• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051812297
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت عنوان کرد

رشد ۳ برابر مشارکت خیرین سلامت طی سه سال گذشته

رشد ۳ برابر مشارکت خیرین سلامت طی سه سال گذشته

ایسنا/گیلان مدیرکل سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت، از رشد سه برابری مشارکت خیرین حقیقی و موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد و بنگاه های اقتصادی حوزه سلامت طی سه سال گذشته خبر داد.

دکتر محمدجواد حیدری پور امروز، ۱۸ مردادماه در آیین تجلیل از خیرین سلامت استان گیلان، با اشاره به توسعه فعالیت های حوزه خیرین سلامت در دولت سیزدهم، اظهار کرد: شاهد افزایش اعتماد مردم به مسئولان نظام سلامت هستیم.

وی از رشد سه برابری مشارکت خیرین حقیقی و موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد و بنگاه های اقتصادی حوزه سلامت طی سه سال گذشته خبر داد و افزود: این رشد در گیلان پنج برابر بوده است.

مدیرکل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اولویت این وزارتخانه را مشارکت مردم دانست و تصریح کرد: شاهد کمک مسئولان دولتی و غیردولتی استان گیلان در ارتقای سلامت مردم هستیم.

سلامت و آموزش اولویت خیران باشد

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز، با بیان اینکه خیرین سلامت کارهای بزرگ و ماندگاری را انجام داده اند، عنوان کرد: خیرین سلامت برای خدمت به مردم و دستگیری از سلامت جامعه داشته های خودشان را در طبق اخلاص گذاشتند و برای سلامت مردم خیرات کردند.

وی خیران را مردان و زنان بزرگی دانست که دست دیگران را می گیرند و افزود: انسان های بزرگ روزی در عرصه دفاع مقدس و روزی در عرصه امنیت کشور حضور داشتند و در دوران کرونا شاهد نقش آفرینی در عرصه سلامت بودیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مسئولان با خدمت به مردم ادامه دهنده راه شهدا هستند، تصریح کرد: کار خیر مورد رضایت خداوند است و لذا خیرین انسان سازی را در دستور کار قرار دهند.

عباسی بهداشت و درمان و تعلیم و تربیت را دو اولویت خیرین دانست و یادآور شد: این دو اولویت در راستای انسان سازی است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی، ادامه داد: هر کجا مردم پای کار آمدند موفق بودیم؛ امروز استان گیلان در سرانه تخت های بیمارستانی دچار مشکل است و حق مردم ما نیست که از نظر امکانات پزشکی کمبود داشته باشند، در حالی که از ماهرترین پزشکان برخوردار هستیم.

استاندار گیلان از خیرین خواست برای تقویت امکانات پزشکی استان قدم بردارند و اظهار کرد: مسئولان حوزه بهداشت و درمان دست نیاز به سوی مردم دراز کنند و ارتباط بیشتر و نزدیک تری با خیرین داشته باشند تا ظرفیت های درمانی را تکمیل کنیم.

عباسی با بیان اینکه امکانات پزشکی باید در مراکز دولتی فراهم باشد، تاکید کرد: افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی بخش دولتی عموما نیازمند هستند و لذا باید خدمات بهداشت و درمان مناسب را به آنان ارائه کنیم.

خیران دست پر برکت خدا هستند

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در ادامه، با بیان اینکه درون انسان از نظر فلاسفه یک جهان است، اظهار کرد: خداوند متعال در درون انسان یک جهان را به ودیعه گذاشته است و لذا انسان ها می توانند اندیشه جهان شمول داشته باشند.

وی خدمت بی منت به دیگران با نگاه توحیدی را در راستای رضای الهی دانست و یادآور شد: اگر انسان نگاه توحیدی داشته باشد و عالم آخرت را درک کند، خدمت به دیگران را در دستور کار قرار می دهد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برای انسان های خیر احترامات و افتخارات دنیایی دیگر مهم نیست، خاطرنشان کرد: انفاق، دادن داشته های خدادادی در راه خداست و لذا خیران دست پر برکت خدا هستند و افرادی که در مسیر کارهای عام المنفعه گام بر می دارند، روز به روز برکتشان زیاد می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha