• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051711663
  • خبرنگار : 71145

در حمایت از نیروهای «قسد»

ریانووستی: بالگردهای آمریکایی نیروهای عشایری در شرق سوریه را هدف قرار دادند

ریانووستی: بالگردهای آمریکایی نیروهای عشایری در شرق سوریه را هدف قرار دادند

یک منبع امنیتی سوری به «ریانووستی» گفت: هلیکوپترهای آمریکایی حومه شهرهای «ذیبان» و «المیادین» در حومه دیرالزور در شرق سوریه را پس از تسلط قبایل عرب بر شهرهای مهم شرق فرات بمباران کردند.

به گزارش ایسنا، بالگردهای آمریکایی گروهی از نیروهای عشایر را با استفاده از مسلسل در نزدیکی ساحل رود فرات در شهر «ذیبان» در شرق دیرالزور در شرق سوریه هدف قرار دادند.

در ادامه درگیری بین عشایر شرق سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، منبعی به خبرگزاری روسی ریانووستی گفت نیروهای قسد مربع امنیتی متعلق به دولت سوریه در حسکه را پس از درگیری با نیروهای عشایر در حومه دیرالزور محاصره کردند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که همزمان با حمله عشایر عرب به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد)، نیروهای آمریکایی نیروهای کمکی را به پایگاه میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور وارد کردند.

همچنین منابع المیادین تاکید کردند که نیروهای ائتلاف آمریکایی حاضر در میدان العمر به دلیل نزدیک بودن به محل‌های حملات، در حالت آماده باش قرار گرفتند.

این حمله پس از آن صورت گرفت که نیروهای عشایر با مسلسل و نارنجک‌هایی به نقاط نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه در شرق دیرالزور، به ویژه در شهر «باغوز»، در نزدیکی مرز با عراق، حمله کردند.

نیروهای دموکراتیک سوریه پس از حملات نیروهای عشایری، منع رفت و آمد کامل را در تمامی مناطق تحت کنترل خود در حومه شرقی و غربی دیرالزور اعمال کردند.

کشته و مجروح از هر ۲ طرف و اسرایی از قسد

منابع المیادین با تایید کشته و زخمی شدن غیرنظامیان و شبه نظامیان در صفوف عشایر و نیروهای دموکراتیک سوریه، خاطرنشان کردند که عشایر سوریه توانستند تعدادی از اعضای قسد را در جریان حملات مداوم به حومه شرقی دیرالزور دستگیر کنند.

این منابع افزودند که نیروهای عشایری وارد شهرک‌های «الکشکیه»، «غرانیج»، «ابوحمام»، «ذیبان» و «اللطوه» در حومه شرقی دیرالزور شدند.

«ابراهیم الهفل»، فرمانده نیروهای عشایر عرب در دیرالزور نیز اعلام کرد: مبارزه با شبه نظامیان دموکراتیک سوریه تا زمان آزادسازی مناطق قبیله‌ای ادامه دارد.

الهفل افزود که این عشایر «تسلیم شدن به شبه نظامیان قسد را نمی‌پذیرند» و تاکید کرد که نیروهای عشایر «حق دارند مناطق خود را از دست این شبه نظامیان آزاد کنند».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha