• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051711881
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اصفهان مطرح کرد

ضرورت همسوئی مراکز و مؤسسات قرآنی با سند تحول بنیادین

ضرورت همسوئی مراکز و مؤسسات قرآنی با سند تحول بنیادین

ایسنا/مازندران رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اصفهان، گفت: اگر از ظرفیت‌های برون سازمانی همانند مراکز و مؤسسات قرآنی در جهت پیشبرد اهداف عالیه سند تحول بنیادین استفاده شود هم مراکز همسو با فعالیت‌های آموزش و پرورش حرکت خواهند کرد و هم ظرفیت محک خوردن این مراکز و مؤسسات را ایجاد کرده‌ایم تا خودشان را دریابند و بعضاً از حالت تک بعدی خارج شوند. 

بهنام محمدیان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اصفهان در گفت‌وگو با کمیته اطلاع‌رسانی چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن، گفت: بحمدالله با تلاش نیروهای قرآنی، استان اصفهان در گروه الف کشوری قرار دارد و از لحاظ جایگاه قرآنی جزء استان‌های صدر جدول است.

 وی افزود: در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دختران، استان اصفهان ۳۲ نفر در تمامی رشته‌های مسابقات، به استان مازندران اعزام  کرده است.

محمدیان با بیان اینکه اتصال مسابقات به کتب درسی یکی از اقدامات خیلی خوب ستاد است در استقبال بیشتر دانش‌آموزان را در مرحله آموزشگاهی، دانست، اظهار کرد: قبلاً دانش آموزان محتواهایی به غیر از کتب درسی برای مسابقات مطالعه می‌کردند و همین باعث می‌شد که دانش آموزان به صورت جدی برای شرکت در مسابقات اقدام نکنند و اما اکنون با وجود اتصال منابع مسابقات قرآنی به محتواهای درسی، استقبال بسیار بالا رفته است.

وی از نقاط قوت مسابقات می‌توان به رقابت سالم دانش‌آموزان و تلاش برای ارتقای سواد قرآنی اشاره کرد و افزود: این رشد را در سنوات گذشته به خوبی مشاهده کرده و شاهد بوده‌ایم.

رئیس اداره قرآن عترت و نماز اصفهان، اظهار کرد: از دیگر نقاط قوت مسابقات ایجاد یک شور و حس و حال قرآنی در مدارس و مناطق کشور و تشویق سایر دانش‌آموزان به حضور در این میدان قرآنی هستیم.

وی افزود: از نقاط ضعف مسابقات می‌توان به عملکرد سلیقه‌ای داوران اشاره کرد که یک متسابق قرآنی از دیدگاه دو داور واقعاً جایگاه متفاوتی دارد و باید با دوره‌های تربیت داوری این سابقه‌ها را به هم نزدیک کنیم تا استعداد دانش آموزان بهتر کشف و شکوفا شود.

این مسئول، گفت: بعد از سال‌های درگیری با ویروس منحوس کرونا و حضوری شدن مسابقات، همکاران استان‌های میزبان از لحاظ اسکان و انتخاب محل‌های پذیرش و برگزاری مسابقات بهترین تدابیر را اندیشیده و محیط‌های خوبی برای این موارد پیش‌بینی شده است.

رییس اداره قرآن عترت و نماز استان اصفهان، گفت: کیفیت برنامه افتتاحیه خوب بود ولی به نظر بنده دانش آموزان قرآنی که سرشار از اطلاعات قرآنی هستند نیازی به سخنرانی‌های متعدد با موضوعات دینی و مذهبی ندارند و باید سخنرانی‌های مراسمات خیلی کم و مثمر ثمر باشد و حتی شاید اجرای برنامه های متعدد دیگر به غیر از سخنرانی‌ها باید در دستور کار مراسمات افتتاحیه و اختتامیه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر از ظرفیت‌های برون سازمانی همانند مراکز و مؤسسات قرآنی در جهت پیشبرد اهداف عالیه سند تحول بنیادین استفاده شود هم مراکز همسو با فعالیت‌های آموزش و پرورش حرکت خواهند کرد و هم ظرفیت محک خوردن این مراکز و مؤسسات را ایجاد کرده‌ایم تا خودشان را دریابند و بعضاً از حالت تک بعدی خارج شوند.

محمدیان بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های داوری استان‌ها و میدان دادن به داوران جدید از استان‌های کشور، در کنار افراد با تجربه شاید بتواند خروجی بهتری در داوری مسابقات در برداشته باشد.

وی افزود: برگزاری دوره‌های متعدد برای مربیان امور تربیتی مدارس و توجیه آنان در جهت برگزاری مسابقات آموزشگاهی و حمایت در مدارس نیز کمک بهتری به شناسایی استعدادهای قرآنی خواهد داشت.

 محمدیان گفت: کاروان پسران استان اصفهان با ۴۰ دانش‌آموز در مشهد مقدس در اوایل مردادماه حضور پیدا کرده و تعداد ۱۱ نفر از دانش‌آموزان این استان نیز حائز رتبه شدند.

وی افزود: از تمامی پدران و مادران و مربیان عزیز که باعث رشد و شکوفایی استعداد قرآنی کودکان و نوجوانان این کشور اسلامی هستند از درگاه خداوند متعال طول عمر با عزت و عاقبت به خیری را مسئلت داریم و امیدواریم که این فعالیت‌های شایسته ذخیره‌ای در پرونده اعمال ایشان باشد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha