• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۳:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051912426
  • خبرنگار : 71968

عضو دفتر سیاسی حماس:

اظهارات وزیر صهیونیست، تعمّد در نسل‌کشی مردم غزه را ثابت می‌کند

اظهارات وزیر صهیونیست، تعمّد در نسل‌کشی مردم غزه را ثابت می‌کند

«عزت الرشق» تأکید کرد که تصریح وزیر دارایی رژیم اشغالگر قدس به اینکه گرسنگی دادن به ساکنان غزه، اقدامی اخلاقی و عادلانه است، بار دیگر ثابت می‌کند که صهیونیست‌ها با تصمیم و برنامه‌ریزی، نسل‌کشی مردم غزه را پی می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ـ حماس ـ طی بیانیه‌ای تأکید کرد که تصریح بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به اینکه گرسنگی دادن به ساکنان غزه، اقدامی اخلاقی و عادلانه است، یک رسوایی بزرگ است و بار دیگر ثابت کرد که این رژیم با تصمیم و برنامه‌ریزی، نسل‌کشی مردم غزه را پی می‌گیرد.

این عضو دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه جنایتکارها غالباً اقداماتشان را به‌صورت علنی ابراز نمی‌کنند، عنوان کرده است: دشمن ما صراحتاً به جنایت فجیع خود اعتراف می‌کند.

رشق در ادامه بیانیه خود از دیوان کیفری بین‌المللی خواسته است که دستور بازداشت وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به علت ترویج نسل‌کشی و دفاع از آن صادر کند.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل، دوشنبه در سخنرانی در کنفرانسی با عنوان «مسئولیت‌پذیری ملی» گفته بود که اسرائیل باید کنترل توزیع کمک‌های بشردوستانه در داخل باریکه غزه را به دست گیرد.

وی در ادامه افزوده بود که اسرائیل چاره‌ای جز انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه ندارد، زیرا در این جنگ به مشروعیت بین‌المللی نیاز دارد و هیچ کس در جهان اجازه نخواهد داد دو میلیون نفر را در غزه گرسنگی بدهیم، حتی اگر این اقدام برای آزادی گروگان‌ها موجه و اخلاقی باشد.

وی همچنین گفته بود که اگر اسرائیل به جای حماس بر توزیع کمک‌های بشردوستانه نظارت می‌کرد، تا الان جنگ تمام شده بود و گروگان‌ها بازگشته بودند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به این اظهارات، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: اظهارات این عضو باند جنایتکار صهیونیست، فقط نوعی اِعلام و اعتراف علنی است و اِلّا دنیا در ده ماه گذشته شاهد اقدام عملی رژیم صهیونیستی در نسل‌کُشی و کشتار جمعی زنان، کودکان و مردم غیر نظامی بیگناه در ‎غزه از طریق بمباران و همچنین قحطی و گرسنگی ساختگی بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: این اظهارات شنیع و هولناک از منظر اخلاقی و انسانی و مقررات حقوق بین‌الملل قویا محکوم و شایسته پیگرد بین‌المللی است، اما اروپا بهترست به جای محکوم کردن کلامی این اظهارات، به مسئولیت‌های بین‌المللی، اخلاقی و انسانی خود علیه رژیم صهیونیستی و پایان دادن به حمایت سیاسی و نظامی از آن رژیم جنایتکار عمل نماید و به محکومیت بدون عمل اکتفا نکند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha