• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403051711787
  • خبرنگار : 50232

مدیر مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان خبر داد

تقویت مراقبت‌های بهداشتی در اربعین/ تمرکز بر مقابله با پشه آئدس

تقویت مراقبت‌های بهداشتی در اربعین/ تمرکز بر مقابله با پشه آئدس

ایسنا/خوزستان مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان از تقویت مراقبت‌های بهداشتی در ایام اربعین با تمرکز بر مقابله با پشه آئدس خبر داد.

همایون امیری امروز (۱۷ مردادماه) در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اقدامات مرکز بهداشت استان خوزستان برای تضمین سلامت زائران اربعین اظهار کرد: در این خصوص وبینار تخصصی با هدف بررسی آخرین وضعیت و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهداشتی مطلوب به زائران با حضور مسئولان و کارشناسان حوزه بیماری‌های واگیر استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اهمیت مراقبت از بیماری‌های واگیر به ویژه در شرایط تجمع زائران، افزود: با توجه به تردد زائران خارجی از مرز چذابه، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما تقویت مراقبت حشره‌شناسی آئدس‌های مهاجم است. این پشه‌ها ناقل بیماری‌هایی مانند تب دانگ هستند و از این رو، کنترل آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

امیری با اشاره به برخی از اقدامات مرکز بهداشت خوزستان برای اربعین گفت: جلسات هماهنگی برای بررسی آخرین وضعیت و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهداشتی در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: در این مدت مراقبت حشره‌شناسی تقویت شده و  تمرکز بر کنترل پشه آئدس و جلوگیری از شیوع بیماری‌های منتقله از این حشره در دستور کار بهداشت قرار گرفته است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به انجام مراقبت سندرمیک گفت: نظارت بر علائم بیماری‌ها و تشخیص زودهنگام موارد مشکوک توسط کارشناسان انجام می‌شود.

وی افزود: با استفاده از تجربه سال‌های گذشته در حوزه بهداشت، برای بهبود خدمات بهداشتی در ایام اربعین تلاش می‌شود. با توجه به اهمیت سلامت زائران، مرکز بهداشت خوزستان تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات بهداشتی مطلوب و کنترل بیماری‌های واگیر در ایام اربعین به کار خواهد بست. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha