• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051812070
  • خبرنگار : 71588

سازمان ملل: کشتار و آوارگی فلسطینیان کرانه باختری بی‌وقفه ادامه دارد

سازمان ملل: کشتار و آوارگی فلسطینیان کرانه باختری بی‌وقفه ادامه دارد

سازمان ملل متحد اعلام کرد کشتار و آوارگی فلسطینیان در کرانه باختری بی‌وقفه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل متحد درجریان یک کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد: با استناد به گزارش‌های اخیر صادر شده از سوی سازمان‌های وابسته به سازمان ملل متحد در منطقه باید تاکید کرد کشتار فلسطینیان و اخراج آنها و نیز تخریب منازل و زیرساخت‌های آنها در کرانه باختری توسط اسرائیل همچنان بی‌وقفه ادامه دارد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، وی در ادامه افزود: نیروهای رژیم صهیونیستی از ۳۰ ژوئیه گذشته تا پنجم اوت جاری ۱۶ فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رسانده‌اند که در میان آنها کودکان نیز مشاهده می‌شوند.

فرحان حق همچنین تصریح کرد ۹ نفر از آنها در جریان حملات هوایی جان خود را از دست داده‌اند و ۵۶ نفر دیگر نیز در این حملات مجروح شده‌اند.

این مقام سازمان ملل متحد اظهار کرد شهرک‌نشینان صهیونیست در این بازه زمانی بیش از ۲۰ حمله علیه فلسطینیان انجام داده‌اند که منجر به تلفات جانی شده و املاک و دارایی‌های فلسطینیان نیز متحمل آسیب شده است.

سخنگوی سازمان ملل متحد در ادامه تاکید کرد بمباران‌های پیاپی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه قدرت سازمان‌های امدادی برای پاسخگویی به نیازهای اضطراری را کاهش داده که نتیجه آن تلفات انبوه در این منطقه است.

وی همچنین به گزارش دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اشاره کرد که در آن تاکید شده دستورات مکرر صادر شده از سوی اشغالگران برای تخلیه منازل مسکونی باعث شده چرخه‌ای بی‌پایان از آوارگی به وجود آید.

فرحان حق همچنین تصریح کرد: مشکلات فلسطینیان برای دستیابی به کمک‌های انسانی که در شرایط کنونی نیازمند دسترسی به آنها هستند هر روز در حال افزایش یافتن است.

وی در پایان گفت آب آلوده، تراکم زیاد جمعیت و شرایط نامناسب بهداشتی باعث شیوع بیماری‌های واگیردار در نوار غزه شده است.

بر اساس اطلاعات رسمی فلسطین، همزمان با آغاز جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفت اکتبر ۲۰۲۳، اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست حملات خود را به فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری - از جمله بیت المقدس - تشدید کرده‌اند که منجر به شهادت ۶۰۴ فلسطینی و مجروح شدن حدود ۵۴۰۰ نفر شده است. 

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد و علاوه‌بر ۱۳۰ هزار شهید و زخمی، بیش‌از ۱۰ هزار فلسطینی هم در میان ویرانی گسترده و قحطی که منجر به مرگ صدها کودک شده است، مفقود هستند.

همچنین رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: تعداد قربانیان جنگ رژیم صهیونیستی در غزه از هفت اکتبر به ۳۹ هزار و ۶۷۷ شهید و ۹۱ هزار و ۶۴۵ زخمی رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha