• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051812361
  • خبرنگار : 50632

بازرس کل گیلان:

مدیری که در اتاقش را به روی خبرنگار می‌بندد، لغزش دارد / تشکیل پرونده برای ۷۱ متخلف

مدیری که در اتاقش را به روی خبرنگار می‌بندد، لغزش دارد / تشکیل پرونده برای ۷۱ متخلف

ایسنا/گیلان بازرس کل گیلان، با بیان اینکه هرگز اصحاب رسانه در تقابل با مدیران نیستند، تصریح کرد: مدیری که در اتاقش را به روی اصحاب رسانه می بندد، لغزش دارد اما درب دستگاه بازرسی به سوی شما باز است.

احمد آقایی امروز، ۱۸ مردادماه در نشست با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: اصحاب رسانه و قلم، وظیفه شناس و خدمتگزار و امانت‌دار مردم و حاکمیت هستند.

وی صیانت از میراث طبیعی عالم خلقت و محیط زیست و زیست بوم را از وظایف آحاد جامعه دانست و افزود: همچون گذشته با همت بلند در صیانت و حفاظت از محیط زیست اهتمام می‌ورزیم و دست غارتگران و سودجویان و فرصت طلبان را کوتاه می‌کنیم.

بازرس کل استان گیلان با اشاره به تعامل دستگاه های نظارتی با اصحاب رسانه و پیگیری گزارش های رسیده درباره تخلفات، عنوان کرد: اگر در حوزه صیانت از میراث طبیعی توانستیم به نتیجه موفقی برسیم و در حفاظت از حقوق عامه که از مطالبات مردم و رهبری است و در جهت حمایت از حقوق شهروندی پیش برویم به دلیل اعتماد و همکاری خبرنگاران راستین بود، چون اصحاب رسانه به نیابت از مردم با حفظ امانتداری در راستای رسالت بزرگ به ما کمک کردند و امیدواریم مثل گذشته به ما یاری برسانند تا بر حسب وظیفه قانونی و عرف جامعه و انتظاراتی که مردم از ما دارند به رسالت مان جامه عمل بپوشانیم.

آقایی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران الهام گرفته از نظام حاکمیت علوی است، هر نظامی را دارای یک نوع مدل حکومتی دانست و گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران براساس مدل و الگوی حکومت علوی و سبک دینی، نظام مدیریتی خودمان را تنظیم کرده ایم؛ امام راحل در مقابل طاغوت براساس مدلی که امیرالمومنین علی(ع) در کتاب گرانبهای نهج البلاغه طراحی کرد پیش رفت؛ پس ما هم بر همین اساس باید برنامه‌ریزی کنیم و هر مدیری در قلمرو سه قوه اگر سمتی بگیرد باید حکومت‌نامه امیرالمومنین را به دقت چندین بار بخواند و ملکه ذهن قرار دهد و چراغ راه خود کند و اگر مدیری آن فرمان نامه حضرت امیر به مالک را به درستی نپذیرد و باور نداشته باشد و از نظر به عمل تحقق نپوشد یقینا به مسیر خطا می رود.

بازرس کل گیلان تصریح کرد: اداره کل بازرسی استان عالی‌ترین مقام نظارتی در حسن اجرای امور است که امورات و قوانین صحیح اجرا شود و قانونگذار بایدها و نبایدهای را باید مد نظر قرار دهد و براساس انصاف و عدالت حکم صادر کند لذا براساس آن راهبرد تمام تلاش‌ها و برنامه‌ها را تنظیم می‌کنیم که مطالبات مردم بخش اعظم راهبرد برنامه ماست و رسانه‌ها حلقه اتصال مردم با مدیران هستند و چشم و چراغ و بازوان پرتوان حاکمیت و ایثارگران بی سنگر محسوب می شوند.

وی با تاکید بر جایگاه رفیع خبرنگاران در کلام خداوند، گفت: خداوند به قلم سوگند یاد کرده و ما هم به دنبال احترام و ارج نهادن به اصحاب رسانه و آرزومند شرافت و عزت برای شما هستیم. خبرنگاران در نظام اجتماعی در جهت تنویر افکار عمومی تلاش می‌کنند که صادقانه اخبار را رسانه‌ای کنند و سرما و گرما و هیچ تهدید و عوامل قهری و اجتماعی مانع کارشناسی و کار آنها نمی‌شود و خبرنگاران شریف، حقیقت نگارند و راست کردارند و واقعیت پندارند و در نگاه اول عینک بدبینی بر چشم نمی‌زنند و به واقعیت می‌اندیشند؛ از این حیث که در نظام حاکمیتی شما و قلمتان عزت دارید و این روز را روز خبرنگار نامگذاری کردند.

آقایی با بیان اینکه هرگز اصحاب رسانه در تقابل با مدیران نیستند، تصریح کرد: مدیری که در اتاقش را به روی اصحاب رسانه بسته، لغزش دارد اما درب دستگاه بازرسی به سوی شما باز است و دامنه استان دامنه گسترده‌ای است دوستان ما در شهرستان‌ها چالش‌ها را اطلاع بدهند که ما استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نشست کاری پس از معارفه در بازرسی استان برای اصحاب رسانه پیش از نشست با مدیران، بیان کرد: نشست نخست را با مجموعه رسانه برگزار کردیم تا مدیران استان به نقش مهم شما پی ببرند؛ پیش از اینکه دشمن ما را نقد کند شما اصحاب رسانه، ما را نقد کنید و مسئولیت پذیری در مدیران را شما نهادینه کنید که جزو وظایف اصحاب رسانه است.

بازرس کل گیلان با تاکید بر آبروداری و عدم ورود به حریم اشخاص، گفت: حریم شخصی در اخلاق و دین ما توصیه شده است و در بازرسی گروه اقتصادی، گروه تولیدی، گروه زمین، محیط زیست و منابع طبیعی، گروه فرهنگی و گروه شهرداری داریم که هر گروه یک سربازرس دارد و چند کارشناس که براساس برنامه‌های ملی و استانی ابلاغ شده و با کمک افراد صاحب نظر و توانمند و متخصص هر حوزه پرونده‌ها را بررسی می‌کنیم؛ این افراد وارد دستگاه‌ها می‌شوند و براساس ۶ محور برنامه ها را اجرا می کنند.

آقایی با بیان اینکه در راستای این برنامه‌های اثربخش ۱۳۱ ابلاغ هشداری دادیم، یادآور شد: نقش بازرسی پیشگیری و صیانت است؛ در نظام مدیریتی کشور که بر اساس فرمان نامه حضرت علی(ع) اجرا می‌شود، نظارت سختگیرانه وجود دارد و تساهل و تسامح معنی ندارد؛ چون اگر مدیران غفلت کنند، مردم از دین ناامید می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جاری چهار پرونده به دستگاه قضایی ارسال شده است، عنوان کرد: در این پنج ماه به لحاظ غفلت ورزی مدیران پرونده‌هایی تشکیل شده و در حال بررسی است و لذا ۷۱ نفر به تخلفات اداری معرفی شدند، چون به قانون توجه نکردند.

بازرس کل گیلان اضافه کرد: براساس گزارش فساد سامانه ۱۳۶ در سال جاری ۷۸۶ شکایت داریم و به پرونده ۵۹۶ نفر رسیدگی کردند و ۹۰ پرونده هم در حال رسیدگی است؛ گزارشات مردمی در راستای عقیم سازی گلوگاه‌های فساد نیز ۱۲۵۴ مورد به صورت اعلام تخلف و جرم از ناحیه شهروندان بوده که به ۱۲۵ پرونده رسیدگی شده و ۱۲۹ پرونده در حال رسیدگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha