• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403051912580
  • خبرنگار : 50455

امام جمعه قم:

اسرائیل می‌خواهد از چاله‌ مرگ تدریجی بیرون بیاید

اسرائیل می‌خواهد از چاله‌ مرگ تدریجی بیرون بیاید

ایسنا/قم امام جمعه قم بیان کرد: رژیم منحوس صهیونیستی می‌خواهد از چاله مرگ تدریجی بیرون بیاید غافل از اینکه مقامت نه تنها از بین نخواهد رفت بلکه با انگیزه بیشتر خواهند ایستاد و آرزوهای آن‌ها را به گور خواهد فرستاد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه امروز، ۱۹مردادماه که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه امروز مهاجرت از روستا و افزایش حاشیه‌نشینی در شهرها یکی از مشکلات است، تاکید کرد: باید برای تقویت تعلیم و تربیت و بصیرت افزایی روستاییان تلاش کرد، روستاییان به دلیل صداقت در برابر تربیت صحیح، پذیرش بیشتری دارند لذا باید روستاها را از مهاجرت و توطئه دشمنان حفظ کرد.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: مفهوم اسلامی اعرابی (بادیه نشین) با منطقه جغرافیایی بستگی ندارد بلکه با طرز فکر ارتباط دارد، لذا آنان که دور از آداب و سنن و تعلیم و تربیت اسلامی هستند هر چند شهر نشین باشند بادیه نشین هستند و مدنی کسانی هستند که هر چند در روستا زندگی می‌کنند با آداب اسلام آشنا هستند.

امام جمعه قم اظهار کرد: در روایتی از امام صاق(ع) نقل شده است، هر کسی تفقه در دین پیدا نکند در حکم اعراب بادیه نشین است که هیچ ارتباطی با دین و معارف الهی نداشته‌اند و خداوند به کسی که تفقه در دین ندارد، توجهی نکرده و اعمال او را پاکیزه نمی‌دارد.

وی افزود: یک شاخص عمده در جمهوری اسلامی ایران این است که دست اندرکاران آن متشرع باشند و مراعات حرام و حلال بکنند؛ همانطور که در کارهای شخصی باید مراقب باشیم در امور سیاسی هم این امر وجود دارد و رعایت تقوا باید سرلوحه کار سیاسیون باشد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه ۲۰ مردادماه مصادف با ۵ ماه صفر بزرگداشت روز شهادت حضرت رقیه(س) است، گفت: شهادت ایشان نقش تاثیرگذاری در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان و فرهنگ دارد؛ و همه در معرض تأثیر حداکثری از انوار شخصیت حضرت رقیه(س) قرار می‌گیرند.

وی با اشاره ۲۲ مردادماه مصادف با ۷ ماه صفر شهادت امام حسن(ع)، تاکید کرد: یکی از ابعاد مظلومیت ائمه به ویژه امام حسن(ع) قرار گرفتن امام در آماج جنگ روایت‌ها است؛ آنچه امام را در شرایط سخت قرار داد نبود تحلیل سیاسی در مردم بود همان مسئله‌ای که فتنه خوارج را به وجود آورد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: جریان تحریفی و جنگ روایت‌ها در زمان امام حسن(ع) گسترش یافت امروز هم همان شایعات و تحریف روایت‌ها وجود دارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه نامگذاری ۲۳ مردادماه به عنوان روز مقاومت اسلامی در پی جنگ ۳۳ روزه لبنان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی شکل گرفت، بیان کرد: حزب الله با این مقاومت ثابت کرد که تنها گزینه حل مسئله فلسطین و راه نجات اسلام جنگ و مقاومت در برابر این رژیم طاغی است.

وی گفت: آنچه از جنگ ۳۳ روزه همه دنیا فهمیدند این بود که ماشین جنگی رژیم منحوس صهیونیستی در برابر راهبرد مقاومت اسلامی به درماندگی افتاد؛ و به همین دلیل این رژیم مفلوک و حامی او آمریکا دست به ترور فرماندهان زدند و ترور شهید سلیمانی، شهید سید رضی موسوی، شهید فخری زاده و شهید اسماعیل هنیه به همین منظور اتفاق افتاد.

امام جمعه قم بیان کرد: رژیم منحوس صهیونیستی می‌خواهد از چاله مرگ تدریجی بیرون بیاید غافل از اینکه مقامت نه تنها از بین نخواهد رفت بلکه با انگیزه بیشتر خواهند ایستاد و آرزوهای شما را به گور خواهد فرستاد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha