• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403051812387
  • خبرنگار : 50180

دبیر ستاد اربعین کانونهای خدمت رضوی کرمانشاه عنوان کرد:

برپایی ۳ موکب از سوی خادمیاران رضوی کرمانشاه برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین

برپایی ۳ موکب از سوی خادمیاران رضوی کرمانشاه برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین

ایسنا/کرمانشاه دبیر ستاد اربعین کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه از برپایی سه موکب توسط خادمیاران رضوی استان برای خدمترسانی به زوار اربعین خبر داد.

سلمان یاوری، عصر امروز (۱۸ مرداد) در جمع خبرنگاران، با اشاره به پای کار بودن خادمیاران رضوی استان جهت خدمات رسانی به زوار  اربعین، گفت: برای خدمات رسانی به زوار اربعین سه موکب به نام امام رضا(ع) از سوی خادمیاران رضوی استان برپا خواهد شد.

دبیر ستاد اربعین کانونهای خدمت رضوی استان کرمانشاه با بیان اینکه از سوی خادمیاران رضوی استان یک موکب در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برپا می‌شود که در دو حوزه تغذیه و اسکان به زوار اربعین خدمت رسانی خواهد کرد، افزود: دومین موکب هم در شهرستان قصرشیرین  تحت عنوان آشپزخانه امام رضا(ع) برپا خواهد شد که در این موکب سه وعده غذا  برای توزیع بین زوار اربعین طبخ می‌شود و غذاهای طبخ شده در این موکب برای توزیع بین زوار به موکب سوم که در منذریه عراق برپا می‌شود، فرستاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه موکب امام رضا(ع) در اربعین سال گذشته در مجموع ۷۰ هزار پرس برای توزیع بین زوار طبخ کرد، گفت: پیش بینی می شود امسال طبخ غذا در این موکب به ۸۰ هزار پرس برسد که طبخ غذا از روزی هزار پرس شروع خواهد شد و در ایام پیک تردد زوار روزانه به هفت تا هشت هزار پرس هم خواهد رسید.

دبیر ستاد اربعین کانونهای خدمت رضوی استان کرمانشاه ادامه داد: یک موکب سیار هم در کشور عراق تحت عنوان پویش «همه خادم الرضاییم» راه اندازی خواهد شد تا هر خادمیاری  که راهی پیاده روی اربعین می شود در هر تخصصی که دارد به زوار به صورت محدودخدمات‌رسانی کند. به عنوان مثال یک خادمیار پزشک می تواند در صورت تمایل به هر میزانی که بخواهد ولو یکی دو ساعت در موکب های مسیر تردد در کشور عراق به زوار خدمات رسانی کند.

یاوری گفت: همه مواکب از ۲۳ مرداد تا نهم  شهریور یعنی چهار روز بعد اربعین خدمات به زوار اربعین ارائه می‌دهند.

وی اشاره ای هم به برنامه ریزی برای راه اندازی چای خانه‌های رضوی از سوی خادمیاران رضوی در سراسر کشور داشت و گفت: در استان کرمانشاه در شهرستان های قصرشیرین، اسلام آبادغرب، سنقروکلیایی، کنگاور و کرمانشاه چای خانه‌های رضوی در حال راه اندازی است که در شهر کرمانشاه قرار شده در پارکینگ شهرداری چایخانه امام رضا(ع) راه اندازی شود که کار عمرانی آن تا ۷۰ درصد پیش رفته است.

وی در ادامه با درخواست از رسانه‌ها برای همراهی با آستان قدس رضوی در استان، افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در تبیین دستاوردهای آستان قدس رضوی در استان دارند.

وی‌ تاکید کرد: ترویج فرهنگ رضوی توسط رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه خدمات کانون‌های خدمت رضوی دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون در استان کرمانشاه بین ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ خادمیار داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha