• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403051711859
  • خبرنگار : 50653

آیین گشایش نمایشگاه مدیریت شهری و حمل‌ونقل عمومی در اصفهان

آیین گشایش نمایشگاه مدیریت شهری و حمل‌ونقل عمومی در اصفهان

ایسنا/اصفهان سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گشایش یافت.

 مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، امروز (چهارشنبه ۱۷مردادماه) در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان اظهار کرد: سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری به مساحت ۸ هزار مترمربع با حضور ۷۰ شرکت از ۱۱ استان برگزار می‌شود. سال گذشته فعالیت‌هایی مانند، ورکشاپ و نشست‌های تخصصی داشتیم، اما امسال ۷ رویداد را نیز در نمایشگاه برگزار می‌کنیم.

او با بیان اینکه از سال گذشته برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه برنامه‌ریزی شد، ادامه داد: در نمایشگاه امسال در غرفه‌های مختلف بخش‌های مدیریت شهری شرکت‌های دانش‌بنیان هم حضور دارند. آن‌ها از جنبه‌های اجرایی محصولاتی ارائه می‌کنند.  

بقایی افزود: برای نمونه در غرفۀ مدیریت نت، شرکتی که به تکنولوژی نانو ازن دست پیدا کرده است، حضور دارد، مخصوصاً با توجه به اینکه تصفیه‌خانۀ شمال را در شهر با این تکنولوژی اداره می‌کنیم. جدیدترین شیوه‌های پساب، گلخانۀ هیدروپون، معرفی ربات غواص آتش‌نشان که رونمایی از آن در چند ماه اخیر انجام خواهد شد، بخشی دیگر از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه است. در غرفۀ سازمان فضای سبز نیز آبیاری هوشمند معرفی خواهد شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: ایجاد فضایی به‌عنوان «محلۀ آینده» در نمایشگاه برقرار است که در این فضا شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات خود را ارائه می‌کنند. همچنین مدیران در حوزۀ مدیریت شهری نیز مسئله‌ها را با شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح خواهند کرد با این امید که پیامدها و نتایج درخوری داشته باشد.

او با بیان اینکه امیدواریم سال آینده گزارشی از ایده‌های کنونی ارائه کنیم، گفت: اگر این ایده‌ها به مرحلۀ اجرا و تولید انبوه برسند، برای ما ارزشمند است. معرفی فعالیت‌ها و شرکت‌ها در نمایشگاه نوعی امیدآفرینی است. فعالیت شرکت‌های خصوصی در سطح ملی و بین‌المللی بی‌نظیر است.

 در ادامۀ این آیین مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: شهرداری در عرصه‌های مختلف و موضوعات متنوع پای کار مردم ایستاده است. مدیریت شهری به‌نوعی آنچه را ما در وزارتخانه‌های دولت داریم، در شهر مدیریت می‌کند. البته با مقیاس و سطح نزدیک‌تر به مردم که جا دارد مدیریت شهر را در راستای خدمت‌رسانی به مردم یاری و کمک کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهر با تأمین بودجه و داشتن برنامه و هدایت‌گری شورا هر سال دست به برخی اقدامات می‌زند، افزود: استفاده از ظرفیت نخبگانی شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصۀ مدیریت شهری به‌نحو مطلوب در حال برنامه‌ریزی و اجرا است. در حوزۀ حمل‌ونقل شهری نیز از این ظرفیت بهره برده‌ایم.

سپس سیدامیر سامع، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: امیدواریم در چنین نمایشگاهی فصل جدیدی برای آیندۀ شهر رقم بزنیم. نمایشگاه جامع مدیریت شهری از اواسط دهۀ ۸۰ کار خود را آغاز کرد و غیر از ۲ سال، هرساله برگزار شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: نمایشگاه جامع مدیریت شهری باید تا سال آینده به‌عنوان یک جریان ادامه داشته باشد. در این راستا می‌توان فصل جدیدی را برای شهر رقم زد که به‌طور قطع تحقق آن هنر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha