• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403051711677
  • خبرنگار : 50444

مدیر امور رسیدگی به مساجد خراسان‌ شمالی مطرح کرد

ضرورت توجه به گفتمان مسجدمحور و تقویت ارتباط مردمی

ضرورت توجه به گفتمان مسجدمحور و تقویت ارتباط مردمی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر امور رسیدگی به مساجد خراسان‌ شمالی بر ضرورت توجه به گفتمان مسجدمحور و تقویت ارتباط مردمی تاکید کرد.

حجت الاسلام خانی امروز (۱۷ مرداد ماه) با حضور در دفتر ایسنا به‌مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران مولود مساجد است و باید بر ضرورت تقویت گفتمان مسجدمحور با تقویت ارتباط مردمی تاکید کنیم. با توجه به وجود ۱۲۰۰ مسجد شهری و روستایی در استان از این تعداد ۷۰۰ باب مسجد از نعمت حضور امام جماعت برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: خراسان شمالی ۱۲۰۰ مسجد برای شیعیان و ۱۴۵ مسجد برای اهل سنت دارد که حدود ۷۰۰ باب از این مساجد امام جماعت ندارند.

خانی با بیان اینکه موضوع امام جماعت مشکلی اصلی و اساسی در مساجد استان است، گفت: در برخی از این مساجد، برگزار سه نوبت نماز انجام شده و در برخی هم فقط نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود که در تعدادی از مساجد این مهم با حضور امام جماعت است و در بیشتر موارد نیز مردم خود این موضوع را مدیریت می‌کنند.

خانی بیان کرد: در مجموع در استان ۴۰ مسجد وجود دارد که در عرصه‌های تربیتی، بصیرتی و فرهنگی بسیار فعالند و برنامه بسیار متنوعی را برای مردم اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح دیدار در سنگر نیز اظهار کرد: در روزهای سه‌شنبه هر هفته با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل دادگستری استان، مراسم نماز مغرب و عشا در محلات مختلف برگزار و پس از اقامه نماز، مشکلات و موانع توسعه محلات بررسی و احصا و تا حد امکان این موارد از سوی مدیران مرتفع می‌شود. 

خانی با بیان اینکه مسجد رسانه‌ای قوی است، افزود: هیچ مرکز و نهادی در استان نیست که دارای ۱۰۰۰ نقطه و مکان ستادی باشد، شاید در نقاط دورافتاده محروم هیچ اداره یا حتی مدرسه و حسینه‌ای نباشد، اما مردم به واسطه ارادت به دین و دیانت، اقدام به ساخت مسجد کرده‌اند و این ظرفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد در این راستا باید این مهم مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

ح

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha