• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403051811989
  • خبرنگار : 71299

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام اعلام کرد:

تشدید پایش و نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی در ایام اربعین در سراسر استان 

تشدید پایش و نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی در ایام اربعین در سراسر استان 

ایسنا/ایلام مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت: به منظور حصول اطمینان از تأمین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در ایام اربعین حسینی (ع)، روزانه و به صورت مستمر، آزمون کلرسنجی از موکب‌ها، مخازن هیئات مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها، شبکه توزیع و ناوگان آبرسانی سیار در سطح استان ایلام، انجام و آموزش‌ها و اقدامات لازم به منظور گندزدایی موثر آب مصرفی عزاداران حسینی صورت می‌گیرد.

محمد محمدی با تشریح اقدامات آبفا در حوزه آزمایشگاهی و به جهت تأیید کیفیت و سلامت آب شرب استان در ایام اربعین اظهار کرد: آماده‌سازی و استقرار آزمایشگاه سیار آبفا در پایانه شهید سلیمانی، قرارگاه آب و فاضلاب استان در پایانه مهران و شهرستان مهران برای انجام آزمایشات میکروبی و فیزیک‌وشیمیایی نخستین اقدام ماست.

وی افزود: شستشو و بهسازی تمامی مخازن شهری و روستایی سطح شهر مهران، مخازن تعبیه شده در مواکب، تمام مخازن بین راهی از بدو ورود به استان تا نقطه صفر مرزی و حوزه ماموریت آب و فاضلاب استان و قرارگاه آبفا در اربعین انجام شده است.

مدیرعامل آبفا استان ایلام ادامه داد: تشکیل جلسات، بازدیدهای متعدد به صورت مستمر و روزانه با همکاران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان و بهداشت محیط شهرستان‌ها از مخازن و خطوط انتقال آب در سطح استان اقدام دیگری برای پایش آب اربعین است.

محمدی برگزاری دوره آموزشی مشترک مدیران امور آبفا شهرستان‌های تابعه، مدیران شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها و کارشناسان بهداشت محیط و کنترل کیفی در سالن جلسات آبفا استان از دیگر اقدامات این شرکت برشمرد و گفت: به‌کارگیری تعداد ۱۵ نفر از نیروهای متخصص کنترل کیفی در استان و شهرستان ها و تعداد ۹ نفر آزمایشگر آماده بکار برای کنترل کیفیت آب مصرفی زائران حسینی ع در ایام اربعین در همه نقاط استان که بصورت مستمر و روزانه آزمایش‌های لازم را جهت حصول اطمینان از سلامت آب و جلوگیری از هرگونه آلودگی انجام و مورد آنالیز قرار می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب استان ایلام، وی اضافه کرد: نصب دو دستگاه کلرسنج برخط (پایش انلاین ) در شبکه توزیع مهران و قرارگاه اربعین آب و فاضلاب استان در پایانه شهید سلیمانی مرزی بین المللی مهران جهت پایش لحظه ای کلر باقیمانده آب شرب ایام اربعین که این اقدامات و کنترل‌ها توسط همکاران مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب و  آزمایشگاه مرکزی آبفا ایلام با تمام ظرفیت انجام می‌گیرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha