• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۴۲
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403051811896
  • خبرنگار : 71951

به‌مناسبت "روز خبرنگار"

اهالی فرهنگ و هنر شهرستان پیشوا از خبرنگاران تجلیل کردند

اهالی فرهنگ و هنر شهرستان پیشوا از خبرنگاران تجلیل کردند

ایسنا/تهران به مناسبت "روز خبرنگار"، اصحاب فرهنگ و هنر و رؤسای انجمن‌های فرهنگی شهرستان پیشوا در رشته‌های مختلف فرهنگی با حضور امام‌جمعه، فرماندار و نماینده مردم دیار ۱۵ خرداد در مجلس شورای اسلامی و روسای ادارت شهرستان پیشوا، در حسینه عاشورا در شامگاه ۱۷ مرداد برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام حسینی میرامینی امام‌جمعه پیشوا گفت: ثمره خون سیدالشهداء(ع) در کربلا تلاش برای مردم زمان خودش بود اما مردم، ایشان را همراهی نکردند و پیام این قیام همان "هیهات من الذله" است و شیعه به واسطه همین پیام، زنده مانده است و تا ظهور حضرت حجت(عج) هم قطعا سرپا خواهیم ماند.

وی با اشاره رشادت حضرت زینب(س)، افزود: چه کسی پیام "هیهات من الذله" و ثمره خون سیدالشهداء(ع) را از کربلا خارج کرد؟ حضرت زینب کبری(س) پیام‌رسانی کرد و ما هر چقدر مدیون امام حسین(ع) و حضرت زینب (س) هستیم و کسانی که پیام‌رسانی درست می‌کنند، در امتداد ایشان حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام میرامینی، مجاهدت‌ها را در ابعاد مختلف بیان و اظهار کرد: کار رسانه‌ای کردن عزت دارد و باید در این زمینه وسواس و شرافت داشته باشید و نباید علایق شخصی را جایگزین صداقت و امانت‌داری کنید که این‌کار، مصداق اعمال دشمنان دین است.

وی در پایان گفت: بد نوشتن در مورد دیگران و خصوصا کسانی که در راه اعتلای دین و حفظ آرمان‌های نظام قدم برمی‌دارند، ضربه به خود است و در این خصوص وظیفه اصحاب رسانه خیلی حساس است و این قلم می‌تواند یک انسان را به عرش و برعکس به زمین بنشاند.

اهالی فرهنگ و هنر شهرستان پیشوا از خبرنگاران تجلیل کردند

حسین قربانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا نیز در مراسم تجلیل از خبرنگاران، گفت: حمایت از اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر، همیشه لذت خاصی داشته است و چون در حوزه خبرنگاری مسئله مادی آخرین گزینه است، عشق و علاقه به این حرفه‌ی مقدس حرف اول را می‌زند و در این گام ما سعی می‌کنیم بهترین حمایت‌ها را داشته باشیم.

وی با تقدیر از مسئولین شهری برای اهدای زمین جهت احداث فرهنگسرای پیشوا، افزود: در بحث زمین فرهنگسرا مساعدت اعضای شورای اسلامی شهر باعث تسهیل برای این منظور شد و در خصوص ساخت آن نیز که از شهریور سال گذشته آغاز شده است، دغدغه مسئولین و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، تخصیص بودجه مناسب برای ساخت و تجهیز این مکان فرهنگی شهر است.

قربانی ادامه داد: اصحاب رسانه در تمامی ابعاد در برنامه‌های متنوع و مختلف حضور دارند و نقش مهمی در انتقال اطلاعات مراسم و رویدادها به مردم دارند و مردم بیشتر نکات و مشکلات خود را به واسطه فعالان این حوزه به مسئولین انتقال می‌دهند.

اهالی فرهنگ و هنر شهرستان پیشوا از خبرنگاران تجلیل کردند

ابراهیم تاجیک‌نوری، فرماندار شهرستان پیشوا نیز در مراسم تکریم خبرنگاران، گفت: در ایام شهادت حضرت رقیه (س) قرار داریم که نقش مهمی در روشنگری قیام کربلا با زبان کودکی خود داشت و امروز هم شاهد هستیم یزیدیان زمانه چگونه رقیه‌ها و علی‌اصغرها را از ملت مظلوم فلسطین می‌گیرند و از جنایت‌های رژیم غاصب اسرائیل حمایت می‌کنند.

وی افزود: فرهنگ و هنر ما پیوست دینی دارد و رشد فرهنگ ما در دین نهفته است و فرهنگ و هنر به کمک دین در ترویج صحیح پیام دین آمده است.

تاجیک نوری به "روز خبرنگار" اشاره و اظهار کرد: در دوره خدمت بنده در فرمانداری پیشوا بیشترین تعامل را اصحاب رسانه با این مجموعه داشتند و دولت سیزدهم نیز در این زمینه بیشترین همکاری را با اصحاب رسانه داشت و شهید رئیسی نیز از اصحاب رسانه به نیکی یاد می‌کردند.

فرماندار پیشوا ادامه داد: شغل خبرنگاری یکی از سخت‌ترین و پرتنش‌ترین مشاغل است ولی انتقال خبر مستلزم صداقت و امانت‌داری آن است و نباید نظر شخصی در انتقال خبر دخیل شود و روایت اول در مسیر انتقال خبر خصوصا با مجازی شدن فضای رسانه، بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به داشتن گوشی‌های هوشمند در دست آحاد مردم به نوعی خود مردم "شهروند خبرنگار" شده‌اند و در انتقال خبر و رویدادهای مهم به اصحاب رسانه کمک می‌کنند و داشتن "سواد رسانه‌ای" در تفهیم و انتقال اخبار درست، کاری بزرگ است.

تاجیک نوری به خدمات دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر هم اشاره و بیان کرد: در حوزه نرم‌افزاری کارهای بزرگی رخ داده است و در حوزه سخت‌افزاری نیز، فقط ساخت فرهنگسرا نباید مطرح باشد و سرمایه‌گذاری در اعتلای این مهم باید مدنظر قرار گیرد.

وی ساخت فرهنگسرای پیشوا را مهم دانست و افزود: قرارداد این پروژه ۳۴ میلیارد تومان و پیمانکار آن نیز مشخص شده است و با پیگیری‌های بعدی آن در دولت چهاردهم، قطعا به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار پیشوا، مشکلات شهرک آژینه و تسهیل شدن آن را حاصل پیگیری‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: شهرک آژینه با سه سال پیش خود، قابل‌مقایسه نیست و در حوزه ساخت مسجد در حال اتمام است.

وی ادامه داد: در حوزه ساخت کلاس درس و مدرسه نیز اقداماتی شده است، به عنوان مثال یکصد کلاس درس در پیشوا ساخته شده است و سرای محله قراءکرد با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی افزود: در هفته دولت سال‌جاری در پیشوا به ارزش ۹۵۰ میلیارد تومان پروژه، افتتاح و کلنگ‌زنی خواهیم داشت.

تاجیک نوری در خصوص ساماندهی اتباع خارجی ساکن در شهرستان پیشوا هم، گفت: به هیچ‌وجه ظرفیت پذیرش اتباع خارجی را نداریم ولی نقش خود مردم برای همکاری با اتباع مهم است که در حال تفکیک اتباع برای کار و زندگی در پیشوا هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha