• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051711719
  • خبرنگار : 50253

برگزاری نخستین جشنواره قوچ برتر عشایر خراسان رضوی در قوچان

برگزاری نخستین جشنواره قوچ برتر عشایر خراسان رضوی در قوچان

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی از برگزاری نخستین جشنواره انتخاب قوچ برتر عشایر استان به میزبانی قوچان و با حضور ۷۵ نفر از عشایر خبر داد.

محمدحسین جعفری امروز (۱۷ مرداد ماه) در حاشیه برگزاری جشنواره انتخاب قوچ برتر عشایر خراسان رضوی در قوچان در جمع خبرنگاران، هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت از عشایر، دامداری، ایجاد رقابت سالم، انگیزه برای معرفی جامعه عشایری و استفاده از روش‌های نوین دامپروری اعلام کرد.

وی اظهار کرد: این جشنواره برای اولین بار در مجتمع دامپروری کلیدر برگزار شده است و در آن ۷۵ نفر از عشایر مناطق قوچان، درگز، مشهد و چناران همراه قوچ‌های خود شرکت کرده‌اند.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه استقبال خوبی از اولین جشنواره توسط عشایر شد، پس از این، این برنامه در بازه زمانی ۱۵ تیر تا ۱۵ مرداد در یکی از مناطق عشایری برگزار خواهد شد. برای دارندگان پنج قوچ برتر منتخب این جشنواره تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی کم‌بهره در نظر گرفته شده است. همچنین حواله یک تن کنسانتره منتخب رایگان اعطا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره عشایر در مدت زمان کوتاه و استقبال گسترده عشایر از این جشنواره، ادامه داد: به‌مناسبت برگزاری اولین دوره این جشنواره به تمام شرکت کننده‌ها در مجموع، پنج تن کنسانتره تقویتی و تخمیری اهدا می‌شود.

جعفری اظهار کرد: جامعه عشایری توانمندی‌های بسیاری دارند که باید به مردم، سیاست‌گذاران و مسئولان معرفی شود.

وی با تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌های آموزشی، انگیزشی، مدیریتی و مالی برای کمک به جامعه عشایری، گفت: ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان وجود دارد که ۲۰ تانکر در استان وظیفه آب‌رسانی به عشایر را برعهده دارند و ۳۶۱۸ کیلومتر راه عشایری سالانه دو بار بهسازی و مرمت  می‌شود.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی با تأکید بر لزوم ارتقای بهره‌وری در حوزه دامداری و دامپروری استان، بیان کرد: سال گذشته ۷۲۰۰ رأس دام عشایر استان در طرح اصلاح نژاد دامی قرار گرفت و این برنامه‌ها و نظارت‌های حمایتی همچنان ادامه دارد.

 وی یکی از برنامه‌های حمایتی از زنان عشایری استان را اعطای تسهیلات با هدف توسعه صنایع‌ دستی دانست و افزود: ۱۳۷۰ زن از جامعه عشایری تولیدکننده در خراسان رضوی وجود دارد که هشت میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به حوزه صنایع‌ دستی عشایر تخصیص یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha