• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051812299
  • خبرنگار : 50040

رئیس علوم پزشکی گیلان خبر داد

راه اندازی پیوند قلب و ریه در گیلان

راه اندازی پیوند قلب و ریه در گیلان

ایسنا/گیلان رئیس علوم پزشکی گیلان، در حال حاضر پیوند کبد و کلیه و پوست و قرنیه را انجام می دهیم و به دنبال دو پیوند قلب و ریه هستیم و مقدمات کار فراهم شده و پس از تکمیل ساختمان مرکز پیوند در رشت، راه اندازی می شود.

دکتر محمدتقی آشوبی دکتر امروز، ۱۸ مردادماه در آیین تجلیل از خیرین سلامت استان گیلان، از جلب اعتماد خیرین سلامت استان خبر داد و اظهار کرد: گیلان استانی سرسبز است، اما در فضای فیزیکی بهداشت و درمان محرومیت دارد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های ملی و استانی و خیرین برای جبران عقب ماندگی های حوزه سلامت، افزود: با خیرین سلامت تعامل قوی داریم و ساخت مرکز سرطان و مرکز پیوند استان را دنبال می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رتبه های اول تا سوم مرگ و میر استان را مرتبط با سرطان دانست و تاکید کرد: گیلان قطب پیوند شمال کشور بوده و ساختمان جدید مرکز پیوند استان پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد.

آشوبی به کمک خیران برای احداث مراکز خدمات جامع سلامت اشاره و عنوان کرد: فرسودگی مراکز درمانی شهرستان رشت بیشتر از سایر شهرستان هاست.

وی با بیان اینکه زاد و ولد در گیلان کم بوده و دارای جمعیت سالمند بالا هستیم، گفت: احداث مراکز خدمات جامع سلامت در گیلان اهمیت زیادی دارد.

رئیس علوم پزشکی گیلان این استان را دارای ۱۱۰۰ خیر در حوزه سلامت دانست و اضافه کرد: در حال حاضر پیوند کبد و کلیه و پوست و قرنیه را انجام می دهیم و به دنبال دو پیوند قلب و ریه هستیم و مقدمات کار فراهم شده و پس از تکمیل ساختمان مرکز پیوند در رشت، راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه خیرین سلامت گیلان امسال بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان کمک کردند، یادآور شد: جمعیت گیلان دو و نیم میلیون نفر است، اما امکانات بهداشت و درمان استان صرف جمعیت ۱۰ میلیون نفری می شود و وظیفه پذیرش همه بیماران را داریم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از خیرین سلامت گیلان تقدیر شد.

راه اندازی پیوند قلب و ریه در گیلان

راه اندازی پیوند قلب و ریه در گیلان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha