• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051812328
  • خبرنگار : 50037

پیش‌بینی ذخیره زمین لازم برای جوانی جمعیت بهار

پیش‌بینی ذخیره زمین لازم برای جوانی جمعیت بهار

ایسنا/همدان فرماندار بهار گفت: ذخیره لازم زمین برای طرح جوانی جمعیت شهرستان در بحث نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شده و در شهرستان مشکل زمین نهضت ملی مسکن نداریم.

مجتبی فیض‌اللهی پنجشنبه ۱۸ مرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ برنامه‌های شاخص مختلفی داشتیم که این برنامه‌ها باید به نتیجه می‌رسید که از جمله این برنامه‌های شاخص طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری و همت و اتحاد همه مسئولین شهرستان، مسئله مشکلات نهضت ملی مسکن شهرستان رفع شد، افزود: در حال حاضر ۴۰ هکتار در بخش غربی و هفت هکتار در جنب بیمارستان آیت الله شهید بهاری به شهر بهار الحاق شده که ۱۷ هکتار آن را سند زده این و آیین واگذاری و کلنگ زنی آن چندی پیش با حضور استاندار همدان برگزار شد.

 فیض اللهی با بیان اینکه در شهر لالجین نیز برای نهضت ملی مسکن چندین پهنه را در دستور کار قرار دادیم و مالکین برای انتقال اسناد و مدارک دعوت شده‌اند، گفت: به زودی با حضور استاندار همدان آیین کلنگ زنی و واگذاری زمین مسکن لالجین هم انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: از جوانانی که قصد تشکیل خانواده و ازدواج را دارند می‌خواهیم برای این طرح ورود پیدا کرده و متقاضی مسکن نهضت ملی در طرح جوانی جمعیت باشند چرا که با پیگیری‌های انجام شده مشکلی در رابطه با زمین نهضت ملی مسکن نداریم.

فرماندار شهرستان بهار کل اعتبارات استانی اختصاص داده شده به شهرستان بهار را ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان با تخصیص خوشبینانه ۵۵ تا ۵۷ میلیارد تومان دانست و یادآور شد: این میزان اعتبارات استانی برای توسعه شهرستان بهار کافی نیست بلکه باید با اتحاد تمامی مسئولین شهرستان برای جذب اعتبارات و منابع ملی و نیز اعتبارات و مصوبات سفر ریاست جمهوری تلاش داشته باشیم چرا که برای توسعه شهرستان نیاز مبرم به اعتبارات ملی داریم و این اعتبارات با یکپارچگی و اتحاد مسئولین شهرستان محقق خواهد شد. 

فیض‌اللهی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات و منابع ملی در این ایام با همکاری گروهی مسئولین برای شهرستان بهار جذب شده است، اظهار کرد: با پیگیری و ورود در حوزه نوسازی مدارس اعتباری افزون بر ۵۶ میلیارد تومان منابع ملی برای نوسازی مدارس شهرستان بهار جذب شده که با این اعتبارات هم اکنون پروژه‌هایی چون مدرسه ۱۲ کلاسه علیزاده، پروژه ۹ کلاسه شهرک فرهنگیان تعیین تکلیف و در حال اجرا بوده وضمن اینکه پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه مهاجران و شش کلاسه وهنان نیز با پیگیری و اخذ منابع ملی احداث خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به مسئله مجتمع آبرسانی بهار نیز گفت: در سال ۱۴۰۱ بحث قطعی آب شهرستان بهار مکرر بود که در همین رابطه با پیگیری لازم اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی برای احداث مجتمع‌های آبرسانی ،لایروبی چاه ها،مجتمع حسین آباد عاشوری و خمسه آباد،بهادر بیگ و تصفیه خانه آبرومند جذب شد و با جذب این میزان اعتبار و تامین آب پایدار و حل مشکل، دیگر از سال ۱۴۰۱ مگر در موارد ترکیدگی لوله آب موردی از قطعی آب نداشته‌ایم .

افتتاح پروژه استخر بانوان شهرستان بهار در هفته دولت ۱۴۰۳ 

وی در ادامه از افتتاح و بهره‌برداری پروژه استخر بانوان این شهرستان در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: در بحث مجموعه‌های ورزش و جوانان ۵۴ میلیارد تومان اعتبار ملی برای این حوزه در شهرستان جذب شد که این امر از نقش موثری در تعیین تکلیف و یا بهره‌برداری پروژه‌های مختلف ورزشی این شهرستان از جمله سالن باستانی، سالن ورزشی بخش مهاجران، سالن ورزشی گنج تپه و حسن قشلاق و دستجرد و سالن ورزشی ۹ دی و سایر پروژه‌های این حوزه داشت.

فیض‌اللهی همچنین با اشاره به جذب ۱۰میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی برای حوزه بنیاد مسکن این شهرستان، یادآور شد: در حوزه راه‌ها نیز اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی برای شهرستان جذب شد که در این رابطه آسفالت لالجین مسیر کوریجان، زیرگذر سیمین، همه کسی، آسفالت صالح آباد به سمت حسن قشلاق با این اعتبارات انجام شد.

وی با بیان اینکه مسیر نهالستان به سمت جاده تهران و مسیر دانشگاه آزاد به سمت کرمانشاه در دست مطالعه است، افزود: برنامه داریم که در هفته‌های آتی با بنیاد تعاونی بسیج با مشورت لازم کار عملیات عمرانی این دو طرح شروع شده و این مسیرها به سمت شاهراه‌های اصلی باز شوند.

فیض الهی با بیان اینکه مطالعه مسیر مهاجران به سمت شعبه در حال انجام و پیگیری است، خاطرنشان کرد: در حوزه راه آهن به عنوان یکی از برنامه‌های مهم پیگیریم ایستگاه راه‌آهن در دینارآباد ایجاد و با احداث مجتمع رفاهی، تکمیل کننده این ایستگاه باشد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان ،حوزه شهرداری های شهرستان بهار ،خاطر نشان کرد: برای اینکه در شهرستان بتوانیم تمام ادارات را از نظر استقرار، پایدار قطعی کنیم تاکنون برای ۱۵ اداره زمین لازم در نظر گرفته شده که با ساخت و احداث ساختمان خود استقرار قطعی پیدا کنند.

فیض اللهی ادارات اوقاف،دادگستری، میراث فرهنگی،بهزیستی، آموزش و پرورش ،نیروی انتظامی ،ورزش و جوانان و بنیاد مسکن ناحیه مقاومت بسیج دانشگاه بوعلی سینا را از جمله ادارات در این رابطه برشمرد یادآور شد: در دانشگاه بوعلی سینا برای توسعه شهرستان شش پروژه در آن مرکز تفاهم نامه آن تنظیم شده که پس از ساماندهی مسیر نهالستان در دانشگاه بوعلی سینا اجرایی می‌شود.

فیض‌اللهی با اشاره به واحدهای آلاینده در سطح شهرستان در رابطه با بحث محیط زیست، افزود: از ابتدای تصدی فرمانداری بهار با تک تک واحدهای اقتصادی آلاینده جلسه گذاشتیم و آنان را ملزم کردیم که به صورت فنی نسبت به حل مشکل آلایندگی خود اقدام کنند که در همین رابطه برخی از این واحدها سند سبز گرفتند.

وی همچنین گفت: در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیز اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای شهرستان اعتبار جذب و هزینه شده است.

فیض اللهی با بیان اینکه خبرنگاران با نقد سازنده خود از نقش موثری در شتاب توسعه شهرستان برخوردار خواهند بود، خاطرنشان کرد: تبیین خدمات انجام شده هر یک از دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف توسط خبرنگاران موجب امیدآفرینی جامعه و مردم و شهروندان خواهد بود ضمن اینکه نقد منصفانه اصحاب رسانه از نقش موثری در مرتفع شدن حل مشکلات برخوردار است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha