• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403051711810
  • خبرنگار : 50629

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان بیان کرد

 ایسنا پیشگام در حل مشکلات استان/ ایجاد ۲۰۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

 ایسنا پیشگام در حل مشکلات استان/ ایجاد ۲۰۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

ایسنا/گلستان مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: خبرنگاران ایسنا گلستان هنگام نیاز جلوتر از ما پای کار هستند و مشارکت مردم را برای حل مشکل نیازمندان افزایش می‌دهند.

عیسی بابایی عصر امروز، چهارشنبه در جریان دیدار با مدیر، دبیر و هیئت تحریریه ایسنا از سرعت انتشار و دقت خبرگزاری ایسنا تجلیل و اظهار کرد: در حوزه درمان، اشتغال و مسکن شاهد اتفاقات خوبی در استان بوده و همواره سعی کردیم با انعکاس این اخبار امید را به مردم تزریق کنیم.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش این نهاد گفت: از مهمترین اقدامات شهید جمهور در استان گلستان ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی و برخورداری ۹۰ درصد از افراد تحت پوشش روستایی از مسکن بوده است.

 بهره‌مندی تمامی مددجویان شهری و روستایی تحت پوشش کمیته امداد از بیمه تکمیلی

رئیس اداره درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان نیز با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مددجویان از بیمه سلامت و بیمه تکمیلی برخوردارند، بیان کرد: ۴ هزار و  ۳۲۵ نفر از مددجویان، بیماران خاص و صعب العلاج هستند و در کنار کمک‌های کمیته امداد از مزایای صندوق بیماران خاص و صعب العلاج نیز بهره‌مند می‌شوند.

نوری با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بیماران تحت پوشش کمیته امداد هزینه شده است، ادامه داد: خدمات ارائه شده به بیماران خاص شامل خدمات دارویی، پاراکلینیک، توانبخشی، بستری و لوازم مصرفی مانند پوشینه، پانسمان نوین، تخت، تشک مواج، کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز و موارد دارویی است.

 ایسنا پیشگام در حل مشکلات استان/ ایجاد ۲۰۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

وی در ادامه از طرح بیمه زنان سرپرست خانوار کمیته امداد سخن گفت و افزود: این طرح از سال ۱۳۸۴ آغاز و اکنون به مرحله بهره برداری رسیده و در حال حاضر یک هزار و ۹۶۴ نفر نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه و حق بیمه آن‌ها توسط کمیته امداد واریز می‌شود.

رئیس اداره درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر بازنشسته و از صندوق کمیته امداد مستمری دریافت می‌کنند،گفت: یک هزار و ۳۵۵ نفر از عشایر استان با سرانه ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال مشمول بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند.

۱۳.۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان از ۸۲ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰هزار نفر تحت پوشش خدمات این مجموعه هستند و در سه ماه نخست امسال ۳۲۱ میلیارد تومان به این خانواده‌ها مستمری پرداخت شده است.

صفرپور با اشاره به پرداخت ماهیانه کمک معیشتی به خانوارهای تحت پوشش ادامه داد: سرانه پرداخت شده به افراد مجرد یک میلیون تومان، خانواده ۲ نفره ۲ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان، خانواده سه نفره ۶ میلیون تومان، خانواده  چهار نفره ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره ۱۵میلیون و۷۵۰ هزار تومان است.

وی در خصوص مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اظهارکرد: این جامعه آماری شامل ۶۰ درصد زنان سرپرست خانوار، ۵۸ درصد افراد ساکن روستا و ۵۵ درصد افراد سالمند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha