• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051812352
  • خبرنگار : 50037

۹۰۲ میلیارد تومان در استان همدان اعتبارات مصرف نشده داریم

۹۰۲ میلیارد تومان در استان همدان اعتبارات مصرف نشده داریم

ایسنا/همدان نماینده مردم شهرستانهای بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: استان همدان ۹۰۲ میلیارد تومان اعتبارات مصرف نشده دارد که این امر قابل توجیه نیست.

فتح الله توسلی پنجشنبه ۱۸مرداد در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بهار اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار چهار  یا پنج دستگاه استان دارای ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصرف نشده هستند که این  یک فاجعه است.

وی با بیان اینکه از برخی از مدیران کل گلایه‌مندیم، تصریح کرد:برخی از این مدیران از این میزان اعتبارات مصرف نشده خود اظهار بی اطلاعی و بی خبری می‌کنند که جای تاسف دارد.

توسلی با اشاره به اینکه در پایان سال مالی این میزان اعتبارات به خزانه باز می‌گردد و ما با پیگیری بسیار پیگیر جذب اعتبارات هستیم، خاطر نشان کرد: مدیران تخصیص قبل اعتبارات را  به درستی مصرف نکرده‌اند  و   همین امر ما را  در تخصیص مجدد اعتبار دچار مشکل می‌کند.

وی افزود: نوسازی مدارس استان دارای ۲۵۶ میلیارد تومان اعتبارات مصرف نشده بوده حال اینکه در شهرستان بهار  سقف برخی  مد  روی سر دانش آموزان در حال خراب شدن  است و این موضوع هیچ توجیهی ندارد.

توسلی یاد آور شد: میراث فرهنگی استان  ۸۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون  تومان دارای پول مصرف نشده بوده حال آنکه برای ساماندهی چند مرکز گردشگری در شهرستان بهار پول نداریم .

وی با بیان اینکه مدیران شهرستان باید این موضوع را از مدیران کل خود پیگیری کنند که چرا این اعتبارات مصرف نشده است، افزود: شاخص های تخصیص اعتبارات شهرستان ها از جمله بهار گاها با واقعیت موجود متفاوت بوده و باید بازنگری شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بیان اینکه متأسفانه شاخص هایی از شهرستان در استان و کشور وجود دارد که با واقعیت متفاوت است و همین امر موجب ایجاد مشکل در جذب  اعتبارات لازم برای شهرستان است، گفت: معیار جذب اعتبارات شاخص هایی است که مشخص شده مثلا در شهرستان بهار اشاره شده ۱۰۰ درصد راه ها آسفالت است ولی چنین نیست.

توسلی در ادامه  با اشاره به اینکه  در اختصاص اعتبارات ملی و  استانی توزیع  ناعادلانه صورت می‌گیرد، اظهار کرد:  در سال گذشته  اعتبارات متوازن از امکانات کشور ۳۶۵ میلیارد تومان بود،  امسال در این رابطه ۷۰۰ میلیارد تومان درخواست داده ایم و  در این رابطه بر اساس قانون این اعتبارات  متوازن از امکانات کشور باید  در جایی که نامتوازن هزینه شده اعتبار فوق استفاده  شود و در این امر مدیریت هزینه درست  این اعتبار ضروری است.

وی گفت: صالح آباد،لالجین ،مهاجران از جمله شهرهای محروم شهرستان بهار بوده که باید از این اعتبارات بهره مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت پروژه راه همدان بهار گل تپه و تکمیل زیرگذر سیمین در اعتبارات سال جاری ، گفت: بحث خشکسالی و تنش آبی و مشکلات روستاها در این رابطه از جمله مواردی است که در اختصاص اعتبارات امسال  باید مورد توجه واقع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha