• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403051812287
  • خبرنگار : 50672

دیپلماسی فعال اقتصادی یادگار «شهید جمهور» در گلستان/ افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات گلستان

دیپلماسی فعال اقتصادی یادگار «شهید جمهور» در گلستان/ افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل صمت استان گلستان با اشاره به اینکه امروز شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات استان گلستان هستیم، گفت: دیپلماسی فعال دولت سیزدهم به ویژه با منطقه اوراسیا یک یادگار بزرگ از شهید جمهور در گلستان است.

درویشعلی حسن زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حائز اهمیت بودن توسعه روابط با کشورهای همسایه که سبب ایجاد نقطه قوت در معادلات منطقه ای و بین المللی می‌شود، اظهار کرد: از دستاوردهای مهم سه سال گذشته می‌توان به بهبود روابط با کشورهای همسایه و سایر کشورهایی که در زمینه تجارت خارجی فعالیت دارند اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دیپلماسی تجاری یکی از نکات برجسته و قابل توجه در دولت سیزدهم بوده است، ادامه داد: به سبب این امر ما شاهد افزایش روز به روز صادرات از گمرک استان گلستان به کشورهای همسایه و سایر کشورها و همچنین بهبود شرایط اقتصادی استان هستیم.

رئیس سازمان صمت گلستان صادرات را موتور محرکه تولید برشمرد و افزود: افزایش درآمد ارزی و ایجاد اشتغال پایدار از دیگر ثمرات مهم صادرات است؛ نکته قابل اهمیت در این حوزه تولید محصولاتی با شاخصه کیفیت و مزیت رقابتی است.

حسن‌زاده با بیان اینکه رشد و بهبود عملکرد در حوزه صادرات سبب افزایش سهم بازار داخلی و ورود کالا با کیفیت به بازار می‌شود، اذعان کرد: در چهار ماه نخست امسال روند صادرات به لحاظ ارزش در کشورهای اوراسیا رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه سهم بازار گلستان نسبت به کل کشور در آمار چهار ماه نخست سال پایین است، تصریح کرد: با همت و همکاری همه دستگاه های مرتبط و همچنین بخش خصوصی در حوزه تولید و تجارت شاهد روند رو به رشدی خواهیم بود.

رئیس سازمان صمت گلستان عضویت قطعی ایران در پیمان اوراسیا را از اتفاقات برجسته دوران ریاست شهید رئیسی عنوان کرد و گفت: مجموعه این اقدامات باعث تحریک، تولید و تجارت می‌شود که ثمره آن بهبود و رشد اقتصادی است.

حسن زاده با اشاره به تجارت چمدانی که از دوران کرونا به دلیل پروتکل های دولت ترکمنستان پایان یافته است، تصریح کرد: در نشست های کمیسیون مشترک دو کشور در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در سفر استاندار به ترکمنستان، عشق آباد این موضوع مطرح شده است چرا که تجارت چمدانی باعث کمک به مرزنشینان در حاشیه مرز استان و تامین نیازمندی های روزانه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha