• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403051812172
  • خبرنگار : 50136

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی خبرداد

اجرای ۴۲ هزار هکتار زهکشی و آبرسانی به اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

اجرای ۴۲ هزار هکتار زهکشی و آبرسانی به اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی گفت: بخش اعظم بزرگترین طرح ملی آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی غرب و شمال غرب کشور در سطح ۴۲ هزار هکتار در استان آذربایجان غربی اجرا می شود.

صفدر نیازی شهرکی، ۱۸ مرداد در سفر یکروزه به آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح در منطقه غرب و شمال غرب کشور در حال اجراست، اظهار کرد: بزرگترین طرح آبرسانی و زهکشی اراضی کشاورزی ۲۲۷ هزار هکتار از اراضی حاصلخیز محدوده غرب و شمال غرب کشور را تحت پوشش کامل قرار می‌دهد که برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در سطح ملی بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: تکمیل به موقع این طرح پیگیری می شود و اعتبار مورد نیاز برای رفع نقص، تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور تأمین و متناسب با پیشرفت فیزیکی تخصیص می‌یابد.

نیازی شهرکی افزود: از ۲۲۷ هزار هکتار این طرح تاکنون ۱۲۷ هزار هکتار با تأمین آب تحویل بهره‌برداران شده و ۱۰۰ هزار هکتار آن با پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۸۰ درصد به دلیل محدودیت منابع مالی متوقف شده بود که سال گذشته یک میلیارد دلار به وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای تکمیل این پروژه اختصاص پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: با انعقاد قرارداد با پیمانکاران و مشاوران جدید طرح، در نظر داریم با پیگیری ها و جلسات برگزار شده ،حداکثر ظرف آذرماه سال جاری بخش اعظمی از طرح را تکمیل و تحویل بهره برداران کنیم. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که مراحل پیشرفت این طرح بسیار عظیم، هر هفته از سوی مجموعه دستگاه‌های اجرایی و به صورت دوره‌ای توسط دستگاه‌های نظارتی در حال رصد است، اظهار امیدواری کرد؛ وزارت نیرو برای تأمین آب به موقع اقدام کند تا بخش دیگری از اراضی برای کشت پاییزه در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی هم چنین با اشاره به ضرورت تقویت حوزه آب و خاک برای کشاورزی پایدار و مطمئن و تضمین امنیت غذایی، تسریع در روند اجرای طرح‌های آبیاری نوین را از دغدغه‌ها و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha