• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051711623
  • خبرنگار : 50630

اهالی رسانه سوادکوه تجلیل شدند

اهالی رسانه سوادکوه تجلیل شدند

ایسنا/مازندران به مناسبت هفدهم مرداد، روز خبرنگار، مدیران دستگاه‌های اجرایی سوادکوه، از خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان طی مراسمی تقدیر کردند.

عبدالله شهمیر، رابط خانه مطبوعات شهرستان سوادکوه در ابتدای این مراسم با تشکر از مدیران رسانه ای شهرستان گفت: خبرنگاران پل دو سویه بین مدیران و شهروندان هستند و با تبیین عملکرد مدیران و مشکلات مردم، به رسالت خود عمل می‌کنند.

شهمیر به خبرنگاران شهیدی چون صارمی، پاریا و فلاح و طباطبایی اشاره کرد و افزود: ما دنباله‌رو راویان کربلا، حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) هستیم و امیدواریم در این راه به وظیفه خود بدرستی عمل کنیم. 

در ادامه فرماندار سوادکوه در آیین تجلیل از خبرنگاران با اشاره به رسالت رسانه ای گفت: خبرنگاران بدون هیچ چشم داشتی برای اعتلای نظام و رفع مشکلات مردم تلاش می کنند. تعیین روز شهادت خبرنگار شهید صارمی از بزرگترین روزهای تقویم ماست. این موضوع اهمیت و نقش رسانه را در کشور نشان میدهد.

وی اظهار کرد: دشمن همت وقت و توان خود را در فضای مجازی صرف می‌کند تا به نظام ما ضربه بزند و از مسیر خود خارج سازد و خوشحالیم که رسانه‌های انقلابی و فعال کشور در برابر این هجمه ایستادند.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: مدیری که نتواند به موضوع رسانه توجه داشته باشد، قطعا موفق نخواهد شد. مدیرانی که به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین دقت کردند و با خبرنگاران با تجربه و زحمتکش ارتباط دارند، موفق هستند. ما به مدیران رسانه‌ای نیاز داریم تا فضای زیادی را در جامعه جذب کنند. یکی از شاخص های ارزیابی مدیران چه از طرف مدیران بالادستی و چه شهروندان، رسانه.ای بودن آنان است.

فرماندار سوادکوه بیان کرد: خبرنگاران و رسانه در دوران جنگ بسیار نقش مهمی داشتند و با مخابره اخبار در موقع مناسب، جهادگری می کردند. وقتی اخبار موثق و به موقع باشد، آن رسانه به مرور مرجع و منبع تامین خبر شهروندان خواهد شد. 

در ادامه مسئول بسیج رسانه شهرستان سوادکوه در مراسم تجلیل از خبرنگاران با اشاره به نبود منابع مالی برای اهالی رسانه شهرستان گفت: در بسیاری از مناطق وجود آگهی و تبلیغات خبرنگاران را از نظر مالی تامین می‌کند ولی سوادکوه از این موقعیت، محروم است.

اهالی رسانه سوادکوه تجلیل شدند

همچنین امام جمعه پل سفید در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: وقتی حضرت علی ( ع) در محراب به شهادت رسید، اهالی شام می‌گفتند مگر علی نماز هم می‌خواند. یا خارج خواندن امام حسین (ع) و واقعه عاشورا از تاثیرات اخبار و رسانه است. امروز خبرنگاران باید در جبهه مقاومت، جهاد تبیین، موضوعات جهانی و موضوعات دیگر مداخله کنند. شهید آوینی میتواند الگوی مناسبی در این خصوص باشد.

این مقام ارشد شهرستانی اظهار کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران جایگاه خود را دارند و توجه یا عدم توجه مدیران نمیتواند رسالت و جایگاه آنان را کاهش دهد.  چشم شهروندان به عکس العمل رسانه هاست. لذا باید مراقبت کنیم تا نقش و رسالت خبرنگاری به درستی ادا شود. 

امام جمعه پل سفید از خبرنگاران خواست تا روی مسائل شهرستان مانند محرومیت و نیازهای منطقه تمرکز کنند و از قدرت رسانه و قلم برای توسعه استفاده نمایند.

به گزارش ایسنا در بخش پایانی این مراسم، خبرنگاران شهرستان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و با اهدای لوح تقدیر از طرف دستگاههای اجرایی تجلیلی شدند. همچنین در این مراسم از پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر سوادکوه رونمایی شد. 

هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه ۸ نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha