• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051812080
  • خبرنگار : 50034

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان:

پلمب و معرفی متخلفان مطب زیبایی به مراجع قضایی

پلمب و معرفی متخلفان مطب زیبایی به مراجع قضایی

ایسنا/همدان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از پلمب و معرفی متخلفین یک کلینیک زیبایی به مراجع قضایی خبرداد.

دکتر رسول سلیمی با اشاره به سوالات مردمی و اصحاب محترم رسانه در روزهای اخیر در خصوص پرونده مداخله فردی به نام «الف_خ» در امور پزشکی در یکی از مطب‌ها و کلینیک‌های زیبایی همدان و ایجاد عوارض و آسیب به خانم جوان مراجعه کننده به این مرکز، تصریح کرد: این شخص، فاقد هرگونه مدرک و مجوز صلاحیت مداخله در امور درمانی بوده که با تخلف و حمایت پزشک مسئول مطب و مالک ساختمان در این مرکز زیبایی فعالیت داشته و اقدامات نظارتی، پلمپ و اعلام جرم علیه متخلفین کلینیک زیبایی پیش از طرح در فضای مجازی صورت گرفته است.

معاون درمان دانشگاه ادامه داد: با توجه به محتوای تبلیغات فضای مجازی برخی بلاگرها و برخی گزارشات غیر رسمی طی چند مرحله بازرسی و بازدید مشترک به همراه بازرسین نظام پزشکی از مرکز فوق چه قبل و چه بعد از حادثه رخ داده برای خانم جوان، فرد مذکور در مطب مشاهده نشد و خانم پزشک دارنده پروانه مطب فوق حضور و فعالیت درمانی چنین فردی را انکار می‌کند. 

دکتر سلیمی در ادامه تشریح کرد: پس از حادثه و عوارض روی داده برای خانم جوان، پدر ایشان در تاریخ   ۱۴۰۲.۱۲.۲۳ به معاونت درمان دانشگاه مراجعه و از مسئولین مطب شکایت کرد و پس از احضار و استماع توضیحات و دفاعیات مسئولین مطب(کلینیک زیبایی) و بررسی پرونده، خانم پزشک مسئول مطب زیبایی مذکور هرگونه مداخله فرد مذکور در امور درمانی و تزریق انجام شده را انکار کرده و اذعان کرده است که خدمات شخصاً توسط خود ایشان انجام شده است. 

وی همچنین با اشاره به اعتراف صریح و ادعای پزشک مسئول مطب زیبایی و عدم وجود ادله کافی دیگری مبنی بر نقض آن و طرح همزمان شکایت در مرجع قضایی، خاطرنشان کرد: در این مرحله، پرونده برای رسیدگی به قصور پزشکی به سازمان نظام پزشکی همدان ارجاع شد و در ادامه طی بازرسی سرزده بصورت مشترک با سازمان نظام پزشکی از مطب فوق در سال جاری، به منظور بررسی میدانی فعالیت احتمالی فرد خاطی، مجدداً با انکار عوامل کلینیک شواهدی مبنی بر فعالیت و دخالت نام برده در محل مشاهده نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: نهایتاً پس از رصد فضای مجازی توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و ارتباط گیری با فرد خاطی در فضای مجازی و اخذ نوبت در پوشش مراجعه کننده و متقاضی خدمات زیبایی، تیم اعزامی معاونت درمان در مورخ۱۴۰۳.۵.۷  به صورت ناشناس در موعد مقرر در محل حاضر و فرد خاطی در حین انجام مداخلات پزشکی رؤیت و کلینیک مذکور فی المجلس توسط بازرسین معاونت درمان پلمپ و فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی یادآور شد: مراتب رسیدگی قضایی به جرائم منتسب به «الف_خ» از طریق بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب همدان در حال انجام بوده و دانشگاه علوم پزشکی همدان از طریق مرجع قضایی در راستای استیفای حقوق مردم در حوزه سلامت برای کلیه افرادی که در پرونده مذکور با مشارکت، معاونت و مباشرت در جرائم صورت گرفته مداخله داشتند اعلام جرم و تقاضای رسیدگی و جزایی قانونی کرده است.

 دکتر سلیمی خاطرنشان کرد: با وجود همه اقدامات دانشگاه در حوزه نظارت، طی ماه‌های گذشته، غیر از پرونده خانم جوان که باعث تأسف فراوان شد، هیچگونه شکایت رسمی توسط شهروندان و مراجعین از فرد خاطی و فعالیت وی به معاونت درمان واصل نشده است. بنابراین از همه مردم عزیز شهروندان محترم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه درمان، شکایات و گزارشات خود را به صورت حضوری یا از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ به اطلاع معاونت درمان دانشگاه برسانند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، اقدامات نظارتی، پلمپ و اعلام جرم علیه متخلفین کلینیک زیبایی پیش از طرح در فضای مجازی صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha