• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403051812222
  • خبرنگار : 50598

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس عنوان کرد:

لزوم ترسیم برنامه استراتژیک صنعتی برای استان مرکزی

لزوم ترسیم برنامه استراتژیک صنعتی برای استان مرکزی

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایع تبدیلی می‌تواند ارزش افزوده داشته باشد گفت: اولین قدم این است که برنامه استراتژیک صنعتی برای استان ترسیم کنیم و طبق آن جلو برویم.

سید محمد جمالیان ۱۸ مرداد در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای اهداف کشور با خبرنگاران قدم‌های بزرگی برداریم.

وی با اشاره به پیگیری تاسیس خانه مطبوعات در استان مرکزی تصریح کرد: ما این موضوع را از طریق وزیر پیگیری کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در استان مرکزی مثل تمام استان‌ها خانه مطبوعات داشته باشیم.

جمالیان با اشاره به موانع پیش روی بخش صنعت و تولید اظهار کرد: بنده با اتاق بازرگانی چند جلسه گذاشتم تا موانع صنعت را احصا کنیم و با همفکری مجمع نمایندگان استان تلاش کنیم که آنها را مرتفع کنیم. ما در گذشته استان سوم صنعتی کشور بودیم ولی الان در رتبه سیزدهم هستیم. همان مشکلاتی که در کشور وجود دارد در استان نیز وجود دارد ولی بعضی استان‌ها گوی سبقت را از ما ربوده‌اند.

وی با اشاره به مشکل عدم تمایل به سرمایه گذاری در استان مرکزی گفت: بروکراسی اداری در استان بسیار پیچیده است و تاسیس واحد صنعتی و ادامه فعالیت در صنعت بسیار سخت است.

جمالیان اضافه کرد: هیچ یک از شهرک‌های صنعتی اراک هدف‌دار ساخته نشده و زمین‌ها با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسد. برنامه داریم به این حوزه ورود کنیم و شرکت شهرک‌ها را فعال‌تر از گذشته داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اولین هدف ما این است که با استفاده از اساتید دانشگاه برنامه استراتژیک برای استان داشته باشیم که اتاق بازرگانی می‌تواند در این عرصه اثرگذار باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان اضافه کرد: صنایع تبدیلی می‌تواند ارزش افزوده داشته باشد. اولین قدم ما این است که برنامه استراتژیک صنعتی برای استان ترسیم کنیم و طبق آن جلو برویم.

جمالیان با بیان اینکه وضعیت بهداشت، درمان و آموزش استان قابل قبول نیست گفت: وقتی یک بیمارستان درجه سه می‌شود ضرر سنگینی به آن وارد می‌شود. در حال پیگیری هستیم که موارد بیمارستان ولیعصر را برطرف کنیم تا از سطح درجه سه خارج شود.

وی در رابطه با مازوت سوزی نیروگاه شازند نیز اظهار کرد: حدود یک ماه پیش رئیس سازمان محیط زیست به اراک آمد. از او درخواست کردیم چون مسئله مازوت سوزی با مصوبات استانی قابلیت حل شدن ندارد، در کارگروه ملی این مسئله حل شود که با پیگیری ایشان در کارگروه ملی آلودگی هوا طرح ممنوعیت مازوت سوزی در نیروگاه شازند مصوب شد. محیط زیست تاکنون به نیروگاه و وزارت نفت مجوز توسعه نداده است.

وی با اشاره به مسئله ناترازی انرژی گفت: دو روز در هفته قطع برق کارخانه‌ها، تبعات سنگینی دارد ولی باید همه توان خود را در این جهت بکار بگیریم تا جلوی ضرر بیشتر را بگیریم.

جمالیان تاکید کرد: صدای مردم اراک باید به یک جایی برسد. ۱۴ هفته مردم اراک در اعتراض به مازوت سوزی در میدان اصلی شهر اعتراض کردند. اگر مازوت سوزی اصفهان متوقف شد به خاطر همین پیگیری‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه ممکن است شورای امنیت ملی مصوبه عدم مازوت سوزی در نیروگاه شازند را فسخ کند گفت: باید همه در اراک یک صدا باشیم و جلوی مازوت سوزی در شازند را بگیریم. مردم اراک روی این موضوع حساس هستند و ما باید این حساسیت را به گوش مسئولین برسانیم.

جمالیان با اشاره به بحث ریزگردها گفت: منطقه فوق بحرانی در قم اگر درست نشود، چندین استان تا سال‌ها وضعیت خوبی نخواهند داشت. در مورد کویر میقان نیز نگاهی داشتیم و بودجه مورد نیازش را تامین کردیم. سرعت خشکسالی و تولید بیابان از ما بیشتر است و باید سرعت عملکرد خود را بالا ببریم.

حامد امینی، نایب رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی نیز اظهار کرد: حوزه خبرنگاری، حوزه مطالبه گری است و این مطالبه گری برای آنها هزینه دارد.

وی افزود: امروز بزرگترین معضل کشور، عدم سرمایه گذاری و عدم تخصیص منابع ارزی به صنعتگران و تولیدکنندگان است.

امینی با بیان اینکه ناترازی انرژی تبدیل به بحران در کشور شده است گفت: امیدواریم با همکاری خبرنگاران، پبام بخش خصوصی را به حاکمیت برسانیم و مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha