• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051812181
  • خبرنگار : 50416

دستگیری ۳۵۵ سارق در ملایر

دستگیری ۳۵۵ سارق در ملایر

ایسنا/همدان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ملایر از افزایش ۸۹ درصدی کشف اموال مسروقه و افزایش هشت درصدی دستگیری سارقان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۵۵ سارق و حدود ۸۰۰ نفر در حوزه خرده فروشی مواد مخدر دستگیر شدند.

سرهنگ احمد ساکی پنجشنبه ۱۸ مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار، از کاهش هشت درصدی سرقت در سال گذشته و کاهش ۱۰ درصدی آن در سال‌جاری خبر داد و بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون، سرقت از مغازه‌ها ۶۳ درصد و سرقت از منازل ۵۳ درصد در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ملایر با بیان اینکه هر چه نظارت، کنترل و رصد حوزه مواد مخدر افزایش یابد جرایم کمتر خواهد شد، از افزایش ۹ درصدی کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به کشف یک تن و ۳۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در چهار ماه اخیر اشاره و تصریح کرد: طرح آرامش هر ماه و به مدت دو تا سه روز در هفته در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

ساکی از کاهش ۲۹ درصدی درگیری‌های فردی و کاهش ۴۰ درصدی درگیری‌های دسته جمعی در ملایر نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاع داده شده، منجر به سازش شده که در پیشگیری از جرایم موثر است.

کشف ۹۲ مورد جرایم فضای مجازی در سال جاری

وی به افزایش ۷ درصدی کشف جرایم فضای مجازی نسبت به سال گذشته و کشف ۹۲ مورد جرایم فضای مجازی در سال جاری اشاره و تصریح کرد: در راستای جرایم فضای مجازی، از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰۰ میلیون تومان وجه نقد به مردم عودت شده است.

ساکی با تاکید بر جدیت نیروی انتظامی در سطح کشور نسبت به مقابله با مواد مخدر، اظهار کرد: در سطح شهرستان، تصادفات برون شهری نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد هم در تعداد نفر و هم در تعداد فقره فوتی کاهش اما تصادفات درون شهری افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی ملایر دستگیری مظنونین در سطح شهرستان را اولویت اصلی نیروی انتظامی دانست و از افزایش ۲۰ درصدی دستگیری مظنونین در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: مقابله با جرایم و کنترل و دستگیری اراذل اوباش بصورت ویژه توسط نیروی انتظامی دنبال می شود.

ساکی با تاکید بر اینکه همگی باید در راستای خدمت به مردم و برقراری و تثبیت امنیت سهیم باشیم، اظهار کرد: امنیت توسط فرد و سازمان برقرار نمی شود بلکه ۲۶ نهاد دست به دست یکدیگر می‌دهند تا امنیت را در سطح کشور برقرار کنند که یکی از آنها نیروی انتظامی است.

وی بیکاری، تورم، مشکلات اقتصادی، اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی را از جمله عوامل موثر در وقوع جرایم برشمرد و افزود: اگر هر یک از سازمان های دولتی وظیفه خود را صحیح انجام دهند، در کاهش و پیشگیری از جرایم موثر است.

ساکی اصحاب رسانه را یکی از نهادهای موثر در پیشگیری و کاهش جرایم و مشارکت در تثبیت امنیت خواند و تاکید کرد: اصحاب رسانه به‌طور غیر مستقیم می‌توانند با واگذاری اخبار، تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی اقدامات نیروی انتظامی، احساس امنیت را برقرار کنند.

وی اقدامات اهالی رسانه در جلب رضایت مردم نسبت به نظام و سازمان‌ها به ویژه سازمان انتظامی را موثر دانست و گفت: هر کس در جایگاه خود وظیفه اش را انجام دهد، امنیت برقرار خواهد شد.

ساکی با بیان اینکه خاکریز اول در مقابله با ناامنی نیروی انتظامی است اما همه باید پای کار باشند، افزود: خوشبختانه به جز سرقت‌های خرد در سطح شهرستان ملایر جرایم مهم و خاص در سال گذشته و امسال تاکنون نداشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha