• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051811984
  • خبرنگار : 50549

ارائه خدمت به زائران اربعین در کربلا از محل موقوفات و نذورات خراسان رضوی

ارائه خدمت به زائران اربعین در کربلا از محل موقوفات و نذورات خراسان رضوی
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی گفت: برای دهمین سال موکب امام رضا(ع) از محل موقوفات و نذورات خراسان رضوی جهت ارائه خدمت به زائران اربعین در کربلا برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده شامگاه گذشته در حاشیه اعزام کاروان تدارکاتی اربعین حسینی موکب امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد واقفین و خیرین، اظهار کرد: با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و رئیس این سازمان ، خدمت گزاری در ایام اربعین از استان‌های مختلف پر رنگ تر از سال‌های گذشته خواهد بود.

وی اضافه کرد: بر اساس تجربه خدمت‌گزاری ۱۰ ساله در شهر کربلای معلی به زائران، امسال موکب امام رضا(ع) در شهر کربلا مستقر و به مدت ۱۰ روز تا اربعین حسینی در کربلا به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

احمدزاده ادامه داد: موکب امام رضا(ع) در شهر کربلا با یک دستگاه نانوایی سیار با ظرفیت روزانه ۴۰۰۰ قرص نان، یک دستگاه کارخانه تولید یخ با ظرفیت تولید ۲۰۰ قالب یخ به همراه توزیع آب معدنی جهت استفاده زائران مواکب اطراف محل استقرار موکب ارائه خدمت خواهد کرد.

وی با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی تبلیغی و درمانی به زائرین گفت: ظرفیت اسکان ۱۲۰۰ نفر در روز و پذیرایی ۳۶۰۰ نفر در۳ وعده صبحانه، ناهار و شام در موکب امام رضا(ع) پیش‌بینی شده است. وی تصریح کرد: اعزام ۳۰ مبلغ آقا و خانم جهت فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی انجام خواهد شد، ضمن اینکه بهره‌مندی از سخنرانان شاخص، جهت خدمت شایسته به زائران اربعین در دستور کار است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: ۱۰۰ خادم افتخاری در بخش‌های آشپزخانه، پذیرایی ، خدمات عمومی و... برای ارائه خدمت به زائران در این موکب اعزام می‌شوند، همچنین ۲ دستگاه مولد برق با توجه به کمبود برق و دستگاه تصفیه آب در موکب مستقر می‌شود که این تجهیزات برای برپایی موکب با حدود ۱۰ دستگاه تریلی، به کربلا منتقل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha