• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403051812262
  • خبرنگار : 71589

دستکشی برای بازگرداندن قدرت به دست‌های ضعیف شده

دستکشی برای بازگرداندن قدرت به دست‌های ضعیف شده

یک دستکش رباتیک نرم قدرت را به دست‌های ضعیف شده باز می‌گرداند. این دستکش رباتیک برای بازگرداندن قدرت به افرادی که عملکرد دستشان آسیب‌ دیده طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، افرادی که در اثر آرتروز یا ماهیچه‌آماس(میوزیت) ضعیف شده‌اند، ممکن است برای کارهای روزمره ساده مانند آبیاری گیاهان، پر کردن کتری یا پوست کندن سیب زمینی به کمک نیاز داشته باشند.

به نقل از ان‌ای، اکنون دستکش رباتیک کربن‌هند(Carbonhand) برای پشتیبانی از چنین فعالیت‌هایی طراحی شده است و در حال حاضر در ایالات متحده در دسترس قرار گرفته است.

این دستکش توسط شرکت بیوسروو(Bioservo) واقع در سوئد ساخته شده و یک دستکش رباتیک نرم با هدف تقویت پنجه انسان برای استفاده در توانبخشی و جلوگیری از فشار در کارهای تکراری و فعالیت‌های روزانه است.

در سال ۲۰۱۶ شرکت جنرال موتورز مجوز فناوری RoboGlove را که با همکاری ناسا ایجاد شده بود به بیوسروو داد. به نظر می‌رسد این امر منجر به راه اندازی سیستم آیرن‌هند(Ironhand) در اوایل سال ۲۰۱۸ به عنوان اولین سیستم تقویت کننده عضلات نرم رباتیک در جهان شد که برای مبارزه با آسیب‌های ناشی از فشار و حمایت از کارگران کارخانه‌ها برای سالم ماندن و کاهش تاثیر کارهای تکراری روزانه آنها طراحی شده است.

دستکشی برای بازگرداندن قدرت به دست‌های ضعیف شده

شرکت بیوسروو همچنین در حال کار بر روی یک دستکش تقویت کننده برای استفاده در خانه برای افرادی است که ممکن است برای بازیابی استقلال خود نیاز به کمک داشته باشند. مانند کسانی که مبتلا به بیماری‌هایی مانند ام‌اس، آسیب نخاعی، میوزیت، آرتروز و سایر موارد ضعیف کننده بدن بر اثر سکته مغزی یا آسیب‌های تروماتیک هستند.

حسگرهای فشار کربن‌هند در هر دستکش، سیگنال‌ها را به سیستم کنترل برمی‌گرداند تا در صورت نیاز به کمک اضافی برای محکم نگه داشتن اجسام، موتورهای آن را فعال کند. این موتورها تاندون‌های مصنوعی را می‌کشند تا یک روند پویا ایجاد کنند و نیروی لازم(تا ۲۰ نیوتن برای هر انگشت) را اعمال کنند.

گفتنی است که انگشت اشاره و انگشت کوچک بدون پوشش می‌مانند، در حالی که انگشت شست و انگشت‌های دوم و سوم پوشیده می‌شوند. یک جعبه قدرت کوچک را با بند بازویی که کابل را در جای خود نگه می‌دارد، می‌توان روی کمر کاربر قرار داد و تنظیمات سفارشی را می‌توان از طریق یک برنامه تلفن همراه اعمال کرد.

دستکشی برای بازگرداندن قدرت به دست‌های ضعیف شده

این شرکت ابتدا سیستم کربن‌هند را برای بیماران در سوئد، نروژ و آلمان عرضه کرد، اما اخیراً آن را به طور انحصاری در ایالات متحده در دسترس قرار داده است.

اولین نسخه از این دستکش برای جان لمب اهل مونتانا در ماه فوریه تجویز شد که از یک بیماری نادر به نام ماهیچه‌آماس بدن رنج می‌برد که باعث ضعف و آسیب عضلانی می‌شود.

این دستکش رباتیک اکنون برای بیماران در ایالات متحده در دسترس قرار گرفته که پس از پر کردن یک پرسشنامه آنلاین با یک متخصص در تماس خواهند بود تا به آنها مشاوره ارائه شود.

گفتنی است که قیمت این دستکش رباتیک هنوز اعلام نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha