• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403051912460
  • خبرنگار : 50177

مدیر برق شهرستان:

رعایت الگوی مصرف باعث کاهش خاموشی در پلدختر شد

رعایت الگوی مصرف باعث کاهش خاموشی در پلدختر شد

ایسنا/لرستان مدیر برق شهرستان پلدختر گفت: رعایت الگوی مصرف سبب شد در چهار ماه امسال خاموشی در پلدختر نداشته باشیم.

محمدطاهر متش‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حوزه توسعه و احداث شبکه‌های برق‌رسانی اداره مهندسی و نظارت پلدختر در چهار ماهه سال ۱۴۰۳ جهت رفع مشکل قطعی برق مناطق سرنجه و زیودار و جلگه خلج و کاهش خاموشی‌های این مناطق که به معضلی برای ساکنین آن منطقه تبدیل شده اقدام به طراحی و پیکتاژ پنج کیلومتری خط فشار متوسط به صورت دو مداره جهت تفکیک بار مناطق زیودار از جلگه خلج کرده و پیمانکار مجری در حال اجرای طرح مذکور است.

وی اضافه کرد: با اتمام این طرح ضمن کاهش بار فیدر مذکور و خارج کردن شبکه برق رسانی از حالت بحرانی میزان خاموش‌ ها نیز کاهش می یابد و امکان فروش انشعابات دیماندی از خطوط جدید فراهم می‌شود.

مدیر برق شهرستان پلدختر گفت: در این چهار ماه و قبل از فصل گرما سه پست هوایی در مناطق مختلف شهر پلدختر مانند خیابان ۲۲ بهمن و میدان شهدا جهت بهبود کیفیت ولتاژ مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین با توجه به شروع فصل گرما و بروز ضعف ولتاژ در مناطق مختلف شهری و روستایی با فراخوان همه اکیپ‌های عملیاتی در طول یک هفته تپ بیش از ۲۶۲ ترانس مناطق مختلف شهر پلدختر، شهر سراب حمام و روستاهای مورانی، کیان‌آباد، پران پرویز و ولیعصر افزایش یافت تا کیفیت ولتاژ مورد استفاده مردم شریف شهرستان پلدختر ارتقاء یابد.

متش پور ادامه داد: در حوزه بهره‌برداری و بخش اصلاح و بهینه‌سازی فاز سوم شبکه  فرسوده فیدرهای آسار و پلدختر که چوبی است و در منطقه صعب العبور گردنه چل واقع در حد فاصل تنگ فنی تا شهر پلدختر هستند از بعد روسای ولیعصر به سمت پلدختر به صورت دومداره در حال اصلاح و بهینه سازی است و اکنون نیز هشت کیلومتر دیگر از پروژه مذکور توسط پیمانکار در به اتمام رسیده و پیگیری‌های لازم در دست اقدام است تا این پروژه‌ها قبل از فصل پائیز به اتمام برسد.

وی بیان کرد: در زمینه اصلاح پست هوایی شهری و روستایی، چهار پست هوایی در مناطق کوی بسیجان کوچه‌های هخامنش ترانس از ۱۰۰ به ۲۰۰، خیابان سلمان فارسی از ۲۰۰ به ۳۱۵ روستای اسلام آباد از ۱۶۰ به ۲۰۰ ترانس جنب مصلی از ۵۰ به ۱۰۰ و شرق مسکن مهر از ۱۰۰ به ۲۰۰ افزایش ظرفیت داده شد تا علاوه بر بهبود ضعف ولتاژ شبکه، ظرفیت شبکه ارتقاء یابد.

مدیر برق پلدختر اضافه کرد: با اقدامات فنی انجام شده در سطح شهرستان و برنامه های شرکت توزیع و توانیر خوشبختانه در چهار ماهه سال ۱۴۰۳ خاموشی به وجود نیامد و این مهم حاصل اقدامات گسترده و اثر گذار شرکت توزیع و همکاری مردمی در بحث مدیریت مصرف بهینه بوده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۱۳:۲۷

با مزرعه خورشیدی و توربین های بادی و انرژی اتمی می توان کمبود برق را جبران کرد