• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403051912517
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

تدوین برنامه‌های راهبردی ۵ ساله جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد

تدوین برنامه‌های راهبردی ۵ ساله جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از تدوین برنامه‌های راهبردی ۵ ساله این نهاد انقلابی طی سال‌ جاری و آینده خبر داد.

صاحب سروش‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: نخستین مرکز تخصصی آنالیز، تشخیص کیفی و بسته‌بندی عسل با هدف پالایش عسل‌های تولیدی در استان، آنالیز و تشخیص کیفی، بسته‌بندی بازار پسند و در نهایت بازاریابی و فروش عسل‌های تولیدی و کمک به زنبورداران، را راه‌اندازی کرده‌ایم که همچنان این مرکز با نام زنجیره تولید عسل و فرآورده‌های جانبی آن مشغول به‌کار است و به مرجعی برای آنالیز و تشخیص کیفی عسل‌های تولیدی در استان تبدیل شده است.

وی با اشاره به حوزه آموزشی جهاددانشگاهی، اجرای طرح‌های توسعه مشاغل خانگی کشوری، برگزاری آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشوری وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴.۳، برگزاری رویداد ملی شتاب، طرح ملی راهبردی و هدایت شغلی مشاغل خانگی، پروژه طرح ملی توسعه زنان سرپرست خانوار، برگزاری دوره آموزشی اشتغال‌محور برای حدود یک‌هزار سرباز وظیفه نیروهای مسلح استان و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه همه شوراهای شهر و دهیاران روستا و شهرداران سراسری استان را از اقدامات مهم این نهاد در حوزه آموزش در سطح استان مطرح کرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه‌ و بویراحمد درباره حوزه پژوهشی این واحد، خاطرنشان کرد: دو طرح فناورانه تولید آفت‌کش‌های گیاهی و آنتی بیوتیک‌های دامی گیاهان پایه که با استفاده از عصاره گیاهان دارویی که مشکلات موجود را در این زمینه رفع می‌کند اما تأثیر سوئی بر مصرف‌کنندگان ندارد، در شهرک چهار بیشه گچساران در حال ساخت است که امیدواریم مسئولان استانی و کشوری ما را در رفع مشکلات مالی این طرح مهم یاری کنند تا با راه‌اندازی تولید محصولات در این کارخانه، بتوانیم در راستای تولید محصولات کشاورزی سالم گام برداریم.

سروش‌فر تصریح کرد: همچنین در راستای رفع مشکلات طرح‌های سال‌های گذشته سه طرح فناورانه تولید آفت‌کش‌های گیاهی و آنتی بیوتیک‌های دامی گیاه پایه با استفاده از عصاره گیاهان دارویی، مرکز آنالیز تشخیص عسل نیازمند حمایت همه مسئولان استانی و کشوری هستیم که در این راستا نشست‌های مؤثری با مسئولان استانی و کشوری در طی ماه‌های اخیر انجام شده و راهکارها، پیشنهادات و مصوبات لازم برای رفع مشکلات این طرح‌های مهم لحاظ شده است.

وی با اشاره به حوزه فرهنگی واحد، ادامه داد: با توجه به در اختیار داشتن دو خبرگزاری مهم ایسنا و ایکنا، توانسته حلقه واسطی بین مردم و مسئولان در مسیر رفع مشکلات مردم از سوی متولیان امر باشد و این خبرگزاری‌ها در سطح استان حائز رتبه‌های کشوری و استانی طی یک‌سال اخیر بوده‌اند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اهداف جهاددانشگاهی بر پایه تعامل و همکاری با سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی بوده است که اقدامات جهاددانشگاهی واحد در تعامل با استانداری استان، دفتر امور شهری و شوراها، دفتر امور روستایی و مدیریت بحران، دانشگاه یاسوج، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دانشگاه‌ها، بهزیستی استان، سازمان نظام مهندسی استان و دیگر ادارت مثمرثمر بوده است.

سروش‌فر در پایان گفت: برای سال‌جاری و آینده جهاددانشگاهی برنامه ۵ ساله راهبردی تدارک دیده شده است که امیدواریم با تلاش مجموعه جهاددانشگاهی و حمایت مسئولان استانی و کشوری در همه حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری توسعه و پیشرفت موردنظر حاصل شده و خدمات شایسته‌ای در سطح استانی، ملی و بین‌المللی انجام شود.

وی بیان کرد: امید آفرینی، فراهم کردن زمینه کسب و کار، آموزش و خدمات رسانی از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد دانشگاهی است، افزود: جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگی رسالت‌های مهمی دارد.

گفتنی است که جهاد دانشگاهی در ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۹ بر اساس ابلاغیه ستاد انقلاب فرهنگی تاسیس و در کهگیلویه وبویراحمد نیز در سال ۱۳۸۰ راه اندازی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha