی اضافه کرد: طبق قوانین بین‌المللی به گذرنامه‌هایی که دارای کمتر از ۶ ماه اعتبار است، اجازه خروج از کشور و ورود به کشورهای دیگر داده نمی‌شود ولی با این توافق صورت گرفته زائران می‌توانند جهت حضور در کشور عراق از این گذرنامه‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه گذرنامه زیارتی دارای اعتبار ۵ ساله است که برای زیارت عتبات عالیات استفاده می‌شود، افزود: تسهیلات بسیار خوبی جهت صدور و دریافت گذرنامه زیارتی در نظر گرفته شده است. هزینه دریافت و ثبت‌نام آن ۶۵ هزار تومان است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس من و سخای پلیس برای دریافت این گذرنامه ثبت‌نام کنند.

عضو شورای فرهنگی استانداری فارس ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب فرماندهی و کارکنان پلیس گذرنامه استان که این روزها ایثارگرانه و حتی تا آخر روز و پایان وقت ادارای در حال خدمات‌رسانی به زائران ارجمندی هستند که به صورت حضوری به این مراکز مراجعه می‌کنند، افزود: تسهیلات لازم از جمله نصب سایبان و برپایی موکب خدمات‌رسانی در خیابان و اداره گذرنامه  جهت زائران ارائه شده است که از شهرداری شیراز و برپاکنندگان مردمی موکب تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی در ادامه بر فعالیت شبانه‌روزی  ادارات مرتبط با زائران و موکب‌داران در این ایام تاکید کرد و گفت: اداراتی مانند اداره‌کل گمرک و اداره پست گمرک و ستاد عتبات عالیات و اداره‌کل حج و زیارت استان، شبانه‌روز و حتی در روزهای تعطیل و جمعه در حال فعالیت و خدمات‌رسانی به زائران و عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) هستند.

دبیر ستاد اربعین استان فارس در پایان در خصوص هزینه بلیط اتوبوس‌ها از شیراز تا مرز شلمچه طی ایام اربعین نیز گفت: بلیت‌ها به صورت اینترنتی صادر می‌شود، هزینه بلیط شیراز تا مرز شلمچه، برای اتوبوس معمولی به ازای هر نفر ۶۲۵ هزار تومان و اتوبوس‌های ویژه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

علوی گفت: نمایندگان و بازرسان کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در پایانه مسافربری مستقر هستند تا اگر کسی مشکل و با شکایتی داشت رسیدگی کنند. همچنین شماره تلفن ۱۴۱ و سامانه اینترنتی مرتبط با آن  نیز پاسخگوی شکایات در حوزه حمل و نقل هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha