• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403051812288
  • خبرنگار : 50444

بیمه سلامت خراسان شمالی آماده ارائه خدمات مشترک با سایر صندوق‌های بیمه‌ای

بیمه سلامت خراسان شمالی آماده ارائه خدمات مشترک با سایر صندوق‌های بیمه‌ای

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: آماده خدمات مشترک درمانی با سایر صندوق‌های بیمه‌ای هستیم.

مهرداد سفیدگران با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: بیمه سلامت یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های پوشش بیمه‌ای در استان را در اختیار دارد و برای افزایش بیشتر خدمات، آماده همکاری با سایر صندوق‌های بیمه‌ای در استان است.

وی بیان کرد: بیمه سلامت با مراکز مختلف درمانی دولتی، نیمه دولتی و خصوصی قرارداد دارد و افراد تحت پوشش خود را حمایت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر بیمه سلامت با ۱۴۴ مرکز درمان ناباروری در کشور طرف قرارداد است و بیمه شدگان ما می‌توانند از مزایای پوشش بیمه‌ای در حین دریافت خدمت از این مراکز، بهره‌مند شوند.

سفیدگران به گستردگی بیمه سلامت در استان اشاره کرد و گفت: ترکیبی از گروه‌های مختلف جامعه که شامل ۷۳۳ هزار و ۵۷۶ نفر می‌شود در استان خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت، تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی بیمه شدگان این مجموعه در استان را شامل صندوق کارمندی، صندوق روستاییان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، سلامت ایرانیان ویژه شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت و همچنین صندوق سایر اقشار (شامل مددجویان نهادهای حمایتی، خانواده‌های ایثارگران و...) دانست و اظهار کرد: بیشترین جمعیت تحت پوشش زیر مجموعه بیمه سلامت در استان شامل روستاییان عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می‌شود که ۴۴۹ هزار و ۵۷۷ نفر در آن عضویت دارند و فارغ از دهک‌بندی‌های انجام شده، هیچگونه حق بیمه‌ای برای پوشش خدمات درمانی پرداخت نمی‌کنند.

به گفته این مقام مسئول، در صندوق سلامت ایرانیان که مخصوص ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت می‌شود نیز، پنج دهک درآمدی نخست جامعه بدون پرداخت حق بیمه می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند که ۶۸ درصد افراد این صندوق را تشکیل می‌دهند و بیمه آن‌ها به صورت خودکار تمدید می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد شامل سایر دهک‌های درآمدی نیز با تخفیف می‌توانند از پوشش‌های بیمه سلامت بهره‌مند شوند، افزود: افراد شامل دهک ۶ جامعه ۲۰ درصد، افراد دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد و افراد شامل دهک نهم جامعه ۵۰ درصد حق بیمه مصوب برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه سلامت را پرداخت می‌کنند و صرفاً افراد شامل دهک دهم جامعه بدون هیچ تخفیفی مبلغ حق بیمه خود را طبق مصوبه دولت پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha